Framsidan

 
Kom på att jag glömt att visa er utsidan av huset. Huset är byggt i vinkel så både vår entré och groventrén är placerad ut mot gatan.
 
Här är fasaden bara grundmålad så ni får lägga på lite vit färg, något entrétak (tipsa gärna!), fasadbelysning och en trapp. Då blir det lite mer "hus" av det. Sen planerar vi att ha en del plattor och en del gräs på framsidan.
 

Carporten ligger snett bakom huset och här får vi också in ett förråd/arbetsrum till Henrik.
 
 
Har nästan (men bara nästan) börjat vänja mig vid det röda teglet på taket som var ett måste i området där vi bygger. Svarta eller grå tegelpannor hade varit så mycket snyggare men kombinationen vitt, rött och aluzink känns rätt klassisk ändå. Hm...
 
Kram!
 
1 tesslundin.blogg.se:

skriven

jag älskar kombinationen vitt med rött tak! Det har vi valt till vårat hus, frivilligt haha. Jag tycker det känns så Västkusten :) Jag tror du kommer älska det sen. Grått och svart tak är ju så dystert enligt mig/oss. Så himla kul att följa erat husbygge, längtar så efter att vårat ska dra igång nu i sommar!

2 Magda:

skriven

Riktigt snygga dörrar!! Och ang taket, du får tänka som så att det är det enda ni inte fått välja själva, lyllos er! :-)

Noahs lillebror har nu fått sitt namn, Levi Elof Larsson. Jag "vann" haha!
Kram Magda

3 Sriwanna Salomonsson:

skriven

Så kul Katta :) takplattorna kommer du glömma sen ;)

4 Camilla:

skriven

Så fint det kommer bli! Ser fram emot att se dig inreda det sen.

Såg förresten en kruka från Design Letters och kom och tänka på din Philip. (Hade tänkt beställa den till Elton men fanns bara i bokstaven P. :) Brukar få så bra inspo till barnrummen tack vare dig!

http://www.rum21.se/sv/artiklar/aj-kruka.html?utm_source=Nyhetsbrevv16&utm_medium=epost&utm_campaign=fredagv16

5 Jenny:

skriven

Hej igen! Inte har jag väl skrivit nåt dumt då det fler gånger hänt att du svarat alla andras kommentarer utan min? Har alltid endast positivt att säga om din blogg som jag älskar så förlåt om du misstolkat nåt! Kram

Svar: Nej verkligen inte! Hm, jag har bara varit ruskigt dålig på att svara på kommentarer på sista tiden så jag måste missat din eller dina. Inte alls med mening, promise! Kraaam kraam K
Katta

6 Mia Elisa:

skriven

Vad roligt att få följa ert husbygge! Jag tror också att vitt tillsammans med rött tak kommer bli superfint! :)

7 Karro och King :):

skriven

Så häftigt, tänk, snart bor ni där! :)

8 JUNITJEJ:

skriven

Så kul med ett nybyggt hus!

9 Anonym:

skriven

Så fint det kommer bli 🙏❤️🙏ser fram emot massor med bilder 😀

10 Jenny M :

skriven

Hallå Katta!
Var ett tag sedan jag kommenterade här inne. Härligt att se hur husbygget fortskrider :-). Ska bli superkul att se mer, så jag ska titta in här senare i veckan.

Angående tak på entrén så har jag sett ett på Bauhaus som jag själv har varit lite förtjust i. Modernare variant med plexiglas... tyvärr har maken inte varit förtjust i det, så han eller jag har uppenbarligen dålig smak ;-). Men det här är det http://www.bauhaus.se/entretak-basic-acrylglas-3mm.html?gclid=CKvD5aa6icUCFUr2cgodJjgAhQ, men du kanske har tänkt något lite mer täckande?

Ha en superfin vårdag!
Kram
Jenny
Ps. Min Filip har växt ur de supersöta bodysarna jag köpte av dig, men oj vad han läser i boken som han fick av dig, supertack än en gång! :-). DS.

Kommentera här: