Nyårsmat & nyårspiff

image643 Bild: IKEA

Proppad agenda så jag jagade upp darlingen kring 9-tiden. Brukar aldrig hända en lördag... Tre olika inköpslistor på lila post-it-lappar. Systemet, FinRummet, mitt älskade CE, BQ och ICA Eurostop. Glömde att vi även var ute på IKEA igår och trängdes. Trodde vi var jättesmarta men hjälp vad mycket folk. Allt glittrigt silvrigt jag sett ut var såklart redan slut så det var bara att tänka om. Kom i alla fall hem med vita servetter, rea-julgranskulor (jo, julgranskulor efter jul), två Skimmer-ljusstakar och blockljus. Idag kompletterade vi med lite ljus och en kitschig silverbricka från FinRummet. Känner mig toknöjd över alla inköp och nu är det förhoppningsvis bara nyårsmaten kvar. Överlåter den glatt till herrarna.

Ikväll har jag fått för mig att jag ska fixa middagen. Vet inte vad som håller på att hända men jag har blivit så slö på sista tiden. Älskar egentligen att laga mat men senaste månaderna har jag lite smidigt förflyttat mig bort till soffan så fort det här med laga mat kommer upp. Ikväll blir det i alla fall gyllene saffranslax med krämig tomatrisotto från julklappsboken "Monikas bästa Menyer" av Monika Ahlberg. Första gången jag gör risotto så det blir inte lite spännade att se om man får till det med buljongen, vinet och röra röra. Känsliga grejer det här med risotto. Ha en bra lördagskväll!

1 Anna:

skriven

Lycka till med risotton, när jag gjorde det första ggn, undrade min sambo va det var för klibbigt/segt ris jag gjort och han hade rätt, det var inte helt hundra, Hahaha!!! Ha det gott!

2 Marina:

skriven

Där har vi ju de snygga ljusstakarna! Jag får nog göra ett besök på IKEA snart... ;) Lycka till med risotton och trevlig kväll.

3 Madeleine:

skriven

Spännande med risotto, det är ju riktigt gott också ;) Men jag har nog aldrig gjort det...
Fina inköp du har gjort idag:)
Ja usch pluggandet är inte roligt, har verkligen noll motivation och vet inte vad det ska bli av det hela:/ Gärna en fika någon dag när det passar frun ;)
Ha en mysig lördagskväll och rör ordentligt i risottogrytan ;)

4 Malin S:

skriven

Jag gjorde risotto (för andra gången ever) annandag jul när svärpäron m.fl var hos oss på middag. Varning för att bränna vid riset !! Annars är det inte så svårt faktiskt. Lycka till !
Snygga stakar. Julpynt är ju asbra att köpa nu efter jul till halva priset, brukar jag göra faktiskt. Glittriga saker går ju att använda i schlagertider t.ex =D

Kommentera här: