Biodejt

 
Igår blev det en pizza på bästa Paolo's med darlingen och sen kröp vi in i biomörkret med en bunke popcorn och såg "Micke & Veronica".
 
Hade skyhöga förväntningar men jag ska väl erkänna att det inte var någon fullträff. Lite småmysig och smårolig på sina ställen men inte så mycket mer. Varför ska det vara så svårt att lyckas med svenska komedier?
 
Jag kanske är lite partisk med tanke på att stora delar av filmen spelades in i vackra Kungshamn där vi spenderar våra somras för det var såklart extra kul att känna igen sig i miljöerna. Parken där vi firar midsommar, sjöbodarna vi passerar på vägen ner till badplatsen o.s.v. Även tennisbarnorna på Hunnebostrand (där jag och Philip hängde en halv sommar när han var bebis och Henrik var med i en tennistävling) var med på ett hörn. Kul!
 
Men nja. Betyget för Micke & Veronica blir inte så högt ändå. Tyvärr!
 
Kram
1 På Selmas gata:

skriven

Vi hade för en gångs skull möjlighet till barnvakt för nån vecka sen och tänkte passa på att gå på bio och se den. Var dock alldeles för sena med att boka (amatörer!) så vi fick inga platser vilket har grämt mig! Men nu när jag läser här så kanske det är rätt ok att vänta in den och se hemma? Mysigt med dejt ändå, antar jag?:) Stor kram!/tanja

Svar: Nej ni kan med gott samvete vänta och hyra den när den kommer ut på dvd. Trist att svenska komedier aldrig riktigt lyckas... Ja det är alltid mysigt när man äntligen får till det där med barnvakt och kommer iväg på någonting. Smått som stort. Såå mysigt! Kram K
Katta

2 Robex Lundgren:

skriven

är den bra?

Svar: Den var faktiskt inte speciellt bra, tyvärr! Kram K
Katta

3 Robex Lundgren:

skriven

ok

4 Malin:

skriven

Jag vill se den bara för att få lite Hunnebofeeling såhär i rusket... speciellt eftersom det inte blir så mycket kusten i sommar för oss då det ska bli bäbis mitt i semestern. Men då behöver jag inte stressa till bion kanske...

Kommentera här: