En peppåse & helgen som gick

 
Måste bara visa! Vickan överraskade med en påse med choklad, alkoholfritt bubbel och ett fint doftljus förra helgen. En perfekt peppåse till någon som är gravid!
 
 
Älskar doften av allt som doftar rent och fräscht så det här doftljuset från Klinta blev direkt en favorit. Doftar mmm...
 
 
God choklad (med smak av hallon, citron och lakrits) från Gomakeriet i stans nya saluhall. Jojo, det har hänt grejer här i stan medan jag haft min lilla husarrest!
 
Hej söndag!
 
Vi har hunnit med en hel del den här helgen och just nu vet jag inte om det är jag eller Philip som är tröttast här hemma. Trötthet i kombination med kvällsillamående är ingen vidare höjdarkombination...
 
Igår var vi hemma hos kompisarna i deras nya fina lägenhet där vi bjöds på massor av gott plock och tittade på Eurovision. Så mysigt även om jag inte alls är van vid sena kvällar numera och därför blev ruskigt trött under den utdragna omröstningen. Idag har vi haft kombinerat lek och fika med Philips dagiskompis Valter och hans mamma Linda. Det är så roligt nu när Philip och hans kompisar börjar bli lite äldre och frågar efter varandra. Sött!
 
Nu ska strax grillen tändas och ikväll grillar vi ryggbiff. Till köttet blir det Henriks urgoda lite rökiga grillsås + en vattenmelon- och festaostsallad. Min favoritsallad till just grillat. Mmm...
 
Kram
1 curiouscat - pyssel&handarbete:

skriven

Vilken fin present! Det är så roligt när man får något som är valt med omtanke.

2 Sandra :

skriven

Vilken härlig present ! Faktiskt precis vad man önskar sig när man är gravid. Hoppas kvällen blir bra nu. Mota bort illamåendet med choklad ;)
Stor peppkram

Svar: Det ska jag verkligen försöka göra! =)
Kram
Katta

3 Nina - Glamourmamman:

skriven

Vad gulligt av henne! Hoppas verkligen att du får må riktigt bra snart.

Kram Nina

Svar: Tack Nina!! =)
Kram på dig!
Katta

4 michaela ♥:

skriven

men åh vilken underbar påse! sådant blir man så himla glad av att få! :)

Svar: Ja det blir man verkligen! Älskar såna här fina surpriser! =)
Kram
Katta

5 Nina:

skriven

Åh hur gör han den såsen? Låter supersmaskigt!

Svar: Jag har för mig att receptet på grillsåsen finns i arkivet men det lär komma fler grillkvällar så jag kan fota och lägga upp det igen! =)
Kram
Katta

6 Anonym:

skriven

Är det verkligen alkoholfritt ? En del luras och innehåller alkohol en liten procent.

Svar: På den här står det 0 % så ingen fara! =)
Kram!
Katta

7 Magda- mamma till Noah:

skriven

Vilken omtänksam vän!

Middagen ni åt igår låter ju rikigt god och jag har faktiskt kört just den salladen du pratar om en hel del till grillat. Efter tips från dig, så tack! :)

Hoppas du får en vecka med mindre illamående!

Kram kram Magda

Svar: Vad roligt! Ja visst är det urgott med kombinationen fetaost och vattenmelon (eller vilken melon som helst för den delen...)!? Gott att slänga i en näve ruccola också!
Kraam kraam på dig fina Magda
Katta

8 Nina:

skriven

Tack snälla Katta! Förstår om du inte orkar tänka på mat och såser nu!! Hoppas du kryar på dig! Saknar dina underbara inlägg men ta din tid, förstår att man inte orkar spotta ur aug inlägg när måendet är under isen! Du är en fin förebild hursom!
Kram

9 Linda:

skriven

Tack för trevlig eftermiddag igår hälsa Linda och Valter :)

10 M:

skriven

Låter som en bra påse det där. :)

Kommentera här: