Kalas!

 
En glad liten 1-åring!
 
 
Tycker det är svårt med önskningar när man tycker att barnen har precis allt i leksaksväg. Så av oss fick Carl en ny snutte från Teddykompaniet och EN ny leksak.
 
 
Nallekortet från mormor och morfar som kom på posten lagom till hans riktiga födelsedag ville han inte släppa i första taget.
 
 
Japp, en bondgård blev det. Superpoppis än så länge! 
 
 
Sen blev det såklart tårtkalas med tårtor som jag beställt från Fröken Brogrens veranda. En Wilmatårta med smörkräm och hallonfyllning...
 

...och en Tobleronetårta. Cokladtårtan (en lyxigare variant av en kladdkaka) är en gammal favorit som brukar få vara med på alla våra kalas. Så goda alla tre!
 
 
Storebror ser lite småsur ut på den här bilden men så var det inte alls. Han var bara lite besviken på tårtan. Philip har gått och väntat och väntat på Carls kalas och när det äntligen var dags var han superpeppad hela dagen.
 

Lite bubbel till alla stora kalasgäster...
 

Lite pyssel tillsammans med morfar i väntan på tårtan...
 
 
Kalståget med siffran 1 på plats!
 

I ett av paketen gömde sig den här söta boken med "Fem små apor". Det var min favorit när jag gick på dagis och jag tycker fortfarande att den är den är såå söt!
 
Kram
1 Bindi:

skriven

Åhh,så kul. Og så glad Carl ser ud:-) At fylde et år er så specielt. Da Andrea blev et i august,sagde storebror August,at nu er hun jo et helt år...og ingen måneder hihi.
Ha en superfin dag.
Kram

2 Sara:

skriven

Hej
Varifrån är de vita ljuskopparna på bordet?

Svar: Det är Kin från Skultuna! :-) Kram
Katta

3 Linda:

skriven

Så stor han blivit lille Carl & en glad & nöjd kille över sin födelsedag ser det ut som på bilderna =)

Och tårtorna lät supergoda. Jag är fd örebroare så kanske skulle be mamma & pappa ta med tårtor från Brogrens då mina barn snart fyller år. Vill minnas att jag hittade deras mysiga lilla café tack vare din blogg för några år sedan =)

Måste fråga om den häftiga sugrörsburken, är det Lagerhaus som säljer sådana?


Svar: Vad roligt! :-)

Lagerhaus har liknande burkar fast i glas. Burkarna på bilden är i hårdplast från House Doctor/Nicholas Vahé. Lite dyrare än LH men jag tycker modellen är både snyggare och mer praktisk. Googla på sugrörsburkar så brukar dom dyka upp!

Kram
Katta

4 Arja Häggberg:

skriven

Tack för ett trevligt kalas! Fina bilder på Carl och Philip.

5 Anna T:

skriven

Vart kommer det fina tåget från?

Svar: Jag tror att märket är Kids concept! Kram
Katta

6 Kristin :

skriven

Vilken sötnos, grattis i efterskott;)

7 Sriwanna Salomonsson:

skriven

Så glad liten kille :) stort grattis i efterskott!

Kommentera här: