Livstecken & vårtecken

 
Tusen tack för alla fina och peppande kommentarer som trillat in sista veckan. Så glad man blir!
 
Just nu är det BARA husbygget som gäller och det upptar nästan all tid, förutom den tid jag är på jobbet. Spännande och roligt att kunna följa förvandlingen på plats och galet att vi snart har ett färdigt hus att flytta in i men på samma gång är det en rätt påfrestande resa. Våren brukar alltid vara fullspäckad för vår del men i år tar det nog priset.
 

Tidigare ikväll nattade jag en febrig Carl så imorgon blir det vab (hm, eller vobba) för min del. Typiskt!
 
Kram kram
 
1 Anonym:

skriven

Hej! Så roligt att följa er husresa. Skulle vara så intressant att få se ritningen på huset.

Svar: Har visat delar av ritningen under kategorin "husbygget". Kram K
Katta

2 Jenny:

skriven

Hej! Det är så roligt att följa er resa o med er säkra stil blir det fantastiskt! Men usch ja, påfrestande är det o var för vår del då vi grundrenoverade radhuset o i sommar flyttar vi till hus som också det skall totalrenoveras.. Sliter enormt men så skönt då allt är klart! Stor kram!

3 Therese:

skriven

måste fråga, ni har inte totalentreprenad? Vi har nämligen valt det och även om det är mycket med ett husbygge och många val osv så tänker jag att det inte kommer bli allt för slitigt, men jag kanske har fel? 😱 Våran husleverans kommer till midsommar och inflytt är beräknat runt jul :-)

Svar: Vi har något som liknar en totalentreprenad, men inget nyckelfärdigt. Vi ska dock fixa golvläggning, utvändig målning och isolering m.m. i carport/förråd och lite tomtfix själva så lite jobb blir det. Sen vill man vara i huset så mycket som möjligt för att hålla lite koll. Känns bäst så! Spännande tider även för er!! Kram K
Katta

4 Mian:

skriven

Spännande, allt... : )

Svar: Mycket! =) Kram K
Katta

5 Jessica:

skriven

Jag måste bara få fråga om ni hört något om förskoleplats än? Vart hade ni önskat?
Det är ju lite si och så med det här i Kumla... :-(
Hoppas i alla fall ni får bra platser till killarna (för visst är det förskola ett år till för Philip?)

Svar: Jag ringde kommunen för någon vecka sen och det skulle dröja till slutet av maj början av juni innan beskedet kommer så vi vet inte än, hm... Ja jag har förstått att det är supersvårt att få plats på riktigt bra förskolor även i Kumla men vi håller tummarna att vi hamnar så nära som möjligt. Kan du rekommendera något ställe? Kram K
Katta

6 Mia Elisa:

skriven

Vilken otroligt fin kruka, vet du var jag kan hitta den? :)

Kommentera här: