Pics från Hunnebo

 
Eftersom vi är tillbaka på Västkusten igen (jippi) kan lite fler bilder från vackra Hunnebostrand passa bra.
 
 
Delar av hamnen och bergen i bakgrunden. Hunnebo är verkligen en riktig liten kustpärla!
 

Utanför favoritbutiken...
 
 
Nämligen Alfons Summer shop som även har två butiker på Smögenbryggan som jag besöker titt som tätt.
 
 
Hur fina är inte alla pastellfärgade hus?
 
 
Mina killar påväg upp för backen som leder till den välkända möbelbutiken Lantz Möbler.
 
 
Rosor, rosor, rosor!
 
 
Slutligen en bild som jag knäppte av utanför Lantz. Det var nämligen strängt fotoförbud inne i butiken! Tyvärr tycker jag att sortimentet bara blivit sämre med åren och den här gången hittade jag inte mycket som jag skulle vilja ta med mig hem. Trist!
 
Hej tisdag!
 
Nu är vi som sagt tillbaka på Västkusten igen och idag har vi hunnit med det obligatoriska besöket på djurparken Nordens Ark som bara ligger ett stenkast härifrån.
 
I fjol när vi var där lyckades vi pricka in vårt besök när nästan alla djur låg och sov i parken men idag fick vi både se snöleoparderna, amurtigrarna och deras små tigerungar på nära håll. För Philips del är fortfarande djuren på lantgården och en gammal traktor som man kan leka i mest poppis!
 
Senare ikväll väntar middag med hela gänget här i sommarhuset och sen måste vi såklart se Allsången där Philips favorit Sean Banan ska dyka upp. En viss liten kille är väldigt pepp...
 
Kram  
 
1 Ulrika:

skriven

Härliga bilder! Vi åker ner till Hunnebostrand i helgen, hoppas på att det fina vädret återvänder:) Vet inte om jag längtar mest efter Smögenräkor, salta klippor eller Alfon's ;)

2 Cecilia:

skriven

Ser verkligen underbart ut :-) Missade visst denna pärla när vi förra sommaren var i Kungshamn, Fjällbacka och Smögen. Får bli nästa gång :-)
Kram!

3 Malin S:

skriven

Nordens Ark är ett hett tips att vi också borde besöka när vi är i krokarna. Djur är väldigt poppis. Särskilt för Carl. Så kul att få lite glimtar från kusten från dig. Vi har typ inte varit någonting i huset på Tjörn denna sommar eftersom S har nytt jobb och därmed ingen semester.

Fotoförbud i butiken, var inte det extremt tramsigt? Vad tror de ska "hända" liksom?

Ha en härlig kväll! kram

4 michaela ♥:

skriven

så mysigt ni har det! och vädret ser inte helt hemskt ut heller :)

5 Jennifer:

skriven

Så härligt det ser ut! :)

6 Hanna:

skriven

Härliga bilder!
Får jag be dig om lite hjälp kanske? Min man och jag ska tillbringa helgen i Örebro. Har du några tips ang resturanger? Ser nedan att ni var på Paolos, är det den som ligger vid stora hotellet? Tar tacksamt emot tips på middag/drink/lunchstälen, cafeer och kanske lite mysiga butiker?
:)

Kommentera här: