Philips lilla rum


Nu börjar det snart bli dags att byta ut Philips Brio-spjälis mot en stor säng men frågan är vilken säng vi ska välja? Det blir inte en växasäng utan vi satsar på en fullstor säng redan från start så hela lilla familjen får plats att krypa ner och läsa godnattsaga.


Speldosan från Sebra fick Philip i present när han föddes och den spelar söta vaggvisan "Nu i ro, slumra in".


Sideboard IKEA, tavellister MIO och korgar Rice. Är inne på att få in lite fler svarta detaljer i Philips nya rum när vi flyttat till huset. Nu när han är en stor kille vill jag tuffa till rummet en aning!


Får det lov att vara en mjuk cupcake från Bombadill? Slurp!


Klosslådan från Brio är fortfarande en utmaning. I alla fall trianglarna!


Stolen Lou Lou Ghost från Kartell är en favorit att klättra upp och ner på.


Leksakskistan från Rice sväljer det mesta och rymmer både fotbollar, stora klossar och mjukdjur. Perfekt förvaring!

Välkommen måndag!

Idag hämtade jag hem en glad liten kille från förskolan efter jobbet. Idag var det mini-röris på schemat och enligt fröknarna var Philip den i barngruppen som verkligen dansat loss. Fick med oss ett fint bildkollage hem och det ser så sött ut när han härmar rörelser och spexar för glatta livet. Det kanske bor en liten entertainer i honom ändå?

Såg precis att "Svenska Hollywoodfruar" har säsongspremiär nu kl: 21. Det får jag bara inte missa!

Kram

1 camilla:

skriven

Vad stor er söta Philip har blivit! Och vad fint han har det.

Älskar korgarna från Rice! Är själv sugen på dem i färgen natur.



Hoppas du får en fin vecka! Kram kram



2 Johanna - Mamma till Lova♥:

skriven

Lika fint överallt hemma hos er, där trivs han nog bra er lille kille!

Så fint!

Kram♥

3 Cecilia:

skriven

Super fint rum!

Hollywood-fruarna är riktigt underhållande, speciellt Maria :)

Kram!

4 Sofia Ahlehjelm:

skriven

Så fint han har det! Tänk att våra små har blivit så stora! Amanda ska bli storasyster i februari så då blir hon ännu större, hur det nu är möjligt. :) I höst ska jag fixa till det sista i hennes rum, det ska bli så kul! Tack för inspirationen! Kram på er!

5 Sofia:

skriven

Haha, jag kan tänka mig att han var så söt på de bilderna :)



Smart idé att köpa stor säng från början. Som du säger så är det väldigt praktiskt att man själv också kan få plats där. Sedan går det snabbare än man tror innan man faktiskt har dragit ut växasängen till fullängd. Våra flickor delar rum och vi har sängarna utmed ena väggen så vi får inte plats med två stora sängar, annars hade jag köpt det direkt. Vi måste se till att flytta innan de blir större :D



Kram!

6 Anonym:

skriven

Mysigt rummet verkar vara! Han växer verkligen så det knakar, nåt nytt hela tiden misstänker jag...Dom lär sig så mycket på dagis också:)

Kram PIllan

7 Madde:

skriven

Han har det så fint på sitt rum Philip och jag ser fram emot att se hur ni ska " tuffa" till det med svart:) känner igen det där med klossarna, Filip försöker " trycka ner" trianglarna på alla sätt och vis men de är lite kluriga:) vad skönt att det funkar bra på förskolan, jag har ångest inför Filips inskolning som börjar v 36

8 casaofmia:

skriven

Så gulligt, allt i fint ljusblått, passar en liten kille! Älskar också korgarna från Rice, mina flickor har liknande i sina rum, fast såklart rosa/rött! kram

9 Majlise:

skriven

Varför stor säng redan nu? Trivs han inte med spjälsängen?

Byt när han protesterar istället... jag älskar att ha min son i spjälsäng för då kan han inte smita upp mitt i natten, vid läggdags eller tidigt på morgonen. Min son är 2½ år.

10 Magda- mamma till Noah:

skriven

Han är vekligen stora killen nu! De växer ju så snabbt!!



Jag tror du kommer få till Philips rum jättebra i ert nya hus, tittar man på bilderna så bådar det gott!



Vi skolar också in på "dagis" just nu. Det går finfint och det glädjer oss. Sedan har vi inte vart särskilt oroliga inför inskolningen vilket jag tror ens små känner av direkt. Trygga föräldrar- trygga barn.



Ha en fin kväll!!



Kram Magda

11 Tove - Formfront:

skriven

Vilket fint rum! Gillar skarpt när barnrum är lite mer dämpade och gärna med vuxenmöbler, istället för att bara innehålla barnmöbler i skrikiga färger. Fin blogg har du också :)

12 Carin:

skriven

Måste fråga; vilken storlek har P på sin leksakskista från rice. Finns ju tre storlekar, S. M, L.

Ha en bra kväll!

Carin

13 Anna - designnörden:

skriven

Tänk att de där trianglarna ska vara så svåra!

Tur att man lärt sig hantera dem :)

14 Hemma hos Katta:

skriven

Cecilia: Ett underbart program! =) Kram K



Majlise: Han trivs i sin spjälsäng men någongång i den närmaste framtiden blir det ett byte. Ser fram emot att få krypa ner och läsa godnattsaga! =)



Magda: Ja hjälp vad snabbt det går och speciellt just nu när större delen av dagen spenderas på olika håll!



Vad roligt att det går så bra för Noah med inskolningen! Härligt!! Nu är vi verkligen inne i vardagen och ekorrhjulet med jobb och förskola. Helt klart en ny vardag men det går förvånansvärt smidigt ändå. Sen är det skönt att jag vet att dom små trivs på förskolan så man kan fokusera på jobbet.



Kramar K



Carin: Leksakskistan är i storlek L så det är den största storleken!



Kram /Katta

15 Nina - Glamourmamman:

skriven

Åh, Mini-Röris uppskattas av min stora lilla prins också :-) Perfekt att dom smyger in musik och rörelse så under dagen!



Kram på dig!

16 Sara *SARASDIARY*:

skriven

Vilket fint rum Philip har =)

Önskar dig en trevlig dag!

Kaam

17 Malin:

skriven

Vilken ordningsam liten herre! Philips rum ser ut som en helt annan värld, än min Alfreds rum. Fy fasingen, här är det grejer högt å lågt=/ Traktorer o bilar till förbannelse. Hur kan man få det så fint? Kan det vara så att Philips mamma är betydligt mer ordningsam än Affes mamma, kanske?;-)

Hur som helst... Ursnyggt är det!!!



Själv ska jag inte städa nåt barnrum nu. Blir till å ta hand om en febrig å snorig liten kille här, som däckat mellan två hundar i mammas säng.



Sköt om dig!



Kram Malin

18 Formelle Design:

skriven

Vilket jätte fint barnrum!



Må så gott!



//Johanna

19 Emelie:

skriven

Hallå där! Vilken inspirerande och fin blogg du har! Filar lite på vår dotters barnrum och blev lite sugen på det där vita sidebordet Philip hade på sitt rum. Har letat på Ikea utan resultat. Minns du vad det heter? / mvh Emelie

Kommentera här: