Innerväggar på g

 
Ta da!
 
Det går så snabbt just nu och varje vecka har det hänt massor med huset sen vi var där sist. Innerväggarna är nu på g och här har vi mitt och Henriks sovrum. Öppningen ni ser går in till min (ok, vår gemensamma) klädkammare.
 
Här inne tänker jag mig lite hotellkänsla med ljusgrå väggar, heltäckning, stoppad sänggavel, skjutdörrar och långa gardiner. Mmm...
 
 
Här ska det bl.a. bli badrum, tvättstuga, allrum och barnrum.
 
 
I det här hörnet ska köket från Vedum växa fram och det är nog vad jag ser fram emot mest av allt. Vita vitvaror, vita släta luckor och vit bänkskiva. Äntligen får vi ett större kök OCH en stor köksö. Så bra blir det!
 
 
Philip spanar in baksidan där vi just nu har x antal vackra jordhögar...
 
 
Taket börjar nu se ut som ett riktigt tak och både vindskivor och hängrännan är på plats. Vi velade länge mellan att ha plåtdetaljerna i vitt eller aluzink men som ni kan se vann aluzink den matchen.
 
Det var veckans husrapport. Får se vad som hänt när vi åker förbi huset på lördag. Såå spännande!
 
Kram
1 anna:

skriven

åh vad roligt med husbygge, ser att en by marlena birger väska skymtar i bakgrunden. Själv tänkt beställa denna men kanske i den nya ljusa färgen som kommit vilken str har du finns en mindre och en större ha en bra kväll

Svar: Den nya beiga färgen är såå fin. Vårfräsch! Jag har den större modellen men skulle jag inte ha småbarn (använder inte skötväska) så skulle jag nog valt den mindre modellen. Kram K
Katta

2 Anette L:

skriven

Så spännande att se huset växa fram!

3 Cecilia:

skriven

Oj, det börjar verkligen att ta fart. Nu är det ju faktiskt ett hus! :)
Måste vara otroligt häftigt att få se sin blivande bostad växa fram.
Kram!

4 joe:

skriven

Wow, vad kul!! :)

5 Robex Lundgren:

skriven

fint

6 Cissi:

skriven

Vad roligt att få bygga ett hus efter egna önskemål :)
Kommer säkert bli kanon, när det är klart!

7 Sabina:

skriven

Vad fint det kommer bli :)

8 Marita:

skriven

Som jag förstått så ska ni måla väggarna i huset ? Hur görs förarbetet då för att det ska bli snyggast ? Kanske klurig fråga 😀💖

Svar: Hm, menar du mikrolitväv kanske? Kram K
Katta

9 Camilla Sigvardsson Asplund :

skriven

Så spännande m nytt hus! Ler lite igenkännande åt din klädkammar-kommentar :)

Svar: Haha, ja man får bita sig i tungan varje gång =) Kram K
Katta

10 Marie Bergman:

skriven

Måste vara så kul att få planera sitt eget hus! :)

Kommentera här: