Pomp de Lux

 
Lite nytt fint i Philips höstgarderob från danska märket Pomp de Lux.
 
Måndag och ny vecka!
 
Blev så nöjd med kläderna på bilden som jag beställde till P tidigare i höstas att jag var tvungen att klicka hem en ny beställning med fler plagg och lite större storlekar på studs. Min andra beställning landade här hemma i slutet på förra veckan så nu är vi kittade så det nästan räcker och blir över.
 
Pomps mysbyxor är lite smalare i modellen med detaljer som fickor fram och bak, nitar och sömmar som gör att mysisarna ser lite mer "klädda" ut vilket jag gillar. Chinosen i haremsmodell är verkligen urfina och att det är mudd i midjan är bara ett stort plus nu när Philip är blöjfri och ska klara av toalettbesöken på egen hand. Inga krångliga knappar eller dragkedjor att fixa med!
 
Kram
 
ps. Nope, det blir nog ingen bebis idag heller. Förberedelserna håller nästan på att gå till överdrift här hemma nu när dagarna går. Tvättkorgen är tom och t.o.m. städskåpet är pedantiskt organiserat. "Hur länge har du planerat att vara borta?" frågade min svärfar i helgen när jag hade genomgång och visade honom alla små matlådor i frysen jag förberett till Philip.
1 Hannah:

skriven

Haha, åh vad jag känner igen det där med förberedelserna! Jag har en fråga till dig, jag undrar om du är nöjd med åkpåsen från 7 a.m. Tänkte beställa en i large, även om min halvårskille bara är just ett halvår. Men det känns bra att kunna ha den länge. Är det en hiss eller diss?
All lycka!

Svar: Jag älskar 7AM! En smidig och framförallt varm åkpåse som verkligen håller vad den lovar. Behövde knappt ha någonting på Philip (förutom vanliga kläder då + tossor, mössa, fuskpolo och vantar) när jag stoppade ner honom i åkpåsen så den är rejält varm.
Vi har en L men jag skulle nog säga att det räcker gott och väl med en M. Tänkte att jag skulle använda den i flera år men vi använde den bara under Philips första två år. Skulle väl fortfarande kunna använda den när det är riktigt kallt ute i stället för filt/fårskinn men det blir ju genast lite bökigare när dom små börjar använda skor...

Hoppas du blir nöjd du också! Kram
Katta

2 London Mamma:

skriven

Ah nu borjar det verkligen narma sig, sa spannande. Sjalv gick jag over 12 dagar sist, sa jag vet precis hur drygt det ar att ga och vanta! Ber till gudarna att bebisen kommer lite tidigare denna gangen. Lycka till och hoppas han tittar ut valdigt snart :-) Kram

Svar: Tack!!
Håller tummarna för både dig och mig! ;) Kram
Katta

3 Sara:

skriven

Pomp de Lux har ju verkligen helt underbara kläder! Köpt därifrån i flera år. Kan inte låta bli att spana på killkläderna också även fast jag har två tjejer för de gör ju så fina killkläderna också!
Lycka till med alla förberedelser!

Svar: Ja både flick- och pojkkläderna är helt underbart fina!
Tack!! Kram
Katta

4 Jill:

skriven

Nu kan de nog ha kommit en gosse va? Tyst i 2 dar...

Svar: Nej, inget på gång än!
Kram
Katta

5 Malin:

skriven

Spännande det är att gå in här! All lycka till med lillebror!

En liten fråga... hur tycker du att Pomp är i kvaliteten? har en vild liten son som gärna kryper, klättrar mm, håller kläderna för det eller är det mer finkläder?

De har ju så sjukt mycket fint =)

Svar: Har faktiskt inte köpt just byxor från Pomp tidigare (bara jackor och fleecetröjor) så det ska bli spännande att se hur dom klarar av allt knä-slitage som det blir här hemma. Det känns som att tyget på mysbyxorna är lite tjockare så jag hoppas byxorna håller måttet. P kryper alltid omkring på golvet med sina bilar både på förskolan och här hemma så vi är vana vid hål på just knäna. Såå trist när alla byxor går sönder på samma gång... Tidigare har vi kört mycket på Nova Stars jeans (grym kvalitet) och PoP!
Ja det finns jättemycket snyggt i kollektionen. Skulle kunna klicka hem rubbet!

Kram
Katta

6 Madde :

skriven

Måste man gå på pompparty för att kunna köpa deras kläder eller kan man klicka hem via nätet? Kläderna såg grymt fina ut:) Hoppas lillebror väljer att titta ut väldigt snart kram

Svar: Nej det finns en webshop så spana in den! =)
Kram kram
Katta

Kommentera här: