Frozen key lime pie

 
I sommar har jag för första gången testat att göra frozen key lime pie - såå gott!
 
Satte mig ner och googlade och hittade recept från Coop som visade sig vara både enkelt och supergott. Det här måste ni bara testa innan sommaren är slut!
 
Botten:
150 smör
225 g digestive (ca 16 st)
 
Fyllning:
2 dl vispgrädde
1 burk sötad kondenserad mjölk
2 lime (saft och skal)
 
Sätt ugnen på 175 grader och börja med att krossa kexen i en mixer eller för hand. Smält smöret och blanda med kexsmulorna. Tryck ut kexmassan i en form med avtagbar botten och grädda i ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna!
 
Vispa grädden fluffig. Blanda den kondenserade mjölken tillsammans med limesaften + det rivna limeskalet och vänd ner i grädden. Blanda till en jämn smet och fyll formen. Ställ in formen i frysen i minst två timmar, helst över natten.
 
Lätt som en plätt! Det här är en helt perfekt dessert och den är minst lika god dagen efter. Jag serverade min frozen key lime pie tillsammans med en klick crème fraiche och skivade jordgubbar för att bryta av lite. 

Nom, nom, nom!
1 Ninni - Vimsiga mamman:

skriven

åh så gott!

2 Sandra ♡:

skriven

Den ska jag absolut testa :)

Jag såg att du bodde i örebro, jag bor i köping, skulle du vilja ses och ta en fika någon dag?
Krma

3 JUNITJEJ:

skriven

Vad den ser smaskig ut1

4 Emmy:

skriven

Precis den jag brukar göra. Vansinnigt god!!

Kommentera här: