Hotellkuddar

 
I helgen slog jag till på någonting riktigt puffigt och fluffigt som jag önskat mig ett bra tag...
 

Nämligen såna där avlånga kuddar som brukar finnas på hotell. Måtten är 50x90 så hotellkuddarna blir perfekta att luta mot vår sänggavel. Snyggt och såå mysigt! 
 

Spex, spex, spex!
 
 
Kuddarna heter passande nog "Filip" och som ni ser hittade jag både kuddarna och satinörngotten på Hemtex. Just nu ligger kuddarna på vänt och fluffar till sig medan kuddfodralen tvättas så allt får invigas ikväll.
 
Så var det måndag igen och hög tid att kicka igång ännu en intensiv vecka. Men först en kaffe!
 
Kram
1 Karin:

skriven

åh snyggt! Hur ser er sänggavel ut förresten? Går nämligen i "sänggaveltankar" här hemma haha.. ;)

Svar: Åh, vi har en supervanlig och rätt så trist vit Malm från Ikea. En ny säng står på önskelistan men så länge får jag försöka hotta upp den med lite nya kuddar =)
Katta

2 Anna:

skriven

Så gullig er Philip är!
Tycker också att det skulle vara kul om du ville visa bild på sängen och de nya kuddarna :)
Har själv precis fått hem vår nya klädda sänggavel som vi beställt från TheHome.se, så formatet på dina nya kuddar verkar intressant.
Ha en bra kväll, kram Anna

Svar: Vad härligt med en ny sänggavel! Står även på min önskelista... Har precis fotat så det kommer =)
Katta

3 Eva:

skriven

Vi vill se bilder på färdiga resultatet!

Längtar till vi ska flytta in i vårt nya hus till årskiftet, vill inreda nu, hehe:-D

Du är en stor inspirationskälla!

Svar: Tack Eva!! Jag tog faktiskt några bilder igår så det kommer... Kram
Katta

4 Annika M Sriwanna:

skriven

Men du, tack för tipset! Jag har länge letat efter "hotellkuddar". Hemtex har alltså?! Berätta vad du tycker! :)

Svar: Är jättenöjd! Det fanns tre varianter med olika stoppningar och dom här var i mellanklassen. Kostade 499 kr per kudde har jag för mig och örngotten låg på 129. Vet att HM Home har liknande men jag orkade inte vänta på leveransen, hehe!
Katta

5 Mari:

skriven

Åh, sådana har jag också tänkt att köpa!

6 Anna G:

skriven

Såna har mina grabbar, men dom står på vår önskelista också :) det tråkiga är att utbudet på örngott är under all kritik, triiiist! Önskar dig en fin dag.

Svar: Ja här blev det bara enkla vita med en "kant" runt om. Precis vad jag var ute efter till sovrummet men om det varit till killarna hade jag kanske önskat något annat, hm... Urmysiga!!
Katta

Kommentera här: