Fröken Brogrens veranda

 
Hur har jag kunnat missa Fröken Brogrens? Fik och inredningsbutik i samma lokal, helt klart det absolut mysigaste fiket här i stan! Lägg märke till den söta lekhörnan!

Idag efter BVC mötte vi upp Ullis och Elsa för en låång mamma- och babylunchFröken Brogrens veranda så nu kan vi snart titulera oss som äkta lattemammor

Allt på menyn såg urgott ut men jag valde till slut en god smörgås med ruccola, chèvre och fikonmarmelad. Kunde inte heller moststå mini-prinsesstårtorna så en sån fick det bli till efterrätt. Bedårande söta! Bebbarna åt, sov och satt med i omgångar så det var en riktigt mysig eftermiddag. Tack för idag! 

Inne på fiket finns det en butik med porslin, kuddar, korgar och märken som Kalasform, Rice och Kusmi Tea som jag absolut måste återkomma till någon dag framöver. Teburkarna från Kusmi är helt underbara och jag skulle gärna ha ett helt gäng i mitt kök. För att inte tala om den rosa kylen från Smeg framme vid disken!

Nu på eftermiddagen har Filips farfar varit här och nu väntar en lugn onsdagskväll i soffan. Filip är hur trött som helst på kvällarna just nu och sover redan så jag har hela kvällen för mig själv. Great!

Kram
1 Helena Ljunggren:

skriven

Det verkar vara ett kanonmysigt ställe, precis i min smak :)

2 Malin S:

skriven

Det var ju ett riktigt Katta-fik! Kul att du ipptäckte det nu och inte typ en dag innan mammaledighet är slut. Hur länge har du planerat att vara hemma förresten? Jag ska jobba juni/juli och sedan får vi se hur länge min karriär som coca-colamamma fortsätter. Länge hoppas jag =)



Kramar i massor till dig & den sovande sötnosen.

3 Anna - Starwoman ☆:

skriven

Men ÅHHH vilken superfräscht ställe, så snyggt med allt det vita och pastelliga. Blir helt glad av bilderna och prinsessbakelsen var ju bara för gulligt :-)



Jag förstår att ni har mycket att hinna med på bara ett dygn väl här i stan. Men du och lilleman får komma hit en gång till sommar och hälsa på istället!



Ha en mysig kväll, kraaamar

4 Malin S:

skriven

Jo, ang. vilken matstol vi har. Det är en supergammal i trä från typ 70-talet. Har inte blivit av att vi köpt någon ny. Jag tror att det är en smart grej att ha två stolar. Om inte annat när någon bebiskompis är på besök! IKEAs variant verkar väldigt stabil, enkel och funktionell.

5 Madeleine:

skriven

Vad mysigt det ser ut, nu saknar jag väster ännu mer....



Rena lyxlivet att vara mamma:)



KRAM KRAM

6 Ann-Louise:

skriven

Ha, ha Lattemamma =0). Tung titel att lägga till CV ;-) Men visst är det mysigt och hoppas att du njuter av denna tid du har hemma!!



Mysigt ställe med gott att äta verkar det som!



Ha en bra torsdag!!



Kram

7 Nettan:

skriven

Åh, det ser jättemysigt ut. Så fint!



Vill återigen passa på att tacka dig för bra blogg. Kollade igenom dina recept häromdagen och hittade en massa gott. Dessutom tycker jag att du är så duktig på att lägga upp och fota snyggt. Mycket inspirerande!

8 madde:

skriven

Vilket härligt cafe!

Fin och ljus inredning, och som mamma älskar man ju lekhörnor :)



Kram på er

9 Sofia:

skriven

Ser urmysigt ut ju!!



Smarrigt med prinsessbakelse :)

10 BLONDETTY:

skriven

Åh, vad fint det är där! Precis i min smak! Butiken verkar ha märken jag gillar också! Måste bara dit snart!



Nej, OP:s öppna förskola har vi inte testat. Vi bor ju en bit utanför stan så jag har faktiskt gått i Hovsta där de andra i min föräldragrupp brukar hålla till.



Ha en mysig kväll! Kram på er!

11 Elle:

skriven

Stooooort grattis till lille Filip! Har inte sagt det ännu... Han är underbart fin och du är en väldigt vacker mamma måste jag säga....

Vilket UNDERBART fik sen också!!! Förstår att det kommer bli nya "haket" för er mammor. Härlig atmosfär ju. /Elle

12 Sofia:

skriven

Såg ut att vara ett riktigt mysigt ställe. Och vilket fint hem ni har! Vitt ska det va! :)

13 Stefan Nilsson:

skriven

Så ljust och fräscht det verkar :)

Kommentera här: