Sveas


Utanför Sveas Bageri i Kumla...
 
Godmorgon!
 
Igår gjorde vi en utflykt till vår nya hemstad som är en riktig liten småstad med i princip bara ett torg med små butiker omkring. Har redan hittat några små guldkorn som en fin blomsterbutik precis vid torget och en butik med barnkläder. Philip gillade såklart leksaksaffären bäst!
 
Örebro och Marieberg Galleria med Ikea ligger inte långt bort så får jag abstinens efter bra klädbutiker är det bara att sätta sig i bilen.
  
 
Startade Kumla-besöket med en fika på Sveas. Klassisk prinsess för mig och en sockrig vaniljbulle till Philip.
 
 
Japp, här eller på Lill-Annas kommer vi handla helgbrödet efter flytten... 
 
 
Philip var pepp!
 
 
Ser ni? Marsipangrisar och annat juligt. Åååh, nu längtar jag till nästa helg då jag ska smygstarta advent.
 
 
Nedräkningen till den 29:e maj har börjat...
 
Kram
1 Magda:

skriven

Vilka härliga bilder på mor och son, du ser strålande ut Katta!

Tom jag ser fran emot er flytt :-) Skall bli galet spännande att få se ert nya hus och alla era val på plats...

Jag längtar också till advent och särskilt som jag har klickat hem en vit Fling att hänga i stora vardagsrumsfönstret.

Kram Magda

Svar: Åååh, Fling är ju så snygg och klassisk. Har nog spanat på den i alla storlekar genom åren men aldrig slagit till. Viken size valde du?
Katta

2 Magda:

skriven

Jag med! Jag valde 50cm, passar bäst i det fönstret :-)
Kram Magda

3 Jenny:

skriven

Hej Katta!
Är hos dig och letar lite inspiration till matstol (dags att köpa en till Filip). Hittade det här inlägget och jag måste bara säga vilket underbart litet bageri! Vilken härlig liten ort ni verkar flytta till. Skulle önska så att vår lilla kommun också var lika levande! :-)

Kram
Jenny

Svar: Kumla är verkligen pyttepytte men några små guldkorn har vi hittat till min stora glädje. Så jag inte fåt lappsjukan, haha! Men det tar ju bara 10 minuter till Marieberg och typ 20 minuter in till Örebro så det är ju inga avstånd egentligen. Sveas var urmysigt!! Kram kram på er! ps. Ang. matstol så gillar jag vår Tripp trapp!
Katta

4 Jenny:

skriven

Ni verkar verkligen ha riktiga guldkorn där. Vi bor ju på ungefär samma avstånd till stan och det funkar jättebra för oss. Hoppas du klarar dig undan lappsjuka ;-).

Får jag ställa en följdfråga? ;-) vad har ni för bygel på den? och använder ni dyna?

Du trevlig helg också!
Kramar

Svar: Yes, vi köpte till Stokkes babyset (bygel och platta för ryggen) och det funkar jättebra. Har även dynan till =) Kram K
Katta

5 Jenny:

skriven

Tusen tack Katta för att du tog dig tid att svara! Nu ska jag kolla upp detta lite :-).

Önskar dig en fin vecka!
Kram
Jenny

Kommentera här: