Adventspiff i vitt & silver


Mina fat från Mateus åker fram varje jul och i år står det stora vita fatet placerat på matrumsbordet. Det vita fatet var faktiskt mitt första från Mateus och jag köpte det på inredningsbutiken Nice år 2006 när jag pluggade sista året på universitetet här i stan.  

Måndag och ny vecka!

Idag kan jag äntligen bjuda på en liten bild på adventspiffet! Att vitt och silver är favoritjulfärgerna är nog ingen större överraskning men en vit jul kan aldrig bli fel i mina ögon. Adventsstjärnorna har kommit upp och nu börjar även det övriga piffet komma på plats här hemma. Mys!  

Idag var det hela nio minusgrader ute och det blev minst sagt en kylig promenad för oss mammor bort till terminens näst sista babysång. Hade bra gärna bytt plats med Philip som låg nerbäddad i sin gosiga åkpåse i vagnen. Honom gick det ingen som helst nöd på!

Dagens lilla eskimå-Philip nerbäddad i världens bästa åkpåse från 7 A.M. Enfant.

Efter sången hann vi i princip bara hem och vända. Vi väntade in Henrik och sen blev det en tur ut till gallerian, igen! En vit amaryllis, vita hyacinter och några rullar vitt presentsnöre blev kvällens inköp. Henrik och Philip tittade på isbjörnsorkestern och parkerade sig sen på Espresso House medan jag gjorde några snabba ärenden. Perfekt uppdelning!

Imorgon har jag planerat en hemmadag och då blir det äntligen lussebullsbak!

Kram 
1 Cicci:

skriven

Så fint!!! Vitt, silver, kulor och Mateus är en superkombo som jag också kör med.



Lycka till med lussebaket imorgon!



Kramar

2 FruSofie:

skriven

Vilket enkelt och så FINT julpynt med de vackra kulorna på fatet=)

3 Malin S:

skriven

Eskimobebisen har det ju toppen därinne under fluffet. Han är så himla söt =)



Härligt att du kunnat adventspiffa nu. Känns förresten julen ännu mera ljuvlig nu när ni har P? Fast du kanske har nått till max vad gäller julgillande? ;) För mig känner jag att det är betydligt mysigare nu och jag ser fram emot Amy's min när hon får vara med och klä granen och ha glitter i håret o.s.v.



Ha en mysig tisdag raring!

kram

4 Ann-Louise:

skriven

Fint!

Just nu vräker jag i mig lussebullar och mängder med glögg...inte bra med gott och snart har jag säkert fått nog ;-) (Hoppas jag)



Lycka till med baket och håller med dig -Man skulle vara bebis och bli nerbäddad och rullad fram dessa vintermånader! Mysigt vore det allt!



Kram

5 maja-Style & Life by Leia:

skriven

Mitt första mateusfat var lila (ingen aning om varför eg) och inhandlades 2000 på kuckelikana (årtalet kanske förklarar vaför jag valde lila;)



Och NEJ en vit jul a la Katta kan inte bli fel....underbart vackert och gissa om jag är avis på våra små grabbar där dom får ligga å gosa i sina åkpåsar....platsbyte?:)



Kramar

6 Mirva ♥ m. -04 & -05 (färdigbakad sjuksköterska om 6 veckor ;):

skriven

Hej Katarina,



Vad läste du för någonting i Örebro?



KRAM Mirva

7 Emma:

skriven

Hej



Tack för all inspiration!

Vart har du beställt den jätte fina åkpåsen? Jag skulle med vilja ha den till min son, Jag har med bugaboon, men fungerar den i liggvagnen med? Behöver en riktigt varm åkpåse, ska till sälen om någon vecka, rekommenderar du denna då? Tack igen /Emma

8 Sofia:

skriven

Så fint med vitt jupynt!



Philip ser ut att ha det supermysigt i vagnen :)

9 Ellinor:

skriven

Vilken storlek har du på åkpåsen?

Har hört så mycket gott om den så det får nog bli ett köp till nästa höst till bäsen som kommer till sommaren:)

10 BLONDETTY:

skriven

Vad FINT du piffat!

Härligt med lite lussebak idag! Det är ju verkligen julstämning ute nu!



Lilla Philip ser så mysig ut i sin vagn!



Ha en bra dag!



Kram kram!

11 17 Cherry Tree Lane:

skriven

Vitt och silver är supersnyggt! Så söt han är din lille Filip. Han har det hur bra som helst i gosiga åkpåsen!

Kram C

12 fia:

skriven

Det är ju så fint med vitt och silver . Så snyggt dte vart med fatet .

13 Hemma hos Katta:

skriven

Mirva: Jag gick lärarprogrammet i 4,5 år på universitetet i Örebro! Kraam



Emma: Jag har för mig att jag beställde den från Babyshop men bor du här i stan hittar du den enklast på Våra Små. Absolut, Philip är nerbäddad i Buggans liggdel på bilden! Han har enbart en fuskpolo i halsen (plus vanliga kläder) så åkpåsen är supervarm och gosig. Många bra funktioner dessutom! Kraam



Sofia: Tack snälla du! =) Hoppas allt är bra med dig!? Kraamar



Ellinor: Vi har storlek L på åkpåsen. Den största storleken med andra ord som ska fungera bra upp till tre år! Kraam

14 Julia:

skriven

Finns det något godare lussekatter! Vi bakade i lördags, men om det ska finnas några till Lucia får jag nog baka en gång till :)



Söt han är lille Philip i sin åkpåse,

ser så varmt och skönt ut.



Hade gott katta

Kram Julia

15 Pernilla- mamma till Elliot:

skriven

Superfint, tänkte göra något liknande och ha på tevebänken! Matteus porslin är så fint, önskar mig ett lila fat därifrån!



Ha det gott!

KRAM

16 Johanna:

skriven

Fint med vitt och silver, kör på det temat iår också. Vad varmt och mysigt han ser ut att ha det, har också tänkt tanken att det vore skönt att byta plats de senaste kyliga dagarna :)

17 Sofia:

skriven

riktigt tjusigt...det blir nåt liknande här - ligger lite efter men imorron så kommer det sista pyntet upp :)

Kram PT Sofia

18 Emma:

skriven

Vad fint piff du gjort!

Fick hem min libero-vinst igår, så nu ska det köpas blöjor innan kupongerna går ut i januari ;)

Ha det så bra!

19 Natali:

skriven

Precis ett sådant fat fast i färgen sand har jag med en massa kulor på just nu. Lustigt :-) fin blogg kommer garanterat tillbax.

20 Petra:

skriven

Är påsen den bästa?Är så sugen på en likadan till min lilla tjej på snart 11 månader,hon e så frusen av sig:)kram

21 Madde:

skriven

Vad skönt han ligger där:)

Kommentera här: