Chokladmuffins med rosa marshmallows




Chokladmuffins med rosa prinsessmarshmallows. Sött!

Blev som sagt rosa muffinsbak med mina nya bubbelgumsrosa bakmått här hemma i söndags. Måtten finns i flera snygga färger för ynka 19 kr Duka. Nu saknas bara en ljusrosa eller cerise Margretheskål från Rosti som färgklick i det annars vita köket. Någon som har koll på var jag kan hitta den ljusrosa bakbunken? Finaste nyansen. Letat som en galning både i butiker och på nätet men färgen verkar inte finnas kvar i sortimentet.

I vanliga fall använder jag klassiska vita marshmallows till det här muffinsreceptet men i söndags testade jag att dekorera med smaksatta rosa. Perfekt som alternativ till frosting.

Kom hem vid 18-tiden och funderade för en sekund på att sätta mig i bilen och åka ut till Marieberg för presentshopping. Blev middag med darlingen här hemma i stället. Sparar shoppingen till imorgon och det är nog lika bra för jag är verkligen slut som artist ikväll. Mamma ringde precis och meddelade att hon och pappa är i stan nästa helg. Bor som vanligt på Clarion men vi får äran att laga middag på lördagen. Hög tid att börja planera meny med andra ord, spännande! Med andra ord; risk för fler bilder på middagar och desserter i bloggen framöver.

Ha en riktigt mysig onsdagskväll nu, kram!
1 Zandra:

skriven

Guuud så smarrigt det ser ut! Hem till dej vill man komma på rosa höstfika!

Så mycket gladare man vart av de rosa marshmallowserna :-)

Jag har satt upp de rosa margaretha skålarna på min kommande önskelista, ett måste nästan. Så fina och så braaa ;-D

Ha en skön kväll, KRAMAR

2 Anna:

skriven

Vad sött det var med rosa marshmallows, har själv bakat med vita i våras, men rosa var ju faktiskt riktigt sött, ser smarriga ut. Du kan allt baka du! Säger som Zandra, en rosa fika hos dig hade man inte tackat nej till ;-) Ha en mysig kväll Kram!

3 Madeleine:

skriven

Säger som de andra, riktigt söta muffins och väldigt tjejiga:) Du får väll väga upp med några gröna eller blå till H..haha



Du är INTE ensam om kattfobi, tror att alla katter ska anfalla mig och är väldigt rädd måste jag erkänna. Så någon katt kommer inte innaför min dörr.

KRAM



Ps. Syná att vi inte hinner få till någon träff. Vi får börja boka in några veckor i förväg=)

4 Linalotta:

skriven

Kul med middagsbjudning, jag väntar redan på menyn och bilderna ;)



Rosa var ju riktigt piffigt, det får det bli till min nästa sats muffins.



Kram

5 Charlotte:

skriven

Ser hur söta och goda ut som helst! Du verkar ju vara värsta bakproffset :) Kraam

6 Emelie:

skriven

Jag måste verkligen ta mig i kragen och baka!!

Bli så himla inspirerad av dina bilder!

Kram!

7 Madeleine:

skriven

Fredag är ju ett alternativ om det inte blir för stressigt för dig om du ska packa och så.

Insåg att nästa vecka kan jag bara tisdag kväll (ev onsdag) och på fredagen. Att det ska vara så svårt..haha

Miss you!

Kram Kram

8 Maria:

skriven

Åh vad söta muffins :) Tänkte baka imorgon, vet inte riktigt vad bara. Något som går att frysa in, och dessa små söta går nog inte att frysa :( Synd! Hoppas allt är bra med dig? Kram, Maria

9 Hanna:

skriven

Måste verkligen testa dina ursöta muffins! Och varje gång jag ser dina snygga Matteusfat undrar jag varför jag inte köpt något till mig själv än. Blir nog en sväng förbi ROOM snarast :)

10 Mary:

skriven

Oh, så piffigt med rosa marshmallows!!! Ser hur goda ut som helst dessutom ;-D Kram

11 Elin:

skriven

Jättebra, då säger vi det! Så kanske vi kan gå nånstans där chailatten inte är liiika gigantisk? ;)Haha.



Jag är ledig idag, hemma och myser. Tänkte bänka mig framför några avsnitt OC, sen ska jag hem till Hannes mamma och baka med henne inför födelsedagar. Ha ett bra avslut på veckan i Stockholm. Shoppa inte upp allt i butikerna! ;)

12 Bellini me:

skriven

Hej Katta,



Muffinsarna såg riktigt goda ut!! Blir själv sugen på att baka likadana med marshmallows =)



Jag håller med dig om att de rosa Margretheskålar från Rosti är ursnygga. Jag köpte mina i trepack för ett tag sen på Cervera, vet dock inte om de har dessa kvar där men värt ett försök ;)

Dock borde jag kanske tillägga att jag bor i Stockholm...men jag tror inte att det ska spela någon roll. Cervera borde ha samma utbud överallt.

Kraaam

13 Paulina.:

skriven

Ååååh! Vilka fina bilder!

14 Anna:

skriven

Lägger du på marshmallowsarna direkt? eller efter att muffinsarna stått en stund i ugnen?

Tack :)

Kommentera här: