Myrstackar


Min mammas barndomsvän i Göteborg bjuder alltid på myrstackar oavsett säsong och det har blivit mitt absoluta favoritgodis i juletid.

Godmorgon onsdag och dagen före BF! Inatt har både jag och blivande pappan drömt om att vi fick åka in till förlossningen och det har varit full aktivitet i magen så jag vet inte om jag ska tolka det som små tecken på att det verkligen börjar bli dags?

Över till någonting helt annat. Det är några av er som frågat efter receptet på mina arraksbollar eller myrstackar som jag alltid brukar göra kring jul så här kommer det på begäran.

Myrstackar, ca 15 st

5 dl sockerkakssmulor
1-2 msk kakao
25 g riven mandelmassa
50 g smör
1-2 msk punsch
Garnering: chokladströssel

Blanda samman alla ingredienser, forma små bollar och rulla i chokladströssel. Kyl myrstackarna innan servering, ät och njut!

Idag blir det en riktig hemmafixdag. Vi ska försöka hinna handla, städa och förbereda inför morgondagens nyårsfestligheter så nu ska jag ta tag i den här dagen på allvar.

Ha en fortsatt bra onsdag, kram!
1 Anna - Starwoman ☆:

skriven

De där myrstackarna låter som riktiga godbitar må jag säga. Förstår att du gör dem år efter år!



Jaså det är aktivitet i magen nu, tänk om han kommer idag. Måste vara oerhört spännande sååå nära nu, du måste hålla mig uppdaterad :-)



Stor kram

2 Annie:

skriven

När det var dags för mig minns jag att jag mådde konstigt.. annorlunda på något vis. Hormonenrna strömmade väl till. Det var som att må illa men ändå inte.. hela kroppen mådde liksom lite tjyvens:-) Näsan hade också svällt upp lite (Jo det är sant:-) Instinktivt visste jag.. Oavsett så är det ju snart dags och ni står inför det absolut mest underbara man kan vara med om i livet! Kram

3 Miah:

skriven

Vad spännande! Tänk om lillen vill titta ut idag! Tittar även på dina foton och du är så himla snygg! har riktig ångest över morgondagens festligheter då jag inte känner mig så glam med bollen i vädret. Lycka till nu!

4 Inspirera Mera:

skriven

Åh så gott det lät. Jag har aldrig gjort myrstackar, men nu ska jag spara ditt recept och prova.

Kram Sandra

5 Hanna:

skriven

Tänkte jag skulle kika in och se om lill-kilen kikat ut än! Det verkar ju sannerligen vara på gång nu! Så spännande!



Kram

6 Stämningsfullt:

skriven

Spännande! Tänk om han kommer på bf datum :)

De där myrstackarna ser riktigt goda ut!

7 Malin S:

skriven

Om inte annat så är det tecken på att du & H förbereder er mentalt för förlossningen! Bra tänker lillkillen, då kan han ploppa ut snart =)

Kramkalas.

8 Sofia:

skriven

Så spännande! Snart är han här :)



Tack för receptet! Måste göra dessa, de ser urgoda ut.

9 Sandra:

skriven

Åh hoppas det är på g nu :) Kanske är lika otålig på att vänta som jag förstått hans mor är? ;-)

Ville bara önska er lycka till nu med allt, man vet ju inte när han behagar titta ut.



Många kramar

/Sandra

10 Ann-Louise:

skriven

Så fina och goda små bollar! Smakar de mycket av mandelmassan? Är lite tveksam till just det men de ser ju urgoda ut!!



Vill passa på att önska dig lycka till med förlossningen. Man vet ju aldrig, kan ju komma nu eller dröja nån vecka till. Kom ihåg att andas bara så går allt bra, andningen var min bäste vän + lustgasen då ;-) Snart börjar det Katta, nästa kapitel i ditt liv!!



Stor Kram och Gott Nytt År!!

11 Jessica:

skriven

Är nästan lite avis.. fast än det var nyss jag gjorde det. Det är så spännande att gå och vänta, och att få föda barn är otroligt coolt. Och sen att få träffa sin bebis för första gången. Åååhhh!



Kram!

12 Hemma hos Katta:

skriven

Tack för alla fina kommentarer! Kraam Katta



Annie: Det där med att allt inklusive näsan svullnade upp låter ju inget vidare men jag förstår att du då förstod vad som var på gång =) Just nu känns det som han kommer stanna där inne för alltid även om jag vet att det inte kan bli så. Man får helt klart konstiga tankar som gravid! Stor kraam!



Sofia: Vore jättekul om du testade receptet! Det går absolut att addera lite extra av vissa ingredienser för lite extra smak, t.ex. av kakaon eller punschen. Lycka till =) Kraaam K

13 Mia:

skriven

Usch jag får inte äta mer gott. Så mycket som jag ätit denna julen alla redan, det vankas både självsvält och hårdträning hela januari!



Kram

14 Anette:

skriven

Åh så smarrigt det ser ut!

Måste testas nån gång ;)



Gott Nytt!

Kommentera här: