Ett Norden?

 
Just nu funderar jag väldigt mycket över vilka möbler vi vill ha i nya huset och det pågår en möbleringsprocess i mitt huvud. Vilka möbler vill vi behålla? Vad ska köpas nytt? O.s.v.
 
Vi kommer att ha plats för ett stort matbord i huset så antingen behåller vi vårt ovala matrumsbord och lägger i iläggsskivan eller så köper vi ett helt nytt bord. Hm...
 
Ikeas bord Norden har vi i sommarhuset och jag gillar det jättemycket. Stort, rejält och det blev extra snyggt tillsammans med drömstolen CH24, eller Y-stolen som den också kallas, precis som på bilden. 
 
 
Imorgon tänkte vi åka till tomten och se hur det ser ut nu när det börjat hända saker. Vi har inte haft tid att åka dit i veckan så det ska bli så spännande att se hur det ser ut efter den här första veckans jobb. Får ta med mig kameran så jag kan visa!
 
Nu börjar det bli dags att gå och hämta hem Philip som varit på kalas...
 
Kram  
1 Småstadsfrun:

skriven

Spännande med husbygge! Vi har bott i vårt nybyggda strax över ett år nu och det där med möbler är fortfarande under förändring så att säga. Det var jättesvårt att sia om hur det skulle se ut och vilka möbler som skulle med, för när huset väl var klart stämde inte min 'bild" överens ändå (det var annorlunda men bättre).
Stort lycka till!

Svar: Ja jag kan tänka mig att det blir lite så nu när man bara har en ritning att stirra sig blind på. Lite "aha, det är så här det ser ut". Fel fast ändå rätt på något vis ;) Såå spännande nu och snart kommer huset så mer spännande lär det väl bli närmaste månaderna =) Kram kram
Katta

2 Cecilia:

skriven

Ska bli spännande att få se bilder från tomten :-)
Kram!

3 Magda:

skriven

Åh vad kul med möbelplanering!! Är också väldigt glad i vårat Norden, känns rejält och klassiskt. Hade mer än gärna haft Y-stolar runt bordet men är väldigt nöjd med våra vita sjuan till som även är väldigt sköna att sitta på.
Just nu letar jag barnrumsinspo så det knakar till babyns rum. Måste nog hålla mig lite till tills vi vet vem som gömmer sig där inne...
Blir spännande att få se bilder från tomten och senare huset och insidan :-)
Kram Magda

4 Ninni - Vimsiga mamman:

skriven

Fin s så mycket fina bord. Vi valde tillslut ett från Mio, den vita Dalarö med 8 stolar till

5 Erica:

skriven

Jag gillar den mjuka formen på ert matbord men Norden ser också fint ut!

6 Karolina:

skriven

Haha! Jag har också suttit och tittat på Norden men funderar på om man verkligen kan sitta på sidan av det som dras ut, annars tappar man ju väldigt mkt av idén tycker jag. Hade velat ha ett bord man kan sitta 12-14 pers vid när alla iläggsskivor är i. Även Norrgavel har ett väldigt fint matbord!
Ska bli så spännande att se hur ert nya hus blir! För oss blev det en lägenhet på Norr:)

7 Caroline:

skriven

Vi har nu bott i vårt nybyggda hus i 10 månader och det tar tid innan man känner sig klar. Bordet Norden kan jag rekommendera, vi har det och det fungerar superbra att sitt på kort ändan också :). Ska bli kul att följa ert bygge.

8 Sandra/My own backyard:

skriven

Jag tycker Norden är jättefint. Har själv spanat in det :)

Svar: Ja men visst är det fint! Suverän storlek för många gäster osv. Vi får se om det blir det... kram kram
Katta

Kommentera här: