Triss i favoritbutiker


Inne hos systrarna på Våra Små hittar du det mesta för baby och barn. Kläder, roliga leksaker och fina inredningsdetaljer till barnrummet. Hittar alltid någonting fint till Philip när jag går in i butiken och det var även härifrån vi beställde Philips fina Bugga. Idag kärade jag ner mig i en förvaringskorg från Rice som ser ut som ett litet garage. Farligt, farligt! 


På Stallbacken ligger den underbara inredningsbutiken CE Inne Ute med märken som Tine K, Day Home och Bruka. Det mesta i butiken går i ljusa toner och butikspersonalen matchar interiören genom att alltid bära kläder i vitt.


Inne på Kids som ligger granne med CE på Stallbacken hittar du märken som Gangstar, Småfolk, Geggamoja, How to Kiss a Frog, Mini A Ture och Mini Rodini. Skulle lätt kunna fylla Philips garderob med enbart kläder från Kids! Idag hittade jag årets första julklapp i butiken...

Idag har jag och Philip gjort stan!

Planen för den här tisdagen var att följa med Henrik till Västerås för att hinna gå i butiker medan han jobbade men efter många om och men valde vi att stanna här hemma. Efter lunch blev det dock en skön promenad in till stan i höstsolen.

Det är så mysigt att strosa omkring på stan nu när det är höst! Färgsprakande löv som täcker marken och vacker ljung och andra höstblommor är planterade i stora krukor utanför många butiker. Så fint!

Hittade en svart poncho med en mysig polokrage inne på HM som fick följa med hem så denna gång blev det faktiskt även någonting till mig själv. Ponchon blir perfekt nu i höst och även längre fram i vår som ytterplagg tillsammans med ett par stövlar och skinnhandskar!

Just ja! Idag passade jag även på att shoppa årets första julklapp till Philip och det blev en mjuk klapp. Påminner mig själv varje år men den här gången SKA jag vara ute i god tid!

Nej nu blir det säsongspremiären av "Desperate Housewives"!

Ha en fin kväll! 

Kram 
1 Jeanette:

skriven

Vad kul att bo nära så fina och mysiga butiker!

2 sandra:

skriven

Mysiga butiker! Då tänkte du åka till min stad idag :-) Vart bor ni någonstans? Kram

3 Evelina:

skriven

Tack raraste. :)



Tavlan med blomman var ett riktigt "wild-card" för att vara Evelina, Men det är faktiskt riktigt trevligt med en färgklick hemma!



Jösses vilken bra start det var på DH!

Nu längtar man till nästa onsdag! :)



Ha en trevlig vecka och kul med alla tävlande!

Kramis Evelina

4 Alexandra:

skriven

Hej!jag funderade lite på vad du tycker om din termosmugg från primus?håller den värmen bra?kram Alexandra

5 Jessica - bloggen med inspiration för småbarnsföräldrar:

skriven

Låter som härliga butiker!



Tack för din fina kommentar på min blogg, så roligt att du gillar illustrationerna det gör mig glad!



Kram :-)

6 Kids:

skriven

Hej



Åh så kul att man får vara med bland favoriterna!

Jag gjorde ett inlägg om det, du finner det här: http://www.kidsorebro.blogspot.com/

Hoppas det var okej, annars säg till så tar jag bort det ;)

Skickar en kram till lilla "smurfen" ;)

Kram Kristin, Kids

7 Josefin:

skriven

Det finns så mycket fint till barn. Så roligt att handla. Alla dessa söta bodys och små mjukisbyxor, man kan inte låta bli och handla. :)



Ha en toppen dag, kram

8 Camilla:

skriven

Så roligt med lite shoppingtips i Örebro! :-) Tack för det! Frågade min syster ang stallbacken då jag läst om det i din blogg tidigare, trots sju år i Örebro visste hon inte vart butiken kunde tänkas ligga..Ser fram emot ett besök i dessa butiker då vi kommer uppöver :-)



Kraaam/Camilla

9 Sofia - mamma till Amanda:

skriven

Jag har också lovat mig själv att vara tidig med julklapparna i år, det blir så mycket mysigare utan stress. Har hunnit med två än så länge och det är definitivt rekord. Kram på er!

Kommentera här: