En te tack!


Green Chai och Vanilla Rhubarb från Friggs.

Ännu en sjukdag här hemma. Imorgon måste jag iväg till jobbet igen så idag ska jag passa på att vila upp mig så mycket jag bara kan. Ska nog passa på att bläddra igenom några nya inredningstidningar och klippa ur fina inspirationsbilder till barnrummet. Henrik jobbar som tur är hemifrån stora delar av dagen så det är riktig lyx att veta att han är max ett rum bort om det skulle vara någonting.

En klassiker i förkylningstider är såklart te och det har blivit ett antal koppar både igår och idag. Brukar föredra löste men efter att ha blivit tipsad om Friggs ekologiska tesortiment så var jag bara tvungen att köpa hem två smaker för att testa.

Min favorit av dessa två smaker är den bruna förpackningen med namnet Green Chai. Ett grönt te med smak av kanel, nejlika och kardemumma. Det både doftar och smakar som pepparkaka och är med andra ord ett te som skapar maximal jullängt. Som ni vet älskar jag julen och allt som hör till. Helt galet att vi snart är där...

Nu ska jag fixa till lite lunch och senare ser jag med skräckblandad förtjusning fram emot dagens avsnitt av "Förlossningsakuten".

Kram
1 Mia ☆:

skriven

Stackare, har du gått och dragit på dig en förkylning :( Hoppas att du lyckas vila upp ordentligt till morgondagen nu då! Men visst är det mysigt att ha mannen hemma när man är sjuk ;) Jag har också det idag, och vet inte vad jag hade gjort utan honom just nu.



Kram! <3

2 Marie:

skriven

Hej!



Tack för den snälla kommentaren! Det här med att göra kort är inte så krångligt egentligen... Med tanke på vilken känsla du har för allt från inredning till bildkomposition skulle du fixa det galant!!



Hopaps dagen blir mysig, trots förkylning!

Kram Marie

3 Caroline/Drömlägenheten:

skriven

Åh så snygga förpackningar!



krya på dig!



/Caroline

4 Josefin:

skriven

Det låter som väldigt goda teer. :) Ska också köpa hem några olika tesorter i lösvikt. Börjar bli trött på de vi har hemma. Ska köpa rabarber grädd och något grönt.



Krya på dig. kramkram

5 Stämningsfullt / En bit av oss:

skriven

De har jag inte testat... Fast jag dricker mest kaffe. Snygga förpackningar är alltid ett plus :)

Hoppas du kryar på dig snart!

Kram

6 Madeleine:

skriven

Jag älskar det som heter chai, en riktigt favorit här hemma också även om jag gillar kanel-teet från Friggs också.



Hoppas att du börjar piggna på dig nu. Var nästan säker att jag höll på att bli sjuk i förmiddags då jag hade världens huvudvärk och ont i kroppen, även S som jag skriver uppsatsen med satt och snorade i skolan. Men nu är jag pigg igen:)



Stor KRAAMMM

7 www.alexandrastyle.se:

skriven

Krya på dig, kram kram!



//



www.alexandrastyle.se

8 Malin S:

skriven

Jag gillar också Friggs. Sweet citrus är en favorit just nu. När Amy gosade i magen köpte jag Vanilla Rhubarb och om jag inte minns fel är det inget koffein i vilket jag föredrog då.

Kommentera här: