En glimt av köket


Ta da! En första glimt av vårt blivande kök som kommer från Marbodal.

Godkväll onsdag!

Tidigare ikväll hälsade vi på hemma på vår nya gata och i vårt nya hus. Vi och våra blivande grannar!

Vi fick titta in i två av husen i området varav det ena var just vårt vita hus. Det andra huset vi fick gå in i hade en annorlunda planlösning på övervåningen än den vi valt och jag måste erkänna att jag blev lite lagom avundsjuk på grannarnas dressingroom som låg i anslutning till det största sovrummet. Å vilken dröm! Vi fick kallt prioritera bort ett dressingroom till förmån för ett allrum och ett arbetsrum på våning två så det får bli gamla hederliga garderober för oss. Helst stora som sväljer massor av kläder och skor! 

Som ni kan se blir det vita släta luckor och en mörkgrå bänkskiva i granit i köket. Helt fria köksval hade självklart varit betydligt roligare men vi känner oss ändå väldigt nöjda med vårt nya kök. En ny blandare ska in så fort vi satt nyckeln i låset (om jag får bestämma) och när det gäller handtag till luckorna så velar vi fortfarande. Hm..? 

Kom jättegärna med tips på enkla och snygga handtag som skulle passa till vårt nya kök för handtagen som ingick valde vi nämligen bort!

På vägen hem tittade vi in hos vännerna Magnus och Erika och deras lilla dotter Hedda som bor i samma område i nästan precis ett exakt lika stort nybyggt hus som vårt. Komiskt!

Ha en fortsatt fin kväll! Kram
1 Paula:

skriven

ÅÅ, det ser lovande ut!

Jag är så nyfiken på hur det blir,

längtar efter att få se "Katta-piffet" :)

Kram, Paula

2 MammaMia:

skriven

så härligt med nybyggt hus!

Ser ganska mycket ut som vårt kök. Vi väntade med skåpshantag för vi kunde inte komma överrens om några.

Har bott här sedan september nu och har fortfarande inga handtag...

Men visst, det ser minimalistiskt och snyggt ut, så... ;-)

3 Sofia:

skriven

Jättefint Katta! Där kommer ni säkert trivas bra.



Kram

4 Hannah:

skriven

Ååh vad KUL och vad fint det har blivit! Tycker själv att det är svårt med handtag. Vi flyttar till ännu en nyproducerad lgh och denna gång är det just handtagen som vi velar kring mest. Vill du ha grepplister eller enkla handtag? Jag tycker att Myresjökök har rätt fina och enkla sådana i t.ex. vitt eller krom. Å andra sidan är det kul att hitta något roligare än dessa vanliga handtag vi sett så länge. Uuh, svårt!

5 Magda- mamma till Noah:

skriven

Snyggt och fräscht! Jag älskar vitt och grått, mina favoritfärger när det kommer till inredning.



Och återigen, golvet... Såå himla snyggt!!



Kram Magda



Ps. Jag gillar IKEAs handtag "Metrik" och Lansa".

6 Charlotte:

skriven

Spricker av avundsjuka!



Vi köpte handtag på Kvik! Kan rekommendera dem. Valde högblanka silveraktiga handtag, till vår Ikea-luckor. Prisvärt!



Lycka till!

7 Gucci:

skriven

Hej!



Frerik Lindström och Henrik Schyffert ringde nyss och ville ha tillbaka allt underlag och inspiration till föreställningen Ljust&Fräscht.



De hälsar gemensamt att par som er har varit ovärderliga för showen!



Mvh,

Gucci

8 Maria - med bebis i magen ☆:

skriven

åh vad fint det är! :)

9 Mahim:

skriven

Ser riktigt fint ut! Du måste längta efter att få flytta in :)

10 Anna - Starwoman:

skriven

Det ser ut att bli jättefint, men jag trodde inget annat heller när du och H är igång :-) Luckorna på era överskåp påminner om våra, enkla släta i matt vitt (våra är dock Marbodal) och dem är jag väldigt nöjd med, finns liksom inte så mycket att reta sig på ;-)



Svårt det där med handtag. Hade jag fått välja här hemma hade jag inte velat ha några alls, men nu kan man ju inte ta bort dem som sitter där som jag skulle önska för då är det ju två hål i varje lucka. Så det får vara som det är! Men lösningen som ni har idag i "gamla" lägenheten är väl diskret och snygg tycker jag.



Hoppas ni får en fin kväll och jag dör nästan av nyfikenhet efter nästa lilla glimt av ert hus vi får se här i bloggen!



Stor kram

/Anna

11 Hanna:

skriven

Ert hus kommer bli såååå FINT! Ang handtag så behöver man inga vi har inga och trivs jätte bra med det!

Stor kram

12 Anna-Karin:

skriven

Jag haller med "starwoman-Anna", losningen ni har i lagenheten ar snygg. Den skulle passa bra i nya koket. Stilrent och angrar ni er sa ar det ju inga fula hal pa framsidan och ni kan satta dit andra handtag eller vara utan. Tycker ocksa det ar jattespannande nar du visar bilder pa huset. vi flyttade in i ett nybyggt hus for ett par ar sen och det ar en fantastisk kansla att komma in forsta gangen pa riktigt. Det luktade jattegott av nybyggt tra och jag gick osh sniffade pa vaggarna titt som tatt :-)

13 Hemma hos Katta:

skriven

Vad roligt att så många av er gillar köket! Det är självklart långt ifrån mitt drömkök men vi känner oss riktigt nöjda utifrån förutsättningarna. Helt fria val hade självklart varit betydligt roligare! ;)



Tack för era tips! Ska spana in både Ikea och Myresjös varianter. Vi har ett Myresjökök med grepphandtag från Ikea idag så en mix fungerar utmärkt!



Kram på er alla goa läsare! /Katta

14 Elsa:

skriven

Handtag är inte det lättaste! Vi har fortfarande små flärpar av gaffatejp på alla lådor. Det finns ju tusentals handtag att välja mellan!!!

15 Lena:

skriven

Hej, vi står i start groparna att börja bygga ett nytt hus i Örebro. Blev väldigt förtjust i ert golv, har tänkt något liknande själv. Vad heter det och var kommer det i från? Tack för en rolig blogg!

16 Joelle :

skriven

Hej!!!

Vilket fint hem ni har. Har kollat på andra bilder oxå. Jag är nyfiken på vad det är för fint golv?! Så ljust och fräscht. Gillar det ljusa färgerna.

17 Joelle :

skriven

Hej!!!

Vilket fint hem ni har. Har kollat på andra bilder oxå. Jag är nyfiken på vad det är för fint golv?! Så ljust och fräscht. Gillar det ljusa färgerna.


Svar: Tack så mkt!! Det är vitpigmenterad ask vi har. Är jättenöjda med valet! Kram K
Katta

Kommentera här: