Förebild från vardagsrummet


Förebild från vardagsrummet innan nya ryamattan kom på plats. Efterbilden kommer...

Hade en urmysig gårkväll och auberginelasagnen var lika god som vanligt. Receptet finns under kategorin "Middagar, dukningar och recept" men där går rätten under namnet lasagne med squash och mozzarella. Brukar variera mellan squash och aubergine och just nu gillar jag auberginevarianten bättre.

"Robinson" blir bara mer och mer spännande och jag har redan mina favoriter. Var riktigt nära att vi missade Earth Hour men men vi släckte ner det mesta här hemma och satsade på tända ljus. Bara tv:n som fick stå på för jag kunde inte missa utröstningen.

Blev en sväng ut till Marieberg idag igen. Såg ett erbjudande när vi var där igår som vi bara inte kunde missa så det var bara att sätta sig i bilen och dra ut. Kom hem med åtta champagneglas från Duka och en stor påse från HM. Underbart!

Mitt mission den här helgen har varit att baka något att ta med till jobbet i veckan. Har shoppat på mig en hel del söta bakformar från Lagerhaus som jag ville inviga så det blev ett av mina favoritrecept från Leila Lindholm - Leilas blåbärsbullar. Bullarna står på jäsning så nu blir det en sen lunch här. Darlingen har svängt ihop saltimbocca med rödvinssås och ruccolasallad som tillbehör så det ska bli supergott med en liten efter-shopping-lunch.

Vi hörs senare, kram!
1 Sofie:

skriven

Vad är saltimbocca? :-)



Ni har det väldigt snyggt hemma, kul att se sen med mattan också! :) Vit eller?? ;-P



Show us the sopping också när du ändå håller på, och dina söta bullar... :)



Åhlens har världens sötaste bakformar också btw, vita med rosa prickar.. me love!! :D





Kramar!!

2 Anna - Starwoman ☆:

skriven

Superfint ni har det som vanligt, underbart med allt det vita. Ska bli kul att se ryan, blev det en svart tro? =)



Låter som ni haft/har en skön helg förövrigt!



Sköt om dig!



Kram kram

3 Cicci:

skriven

Ska bli spännande att se efterbilden. Hade tänkt att tekakorna från Piece of Cake. Men har känt mig väldigt lat idag, så får skjuta på det projektet. Hoppas du blir nöjd med muffinsformarna från Lagerhaus. Har hört att muffinsen kan var svåra att få loss från de formarna.

Kram

4 Madeleine:

skriven

Kul med lite nytt! Här hemma bakas det bröd och luktar så gott i hela huset av doften. Nu står dammsugning på schemat. Ha det så bra

5 Angelica:

skriven

Trevligt med en gammal falu-bo här på blogg.se!

Mvh

6 Att ha det gott:

skriven

Så fint ni har det

jag har bott i Örebro trakten Saknar Mariebergs center

7 Linn:

skriven

hehe okej ;D den gröna är säkert bättre har aldrig provat den men ;D och tack, ha en fortsatt bra kväll :D ;D

8 Miia - There´s no place like home:

skriven

Ni ser ut att ha en riktigt stor balkong ju! Härligt att ligga där och lapa sol när det blir varmare ;)



Visa bild på mattan nu då! Nyfiken i en strut här borta! Kraaam

9 livet ur min synvinkel:

skriven

fan så snyggt ni har där hemma, helt otroligt!!!!

10 Marina:

skriven

Blåbärsbullar låter ju bara hur ljuvligt som helst. Du får lägga ut receptet sen! Och vad handlade du nu på H&M då? Har också varit där en sväng idag och det blev en vårjacka i svart och lila för endast 149 kr. Ha en fortsatt fin kväll. KRAM

11 jessi:

skriven

Det låter som en toppen helg för dig! Robinson, bakning, shopping och god mat!

Jag såg reprisen från Robinson idag, spännnande! har latat mig med tv,filmer o tidningar idag efter gårdagens resa.



Det blir fint med ny matta hos er!



kram

12 Madeleine:

skriven

Låter bra det för nu var det ett tag sedan sist:)



Kraam och godnatt

13 Lena:

skriven

God morgon! Ha en jätte bra dag idag :) Kram

14 Kristina- Fru Inredning:

skriven

Mumsig middagen låter:)

Ha en trevlig dag.

Kram Kristina

15 Josefin:

skriven

Spännande och se när mattan är på plats. Kan tänka mig att det blir riktigt bra.



Hoppas du får en bra dag, kramkram

16 Ann-Louise:

skriven

Blir mer och mer sugen på en vit bänkskiva till vårt kök! är den lika tålig?



Hoppas din vecka blir bra-snart påsklov eller hur =0).

vaknade själv i natt och mådde tjuvens i magen, fick upp det och mår bättre nu...hoppas kunna jobba i morgon. Har så dåligt samvete för mitt arbetslag men vad göra?



Så då fick jag ur mig det..ha, ha, kul info eller hur...



Kramar från mig

17 Madeleine:

skriven

Var inne på dina recept och kollade och fick syn på pajen med fetaost & päron. Ska ha 30 år fest för sambon och tänkte göra buffe. Kan denna paj serveras kall eller ? Verkar jättegod ! Kram

18 Livet hemma hos Linda:

skriven

Nu blir man ju riktigt nyfiken på hur efterbilden ser ut;)

Trevlig måndag. Kram

19 Anna:

skriven

Å ni har de så snyggt hemma=)

20 Miia - There´s no place like home:

skriven

Hemma efter första VFU-dagen och jag tror det kommer bli bra det här. Lyx med påsklov nästa vecka också ;)



När ska vi få till en date igen? Kraam

21 Sue:

skriven

Nu är jag ju nyfiken på mattan ju!!!!!



Så fint ni har det!



Många kramar!

22 Erika:

skriven

ja fruktsallad är ju så enkelt och gott =) jag älskar föressten squash, de brukar odla det på min sambos föräldrars gård och de blir MEGA stora, är så gott att bara steka i smör med lite salt på

23 SOFIE:

skriven

Eller hur! Sjukt läskigt.. och tyvärr inte de bästa bilderna.. menmen!! KUL SÅKLART!! :D



Visst, jag håller med om den nedersta bilden.. :) Där står den iaf nu med.. Men jag älskar kontrasten med svensk tenn brickan.. lite busigt.. :) Åh! Ja just det! Servetter.. o som jag älskar!! Måste köpa nästa gång jag är på Åhlens!! :D Hoppas du haft en bra dag!! Jag såg tussilago idag - våren e på G ordentligt nu.. ;-)



Kramar!!

24 Malin S:

skriven

Soonish blir det bild på nya ryan va ?! Skoj att se hur det blev =)

Era helger är alltid så himla mysiga med shopping och god mat. Jag ska väl inte klaga men ändå... ;)

25 Emelie:

skriven

Tack sötnos! och, Aj, aj kapten!-Första halvan av semestersammanfattningen ligger uppe nu! Kram

26 Hemma hos Katta:

skriven

Alla som kommenterat: Tack, tack, tack för alla fina kommentarer! Tog ett litet tag innan bilden kom men nu finns efterbilden på bloggen. Finally =) Kraam



Cicci: Blev lite smånervös när jag läste din kommentar om muffinsformarna men jag tror att det blev okej. Inte världens stabilaste formar kanske men söta =) Kram kram

27 Malin:

skriven

Så otroligt fint du har hemma!!!

28 M i c k a:

skriven

Det är ett nöje att tjuvkika på dina bilder :D du verkar ha det så sjukt fint hemma. ska fortsätta titten ;D ha det bra.

29 FURNISH.etc inredningsblogg:

skriven

Wow vilket snyggt hem du har! Helt i min smak! -toksnyggt rent ut sagt!!!



Tack för att du lämnade ett litet avtryck på min blogg, så jag kunde hitta hit till din jättefina blogg! Återkommer definitivt!! Kram Emmy

Kommentera här: