Min julaftonsdukning

Den här julen har jag haft en hang up på snittamaryllis. Vackra och maffiga!
Rödvinsglas och vattenglas från Iittala Essence.
Skåpet på väggen, samma som vi hade i lägenheten, kommer från IKEA men en bloggläsare upplyste mig nyligen att det utgått så det går tyvärr inte att få tag i längre. Hemma hos oss fungerar det som barskåp i kombination med förvaring för ljusstakar, vaser och uppläggningsfat.
Tallrikar New wave från Villeroy & Boch och ljusstakar Iittala Festivo. Älskar ljusstakarna som vi fick ta över från mina föräldar och Henriks pappa när vi flyttade in i vår gamla lägenhet. Tror vi har 14 Festivostakar och jag tycker det är ursnyggt att blanda in olika höjder i en dukning! 
 
Sevetterna som skymtar fram kommer från Tine K.

Hej på er!

Fick så fantastiskt fin respons efter mitt julaftonsinlägg så jag bjuder på några fler bilder på dukningen vi hade här hemma på julafton. Förhoppningsvis kan det kanske ge lite inspiration till någon av er inför morgondagen!

Om jag ställt till med en fancy nyårsfest hade jag kanske fyllt rummet med vita heliumballonger och gjort en liknande dukning fast med ljusrosa eller polkarandiga amaryllis i stället för vita. Gillar dukningar som är enkla och inte för plottriga! Nu är det inte så ofta vi har den typen av fester numera men drömma kan man alltid...

Känner mig förväntansfull och nästan lite pirrig inför morgondagen. Vi ska fira in det nya året hemma hos goda vänner och det ska bli jättemysigt. I fjol låg jag nerbäddad med feber under hela nyårshelgen så jag har sett fram emot att lägga champagnen på kylning och få hoppa i klackarna...

Gott slut vänner!