Mellandagar...

 
Sötaste hyacinterna på fat som jag fått av mina fina elever har nu slagit ut. Vita och fina!
 
 
Mellandagsfika med lussekrans fylld med mandelmassa och rivet apelsinskal. Recept från systrarna Eisenman och bakboken "Vinters söta".
 
 
Har ni sett något sötare? Råkar veta att hyacinterna kommer från min favoritflorist Zälls.
 
Vet inte om det bara är jag men idag har favoritbloggarna och Instagram nästan svämmat över med bilder på vårblommor och inredningstidningar med våriga omslag i pasteller. 
 
Känner mig faktiskt inte alls så klar med julen som många andra verkar vara. Tycker fortfarande att mina amaryllisar och hyacinter är precis lika vackra som på julafton och granen får stå kvar ett litet tag till. Julen dansas ut lagom till Philips födelsedag men därmot kanske det blir någonting lite mer vårigt i buketten på nyårsafton...
 
Idag har vi spikat meny och storhandlat inför nyårsafton. Vi var inte ensamma i butikerna precis och köerna var milslånga, puh! I år ska vi bara testa på nya recept så vi väl får se hur det går...
 
Nu ska jag svänga ihop min heta specialpasta med saffran och lite senare blir det nog en film på Viaplay. Härliga dagar!
 
Kram
1 Cecilia:

skriven

Håller helt med dig, julen kan få stanna ett litet tag till.
Kram!

2 Victorias provkök:

skriven

Julen får gärna stanna ett tag till:)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

3 Therese- tvåbarnsmamma:

skriven

Så sött av dem!

Jag tillhör faktiskt dem som gärna städar undan julen ganska så snart när julaffton väl passerat. Njuter hellre extra mkt av tiden som är innan :)

4 anna:

skriven

Håller med Therese ovan :) Men jag har också kvar några hyacinter som håller på att slå ut och de luktar ju så gott så det njuter jag av :)

Jag har verkligen inget emot varken att städa undan eller har kvar julen. Alla måste få göra som de vill :)

Tack för svar om vasen. Är nog klokt att gå till en butik och klämma och känna på den innan man köper :)

Gott Nytt År!

Kram

Kommentera här: