Kramar ur det sista


Just nu kramar jag ur det sista av både julen och min föräldraledighet...
 
På onsdag börjar jag nämligen jobba heltid igen efter väldigt lång tid hemma och det är minst sagt blandade känslor inför vår nya vardag. Gaah!
 
Dessutom blir onsdag den första inskolningsdagen för Carl och som om inte det vore nog ska markarbetet på tomten, inför gjutningen av grunden, påbörjas. Spännande men samtidigt lite överväldigande. Allt på samma gång!
 
Och jo, nu ryker den snart. Granen alltså. Vi brukar ha den kvar i någon vecka till och ta ut den lagom till Philips födelsedag men nu när det snart är dags för jobbstart så vill jag rensa ut och bli klar med julen. Så jag bara kan fokusera på det nya. Är ni med på hur jag tänker? Lite ut med det gamla och in med det nya fräscha. 
 
Kram
1 Karolina:

skriven

Jag håller med dig fullständigt! Har dock haft fullt upp med visningar på lägenheter i Örebro så jag har inte hunnit. Men imorgon ryker granen! Jättefina servetter! Ska se om de finns kvar i veckan! Kram!!

Svar: Det var lite utplockat redan innan nyår men dom kanske har fått påfyllt ute på Maxi. Vad blev det för lägenhet till slut? Kram kram
Katta

2 Magda:

skriven

Jag förstår preciis vad du menar! Jag är typen som om jag tex har mkt på jobbet måste hemmet vara tipp topp och vice versa. Ordning och reda är än viktigare när det är många bollar i luften helt enkelt :-)
Lycka till med jobbstarten nu!!

Kram Magda

Svar: Precis så är jag också!! Great minds du vet ;) Så nu är det nystädat (inte av mig dock) och uppstyrt på alla tänkbara vis. Såå skönt när man bara behöver fokusera på en sak. Haha, måste väl vara något kontrollbehov... Hoppas du och magen mår bra!? Just ja! Vet ni vem som gömmer sig där inne eller blir det en surprise? Kram kram
Katta

3 pillan:

skriven

Men oj vad fort det har gått! Lillen som ska på dagis och jobb för dej... Men hey man kommer snabbt in i lunken, promise ;)

Kram P

Svar: Ja det är väl så, på gott och ont I guess ;) Kram kram
Katta

4 Karolina:

skriven

Vi vet inte än, tittade på tre idag varav två är intressanta, sen är det tre till nästa helg:)

Svar: Spännande!! Hoppas du hittar någonting snart så du kan känna dig lugn med boendet o bara fokusera på jobbandet framöver. Har du redan börjat eller är det dags snart? Kram
Katta

5 Magda:

skriven

Ååh det måste ju bara för för skönt med städhjälp! Kunde tycka om att städa tidigare men nu när vi bor i en femma är det inte lika skoj längre haha!
Jag och magen mår bara fint tack. Vem som gömmer sig där inne blir en suprise även denna gång även om vi gissar på en lillebror. Roligt det där, innan Noah trodde jag att jag bara skulle få döttrar. Nu skall vi bara komma överens om pojknamn (heelt omöjligt). Tjejnamn är vi överens om sedan graviditeten med Noah. Såå spännande hur som helst :-)

6 Emmy:

skriven

Då har vi samma status då haha känner att kommande månaden blir en rejäl prövning med både renovering jobbstart och förskola... Puh! Heja oss!

7 Marie:

skriven

Han är aldrig hemma med barnen pappan eller? Man får bilden av att han jobbar och är borta väldigt mycket i bloggen, men bloggen är ju inte livet förstår man ju.

Svar: Det är jag som varit föräldraledig och min H har inga "vanliga" arbetstider, inga arbetstider alls faktiskt, så han jobbar helt klart väldigt mycket. På gott och ont som allt annat =) Kram K
Katta

Kommentera här: