Morgonmys

 
Några bilder från vår morgon...
 
 
Det absolut bästa Philip vet just nu är att lusläsa alla leksakskataloger och berätta för mig vad han önskar sig. Vilket är typ allt i hela katalogen! Passande nog kommer det att ligga ett stort paket från Playmobil under granen...
 
 
På något vis känns det nästan som veckan startar igång på tisdagar nu när Philip bara går på förskolan tre dagar i veckan. Idag var det back to föris som gällde efter sjukveckan hemma och det känns nästan lite galet att det är sista förskoleveckan innan det är dags för jullov.
 
Behöver väl knappast skriva att den här hösten passerat galet snabbt?
 
Ha en fortsatt härlig tisdag!
 
Kram
 
ps. Imorgon ska ni få en liten husrapport. Känns som det var ett tag sen jag uppdaterade er om husbygget nu och vi fick precis ett datum för när grunden ska påbörjas. Weeih!
1 Magda:

skriven

Vilka fina bilder!

När kommer du att börja arbeta? Ser verkligen fram emot min stundande mammaledigheten men jag vet att den kommer se väldigt olik ut den med Noah. Nu blir det att vara hemma med en bebis OCH en femåring. Hur tycker du det har varit för Philip att bara vara på förskolan 15timmar? Jag är lite rädd att Noah skall bli uttråkad men jag antar att vi får hitta på saker som passar honom de dagar han är hemma :-)

Kram och trevlig kväll!

Svar: Just nu är det väldigt mycket blandade känslor för jag börjar jobba nu den 7:e. Gaah!
Om jag tittar tillbaka på mina båda föräldraledigheter så har det precis som du skriver sett väldigt olika ut. Med P gjorde jag hur mycket som helst (babysång, låånga promenader, öppna förskolan osv) och med C har jag mest varit hemma och sett till att "allt" flyter på som det ska. Det är superskillnad när man har en tid att passa på eftermiddagarna och då är jag ändå glad att vi haft vår förskola så pass nära rent avståndsmässigt. Sen blir väl allt vad man gör det till och vilken inställning man har. Jag har nog inte heller haft samma behov att hitta på saker, gå på aktiviteter och träffa andra mammor som jag hade när Philip var bebis.

15 h är inte mycket och jag hade gärna sett att det var fler timmar. Philip tycker alltid att jag kommer för tidigt när jag hämtar och allt är redan igång när vi kommer vid 09 men det har gått bra. Är glad över att han är så pass "stor" att han kan sysselsätta sig själv och smita upp på sitt rum för att leka med något för hade jag haft två småttisar slingrade runt benen hade man väl blivit galen, haha! Så måndagar och fredagar då Philip varit ledig har vi mest hängt här hemma och i lekparken. Sen har tisdag, onsdag, torsdag mest rullat på av bara farten. Då har Carl faktiskt mest sovit, ätit och så har vi tagit någon promenad den tiden Philip varit på dagis.

Så med facit i hand så har det gått jättebra men få inte panik om det känns superstressigt och övermäktigt i början. Fattade ärligt talat inte hur vi skulle hinna bli klara och vara på förskolan vid 09 (trots att vi gick upp vid 07) första veckorna men när allt satt sig och man har lite mer koll på bebben så går det jättebra.

Hoppas ni får en supermysig julhelg nu!! Kan ju tänka mig att Noah är lika pepp på tomten och klapparna som Philip är. Galet!

Kraam kraam
Katta

2 Marie:

skriven

Fräscha bilder!

Var är den superfina marmorskivan från?

Svar: Den finns hos nätbutiken Dukat bord! Kram K
Katta

3 Magda:

skriven

Tack snälla för ditt svar!!
Jag skall tänka på att inte bli för stressad i början, det blir ju en omställning för oss alla och det bästa är väl att bara "go with the flow" (säger fröken kontroll haha).
Lycka till med din stundande jobbstart och jag får passa på att önska er en riktigt God Jul!!
Kramar Magda

Kommentera här: