Helgen i Falun



Home sweet home. Ett antal kartonger med Barbie, leksaker och gamla skolböcker står på hallgolvet just nu. Ska sorteras men inte ikväll. Så trött. Tror det får bli soffan, lite fotboll och bunten med prinsesskvaler a la Svensk Dam mamma skickade med.  

Spenderat helgen i Falun. Gick upp halv åtta i lördags för att packa och hinna till namngivningen i tid. Hann inte ens äta frukost så det blev Froosh blåbär/hallon, latte och en cheeseburgare från Mc Donald's i bilen. Namngivningen ute på Ryggen började med mingel och sopplunch. Sen kort cermoni och paketöppning för lilla Loke utomhus. Nova blev överlycklig för sina försenade födelsedagspresenter. På bilden testar hon den rosa prinsessleran från Mique och håller den lilla Hello Kitty-väskan med snoddar och hårspännen i handen. På kvällen åkte vi in till stan igen för middag hemma hos mamma och pappa i huset för sista gången innan deras flytt. Firade darlingens födelsedag i efterskott med paketöppning, snittar och champagne och sen blev det världens godaste grillmiddag. Min mamma är världens bästa när det kommer till middagar och matlagning. I morse avslutade vi frukosten med nybakade croissanter och jordgubbssylt.

Självklart blev det shopping i Borlänge på vägen hem. Nästan tradition. Darlingen shoppade ett par grå jeans från Acne och jag fick med mig två par skor och smink från Make Up Store. Hittade mina drömsneakers inne på Dna så jag var bara tvungen att slå till. Perfekta i höst på jobbet och såklart rosa. Hur sköna och snygga som helst.

Hoppas alla får en mysig kväll!
1 Anna:

skriven

Åhhhh filmen är HELT underbart bra, jag vill gå och se den på bio en ggn till, haha. Synd att du bor en bit bort, annars hade jag "tvingat" dig att se den med mig igen =) Sååå underbar!



Ja min IKEA shopping är jag riktigt nöjd med, för att inte tala om den jag fyndade idag, kommer på bloggen senare.. ;-)



Nyfiken på dina nya sneakers, så klart att de är i rosa ;-) Hoppas få se dem nyfiken som jag är! Förresten älskar verkligen din ljusa jeansjacka, sååå snygg!!!



Ha en fortsatt skön kväll i soffan och hälsa hem ;-)



KRAMIS

2 Madeleine:

skriven

Välkommen tillbaka!



Värmebölja, det var mer än vad jag visste. Perfekt tajming för dig med semester:)

Vet inte om gårdagen var så speciellt mkt att hurra för, men men...Ni ser ju ut att ha haft en bra helg och jg tror mig veta vilka rosa skor det är (Reebok?, dom som finns på Nilson?)



Ja, jag är är sjukt nervös och just nu vill jag inte alls:(

Kram Kram

3 HannahSthlm:

skriven

Härliga bilder! Önskar dig en mysig Söndagkväll!:)

4 fanny:

skriven

men!? har acne gråa killjeans igen? alex behöver verkligen nya acne.. och han ville så gärna ha gråa, men de fanns inte i kollektionen för tillfället sa dom :( vilken affär köpte ni dom i? mysig helg ni verkar haft :) kram!

5 La Fleur:

skriven

Vilka fina bilder, som alltid!!:) Låter som du haft en lovely helg med kanon shopping också, kul!! Har utmanat dig, se min blogg!:) kram kram!*

6 Emelie:

skriven

Välkomen hem!

Ser ut som du har haft en mysig tripp hem!

Alltid kul med de där kartongerna som ska sorteras, ofta blir man ju sittandes i timmar med alla minnen!

Kram på dig!

7 Marina:

skriven

Du är utmanad! Kolla min blogg :)

Kommentera här: