Nyårsmenyn är spikad!


Från boken "Monikas bästa menyer - för vintern" av Monika Ahlberg.

Titta vad jag hittade i favoritreceptboken imorse. Huvudrätten till nyårsmenyn är spikad. Vad tror ni? Underbara ingredienser som pilgrimsmusslor, saffran och champagne. Jag som älskar saffran och nästan tappat räkningen på hur många kuvert vi köpt hem av den underbara kryddan bara nu i december.

Blir en liten sallad med grillad halloumi och granatäpple till förrätt och vit chokladmousse med passionsfrukt till dessert. På julafton gjorde jag mörk chokladmousse till dessert men jag har en känsla av att den vita chokladen kommer passa bättre till passionsfrukten.  

Gillar verkligen "Heartbreak Kid". Snart framme vid slutet här. Helt galet att det är nyårsafton imorgon. Ha en fortsatt mysig kväll, kram!
1 Johanna:

skriven

Å - vilken meny! Låter SÅ gott, blir alltid inspirerad av dina blogginlägg oavsett det gäller mat, inredning eller mode.

Gott Nytt År & kram!

2 Tjohalia:

skriven

Det lät underbart gott!

Gott nytt år! Kram Sandra

3 Bellini me:

skriven

Pilgrimsmusslor i champagne och saffran låter helt perfekt!! Du får gärna berätta hur det smakade och om du orkar lägga upp receptet på bloggen :)

Hela nyårsmenyn lät riktigt gott. Och jag håller med dig, vit choklad gör sig bättre med passionsfrukt (jag har provat)



Ha en underbar kväll och gott nytt år!!

Kram

4 Malin S:

skriven

Din nyårsmeny är superb !

Lycka till med förberedelserna och så önskar jag dig en festlig kväll ochh ett gott nytt år =D Miljoners med fyrverkeriglittriga kramar från mig.

5 Anna:

skriven

Gott Nytt År!

6 Hemma hos Katta:

skriven

Alla: Tack, lovar att lägga ut recepten här på bloggen. Plus bilder om det blir lyckat... Gott nytt, kraam!

7 Lina:

skriven

Låter jättegott! Läser ofta din inspirerande blogg. Tack för alla tips på mat, inredning och mode och ha ett riktigt gott nytt år!

8 Fru J:

skriven

champagne & pilgrimsmusslor, kan knappt bli bättre!

Hoppas att ni blev riktigt nöjda & fick en trevlig nyårsafton.

Kommentera här: