Sovrumsdrömmar


Tapeteten "Rostellan" från engelska Osborne & Little med medaljonger som vi tapetserade som fond bakom sängen när vi flyttade in. Minns att den både var dyr och svår att få tag på men jag skulle bara ha just den tapeten och så fick det bli!


Säng och sängbord från IKEA. Kuddarna från Ceannis köpte jag till soffan jag hade i min lilla studentlägenhet och har hängt med sen dess.


En glimt av heltäckningsmattan från danska Ege. På sängborden doftljus från Himla och inramade foton på Philip som fotografen Michelle Fearon tagit.

Hej tisdag!

Här kommer några nytagna bilder från vårt sovrum som vi renoverade i samband med att vi flyttade in våren 2007. När vi köpte lägenheten satt en hemsk grön tapet med bård på sovrumsväggarna och lustigt nog spann vi vidare på det gröna trots att det aldrig varit någon favoritfärg för min del.

Nu när vi flyttar till huset vill vi ha in lite skön hotellkänsla i vårt blivande sovrum och jag trivs alltid bäst i ljusa, svala och luftiga sovrum. Gillar inte murriga och röriga sovrum med för mycket plotter så vi kommer satsa på en vit bas även i nästa sovrum.

Alla väggar i vårt nya hus har vitmålad microlitväv och parkettgolven är vitpigmenterade i ask så basen blir genomgående ljus.

Sängen får följa med till huset till en början och vi planerar att lägga in en heltäckningsmatta även i vårt nya sovrum på sikt. På en mörk matta syns precis allt så den här gången är vi i stället inne på en ljusare grå, gräddvit eller beige nyans...


Det här inbjudande sovrummet från Sköna Hem finns med i min inspirationsmapp. Gardiner från golv till tak med det rätta fallet och heltäckning - precis som jag vill ha det! Ursnyggt med infällda spottar i sovrummet men det kommer vi tyvärr bara ha på nedervåningen i hall och kök.

Nu väntar en hungrig sambo och en hungrig liten son tålmodigt på mig vid köksbordet där kvällens middag redan står framdukad så got to go!

Kramar
1 Camilla:

skriven

Jösses så fint, fräscht och stämningsfullt/hemtrevligt sovrum ni har! Wow!! Förstår att ni är mer än nöjda :-)



Ett jättestort grattis till lägenhetsförsäljningen också! Skönt!! (o spec i dessa tider..). Vet själv hur jäktigt det var med en liten, B var bara 3-4 månader i hysterin med städning, visning och hela den baletten..nu kan ni äntligen bocka av det, allt har sin tid även om man gärna vill att allt hände nu direkt, helst igår ;-)



Ha en fortsatt fin kväll, kram!

2 Anna - designnörden:

skriven

Gardinerna på din inspirationsbild gör verkligen rummet!

3 Anna-Karin:

skriven

later jattefint med vitlaserad Ask, avundsjuk :-) och saaa nyfiken pa tt se bileder nar ni har flyttat in gillar verkligen din nuvarande lagenhet. I vart engelska hem har vi ljus heltacknignsmatta pa hela overvaningen. Vi gjorde en kompromiss med "svensk" stil pa nedervaningen med tragolv och "engelsk" pa overvaningen med matta :-) Men aven pa den syns allt, vi har haft den i tre ar snart och nu kanns det som det ar dags att ta in nan firma som gor en rejal rengoring pa den. Den ar fortfarande ok och sa men man kan anda se i kanterna att det samlas damm typ. Men vi far se hur det blir efter rengoringen. Vem vet kanske far jag min vilja fram till slut att ha tragolv pa overvaningen ocksa;-).

4 Anna - Starwoman:

skriven

Vi ska göra om i vår hall och i sovrummet nu i höst och igår beställde vi bland annat garderober som ska monteras in i sovrummet och så beställde vi tyg för gardiner som ska sys upp hos sömmerska efter just den inspirationsbilden. Extra lustigt är att jag fotat av samma bild för att använda i bloggen framöver, men tror att jag skippar att använda den nu ;-)



Heltäckningsmatta låter mysigt och är snyggt, men det är dock inget för min del personligen. Ni kommer med all säkerhet få det jättefint i ert nya sovrum, det tvivlar jag inte en sekund på!



Nu är det läggdags strax för min del. Slut som artist, har nämligen kämpat med en nattning i egen säng ikväll med Maximilian. Jobbigt med mycket gallskrik då han är van att ammas tills sömns men vi håller sakta på med en avvänjning vilket visat sig vara lättare sagt än gjort, men nu sover han i sin spjälsäng äntligen. Ni verkar alltid ha haft så bra sovrutiner med Philip tycker jag!



Sov sött!



Kramar

5 Malin:

skriven

Hej Katta. Jag följer Din blogg ständigt men var väldigt länge sedan jag skickade en liten kommentar. Jag var ute å sprang ikväll, sedan satte jag mig vid datorn för att varva ner. Men se... Din blogg väntade jag med att gå in på tills efter jag hade duschat. Ville suga på karamellen;-) Tack för en underbar blogg. Man blir på så bra humör. Tusen tack!!!!



Ha det bäst!!!



Kram Malin Resin

6 Julia:

skriven

Hej vännen!!



Åååh så härligt med all planering och inredning inför flytten. Du måste ju vara helt lyrisk vid det här laget :) parkettgolv i vitlaserade ask kan inte bli annat än hur läckert som helst. Blir lite sugen på att göra om vårat sovrum här hemma med nu :) har börjat tröttnat en hel del på de!



Vi får ta och ses en stund på Brogrens snart. Vore såå kul. Va ju verkligen jätte länge sen sist.



Många kramar till dig

7 Anna-Karin:

skriven

@ Starwoman Anna, kommer ihag att jag tycker att det var den absolut jobbigaste tiden det forsta aret med min lilla pojke (som nu ar en stor 1.5 aring) nar jag slutade amma honom till somns och forsokte fa honom att somna sjalv. Jag korde ingen femmintuersmetod eller sa utan " drog mig sakta men sakert" bort langre och langre fran sangen under nagra veckor. Men det ar val vart det sa kor pa :-) Nu badar vi, laser bok, kramar lite och sager godnatt och dem flesta kvallarna somnar han pa nan minut. Men det var riktigt kampigt kanslomassigt innan rutinerna satt. Men hall ut och lycka till!!!

8 Erika:

skriven

Vilken underbar tapet!

9 Rebecca:

skriven

Hej Katta!



Superfint! :)

Och det ska bli så spännande att få se hur allt blir i ert nya hem sen! :) Och som du och några av dina läsare skrev om häromsistens, så ser jag fram emot ev fler kläd-inlägg i höst. :)



Stor kram!

10 Maria - med bebis i magen ☆:

skriven

åh vilken underbar tapet :)

11 Hemma hos Katta:

skriven

Anna-Karin: Förstår att är en annan syn på inredning än den vi här i Norden många gånger är vana vid när man bor utomlands.



När jag var yngre hyrde vi ett hus i England och det fanns heltäckningsmattor i ALLA rum, t.o.m. i badrummen! Huh!



I en klädkammare, sovrum och faktiskt även barnrum kan jag mycket väl tänka mig heltäckning för det finns inget mysigare att sätta ner fötterna i på morgonen. Hoppas er vita matta blir ren och fin igen efter tvätten. Om inte håller jag tummarna för att du får "ditt" golv! =)



Kram K



Malin: Tack så jättemycket för din fina kommentar! Blir jätte, jätteglad! Kramar Katta



Rebecca: Det verkar vara många som ser fram emot fler inlägg på temat kläder och shopping så jag ska se vad jag kan göra! =) Kram

12 JENNYHAMMARSTRÖM - MITT LIV SOM MAMMA:

skriven

Vilken härlig blogg :)

13 Sara *SARASDIARY*:

skriven

Så fint!

14 Magda- mamma till Noah:

skriven

Vilken lyxig sovrumsdröm och gardinerna var ursnygga!

Långa gardiner är bara så snyggt och det är precis vad vi har i vårt vardagsrum; tunna linnegardiner i en färg med det roliga namnet potatis (grå/gammelrosa nyans). Jag fick inte ha vita för sambon då mycket annat hemma går i just vitt tillsammans med grått.



Jag gillar att inredningsinläggen duggar tätare härinne just nu- härligt!! Kan tänka mig att det beror på flytten som närmar sig. Väntar med spänning på hur ni kommer att inreda...



Kram Magda

15 Hemma hos Katta:

skriven

Magda: Höstkliet i fingrarna och flytten i sikte gör absolut att jag slukar inredningsmagasin på inredningsmagasin just nu. Helt rätt! =)



Ja visst är rummet från Sköna Hem helt, helt underbart! Såå fint o den sängen inbillar jag mig att vem som helst skulle sova som en prinsessa...



Vad spännande med gardiner i en färg med namnet "potatis". Fast jag kan tänka mig att det är en väldigt behaglig nyans i just ett sovrum!



Ha en fortsatt fin ons! Kram på er!

16 Tora & Viggo:

skriven

Jisses vad fint. Mycket vitt ser så inbjudande och lyxigt ut!

17 Sandra:

skriven

Hej, jag har malmsängen som visas på bilden och har letat efter de sängborden till. Jag bor i Helsingborg och de finns ej på IKEA här, så jag undrar så klart vart ni hittade dem? :)

Kommentera här: