Min schlagerdessert


Gårkvällens fluffiga schlagerdessert med yoghurt, maränger och bär.

Jag älskar desserter som innehåller yoghurt just nu. Krämig yoghurt med ringlad honung och valnötter eller variationer med bär av olika slag. Igår testade jag att varva hallon, björnbär och maränger och resultatet blev supergott. Sött och syrligt på samma gång. Går på några få minuter att svänga ihop och det är helt klar en ny efterrättsfavorit!

Recept: Schlagerdessert, 2 pers.

4 dl turkisk yoghurt
ca 10 grovt krossade maränger
ca 2 dl björnbär och hallon
Riven vit choklad

Krossa några maränger  och varva med turkisk yoghurt och bär. Toppa med riven vit choklad och servera direkt. Enkelt, fräscht och supergott!

Ikväll har jag såklart myst i soffan framför säsongspremiärerna av "One Tree Hill" och "Gossip Girl". Nu blir det söndagsmiddag och sen ska jag förbereda mig inför veckan. Lägga fram kläder och packa jobbväskan så allt går smidigt i morgon när jag ska iväg. Känns som jag inte jobbat på evigheter. Godnatt, kram!
1 Inspirera Mera:

skriven

Åh vad gott det lät!

Kram Sandra

2 madde:

skriven

Gud så gott! Har faktiskt aldrig provat med turkisk youghurt!!!



Tack för alla goda tips!



Kram

3 Mia:

skriven

Ja det var härligt att vinna så pass mycket pengar måste jag säga! :) Men det är ju älsklingens pengar, även om jag får en liten del av kakan jag också haha. Nu ska jag äntligen boka tid för klipp och slingning. Har väl inte kännt att jag har haft råd på ca 2-3 år innan hahaha.



Desserten ser jättegod ut, jag blir riktigt frestad. Kram!

4 Therese:

skriven

Schlager-dessert saknade jag hemma! Är också förtjust i yoghurt-desserter, en stor faktor för att dem just är så enkla att svänga ihop som du säger. Hoppas veckan som kommer blir bra.

5 Tess:

skriven

hihi tack!! Det känns helt otroligt underbart!! Det känns jättehärligt att få fokusera på ngt nnat än den stundande ivfn ;P

allt väl med dig?

krAM!

6 PiM:

skriven

GOSCH så smarrigt det där såg ut - men jag é dock väldans kräsen - så jag undrar om jag verkligen gillat det i verkligheten??? ha ha ha



Tack för kommentarer kring mitt trapp-tänk :)

7 Zandra:

skriven

Ååå så smarrig, de måste testas ASAP!

Ha en toppen vecka hoppas eleverna är snälla mot dej!

KRAMAR

8 Josefin - Vitamagnolia:

skriven

mmm vad gott, det måste jag bara testa!! :)

Ha en bra dag på jobb!

Kram

9 jessi:

skriven

Ser så gott ut, måste prova någon kväll!



ha en bra dag idag!



kram

10 Lina, Curve:

skriven

Gottgott!

11 sandra:

skriven

det där såg rikitgt gott ut. det blir nästa dessert här hemma. kram sandra

12 Fru A - Carin:

skriven

TACK för receptet. Älskar syrlig yoghurt också, så det här kommer bli våran dessert på lördag framför Melodifestivalen... Om jag kan hålla mig så länge, hihi.



Ha en bra vecka!

Kram

Carin

13 Maria:

skriven

Åh detta måste jag bara göra. Ser supergott ut

14 Lina:

skriven

Du har blivit utmanad!

15 Josefin:

skriven

åh gud vad gott! lite nyttigare med yoghurt också ju :) (än typ glass)

16 Umma:

skriven

Men tjena morsens vad sugen jag blev på att göra maränger nu! Det där såg makalöst gott ut.

Hmm, maränger med nötter i kanske vore gott till detta? Yoghurt och nötter går ju bra ihop.

17 Hemma hos Katta:

skriven

Alla: Kul att ni uppskattade recepet =) Blir kul att höra vad ni tycker om ni testar desserten framöver. Kram!

18 Anna:

skriven

Mums säger jag vad det såg gott ut :-)

19 vintageretroprinsessa:

skriven

Turkisk yoghurt e ju så gott :)

Har dock enbart testat varianten med krossade nötter och ringlad honung men denna ska jag allt testa :)



Tack för tipset :)

20 Jenny:

skriven

Vad gott det ser ut :)

21 Mia:

skriven

Bilden var så förförisk att jag var tvungen att synda. Guud vad gott det var! Mer sånt Katta, mer sånt! :)



Kram Mia

22 Angelica:

skriven

Det måste jag prova! Ser kanongott ut!

23 Anonym:

skriven

Jag gjorde denna igår. Hur gott som helst. Istället för att köpa maränger, så gjorde vi egna. Mumma

24 Anna:

skriven

Ser ljuvligt ut! Fräscht och gott! Tack för tipset!



Kommentera här: