Första mötet

 
Första mötet mellan storebror och lillebror på sjukhuset för snart en vecka sen...
 
 
 "Var är bebisen?" var det första Philip frågade när han kom in i rummet och det är fortfarande det första han frågar när han varit iväg någonstans och kommer hem. Fast han konstaterade ganska snabbt att det nog skulle bli lite svårt att ha med sig lillebror på förskolan så vi bestämde att det nog var bäst att han stannade hemma med mig på dagarna.
 
 
Det var verkligen love at first sight och han klappar, pussar och pratar med honom mest hela tiden. Så härligt att se!
 
 
En storebrorspresent ska Philip såklart få men det har vi faktiskt inte hunnit med än. Det har varit fullt upp med besök, 2-års besiktning av huset (har vi redan bott här i två år?), nya förskolerutiner att komma in i och gud vet allt. Allt går bara bra än så länge men jag gissar att jag inte kommer behöva fundera över vad jag ska göra av min tid i fortsättningen...
 
Presenten är i alla fall inhandlad och inslagen sen länge men Philip har fått så många fina presenter under veckan så vi håller nog på den tills imorgon då det blir fredagsmys hela dagen lång med båda killarna hemma.
 
Kram kram
1 Anna:

skriven

Grattis!
Så himla gulliga små killar.
För att inte storasyskonen ska känna sig utanför så är det bra om de också få vara hemma tillsammans med föräldrarna de första veckorna. Det blir ju en stor omställning i familjen även att man kanske inte tror de alla gånger. Men det är viktigt att syskonen får känna sig delaktiga, risken finns annars att de känner sig lite åsidosatta. Vilket kan visa sig på olika sätt senare.
Oftast så kanske pappan också är hemma då ju.
Ett litet tips i all välmening bara, hoppas du inte tar illa upp.
Har själv äldre barn och arbetar på en förskola.
Njut nu av dina fina killar för småbarnstiden går alldeles för fort.
Kram från Anna

Svar: Tack! =)
Vet du, jag tänker nog precis tvärtom. Jag tror i stället på att storasyskonet behöver sina vanliga rutiner när det händer någonting "stort" i deras liv. Självklart får man vara beredd på att ändra sig om vi skulle märka att P inte mådde bra men det är ändå en stor omställning att gå från att vara på förskolan på heltid till att bara vara där 15 h i veckan. Att få fortsätta leka med sina kompisar under den här korta perioden tror jag bara är bra!

Katta

2 michaela- mamma till tre 💗:

skriven

dom är verkligen fantastiskt fina tillsammans, dina små killar. förstår att du är väldigt stolt ♥ du har dock helt rätt i att det nog kommer dröja länge innan du behöver känna dig sysslolös hihi ;)

stor kram!

3 Arja H:

skriven

Finaste killarna i stada! Kram fr Mormor o Morfar!

4 Eva:

skriven

Åh vilka superfna bilder! Blir alldeles varm i hjärtat och fäller en kärlekstår. All lycka till er och välkomna hem!

5 Anna:

skriven

Vad fina de är! Längtar till att få se första mötet mellan våra pojkar :)

Har lillebror fått något namn ännu?

6 Julia:

skriven

Men så fina bilder, måste kännas alldeles underbart att se sina barn så <3

Längtar så tills Hugos lillasyster kommer, och då han ska få träffa henne för första gången <3

Ligger lillebror i babynestet? Funderar på att inhandla en sådan jag med. Verkar smidigt.

Återigen stort grattis och hoppas ni får en riktigt mysig helg tillsammans

Kramar

Svar: Babynestet är super och vi använder det hela tiden så det kan jag absolut rekommendera! Ett superköp! Kraam
Katta

7 Karin O:

skriven

Åh så sött:)

8 Linda:

skriven

Men åh vilka jättefina bilder! Philip kommer att bli den allra bästa storebrorsan! Förstår att han är stolt! Stort grattis igen till två fantastiska killar!

9 Linda:

skriven

Men å så fina!

Minns första mötet mellan våra killar...så underbart.

Trevlig helg!
Kram Linda

10 Ida:

skriven

ÅÅ gu vad mysigt att se! måste vara så speciellt att få ett litet syskon <3 Vore trevligt att ses och ta en fika, blev ju trots allt bara några dagar mellan våra små! kram

Svar: Ja men det måste vi göra! Du kan väl maila ditt nummer till mig?
Kraam
Katta

11 Jossan:

skriven

Åh så sött! :-)

Jag tycker det ska bli kul att höra vad den lille heter, Philip är ett så klassiskt namn och i min smak. Kanske Alexander, eller Gustaf? Jättefina pojkar hur som helst! :-)

12 JennyMo:

skriven

Hej!
Vilka fina killar du har. Förstår att du är oerhört stolt över dina små. Vad roligt att Philip blev så glad över sin lillebror. Jag minns också min barns första möte med stor glädje.

Vill önska dig en fin helg!
Kram
Jenny

13 JennyMo:

skriven

PS. Vi har riktigt fin snö här idag. Snart borde det vara okej att testa julgransfoten? ;-) DS.

14 Vita villan:

skriven

Ja första mötet var helt magisk. KOmmer nog aldrig att glömma det överblicket. Mitt hjärta smälter varje gång ens äldsta säger något gulligt eller visa sin klärlek till lillasyster.

NÄ tiden man hade innan är borta..lämna, hämta amma, plocka undan.. tiden bara springer iväg och snart har jag varit hemma i !år 3 månader och ska snart börja jobba igen... gaaa

15 Trebarnsmamman Liselotte :

skriven

Underbara barn!

Ja, första mötet är helt otroligt underbart. Kommer så ihåg när vi kom hem med våran andra dotter och vår förstfödda såg henne för första gången. Oj vad hon lös som en sol. Det värmde så! Och hon var då bara 1 1/2 år då men det var en sån stark syskonkärlek redan då. Och när vi kom hem med lillebror och båda döttrarna såg honom var det samma sak. Det är verkligen kärlek att se sina barn tillsammans!

Kram

16 Nettan:

skriven

Underbart!

17 På Selmas gata:

skriven

Ett stort, stort grattis till er!! Vilken underbart liten söt lillebror ni fått! Hoppas allt gick bra när han kom (jag hade gärna fött barn på Usö jag också:-)) och vad roligt att Philip är så glad i lillebrorsan! Kram/tanja

18 Jenny:

skriven

Så otroligt fina bilder på dom två tillsammans!

Kommentera här: