Höstfint till P

 
Ett märke som jag verkligen gillar är danska Pomp de Lux som gör superfina kläder till både små och stora pojkar och flickor i precis rätt färgskala.
 
Godmorgon lördag!
 
Jo, det är faktiskt godmorgon här. Sover fortfarande uruselt men som tur är somnade Philip om imorse efter att han tassat in till vår säng så jag fick i alla fall några timmars sömn nu på morgonen. Så skönt!
 
Klickade precis hem lite höstnytt till Philip från Pomps fina webshop. Bl.a. en långärmad med tryck, två par mjuka byxor med grenhäng och ett par chinos med muddar i både midja och benslut i snarlik modell. Lite snyggare hemmamyskläder som blir perfekta till hösten!
 
Det jag har kvar att bocka av är nya vinterskor och en ny vinteroverall. Vi har haft en helsvart overall från Polarn O. Pyret som P haft två vintrar i rad nu som vi varit jättenöjda med men i år måste vi gå upp en storlek eller två. Är inte helt såld på årets färger så frågan är om vi ska satsa på en Molo i år. Någon som har erfarenheter av Molos vinteroveraller? Bu eller bä?
 
Valet av höst- och vinterskor blir i alla fall enkelt. Har haft Kavat till Philip sen han började gå och det blir det även i år. Riktigt bra skor och extra roligt eftersom skorna tillverkas här i närheten.
 
Ha en fortsatt skön helg!
 
1 Nina:

skriven

Älskar Molo! har haft det till min son i tre år nu, jag tycker Molos passform är mycket bättre än POP:s plus att de har snyggare färger :)
Kvalitén är jättebra också!

Svar: Härligt! Tack för svar!
Då kanske det får bli en sån i år. Gillar ju Molos kläder!
Katta

2 Katta:

skriven

Hej!

Jag tycker inte Molos overaller är vattentäta. Jobbar på en I Ur och Skur förskola och de barn som har haft molo overaller är ofta blöta. Rekommenderar reima, Isbjörn of Sweden eller didriksson.

3 Evelina:

skriven

Jag rekommenderar också Molo, har haft den till vår dotter och har inte varit kall eller blöt en endaste gång! :)

4 Malin:

skriven

Vi ska provaGneis i år, de ska vara bra enligt flera vänner.

Kavat ska väl tyvärr börja tillverkas i Bosnien tror jag... Synd! Men världens bästa skor är det, hoppas det fortsätter så!

Svar: Så produktionen ska flyttas till Bosnien alltså? Det hade jag faktiskt ingen aning om, vad trist! =(
Ha en fin måndag!
Katta

5 Miss Tess:

skriven

Saga hade Molo när hon var mindre, inget att klaga på. Det bästa att banden under fötterna var av gummi så de sapp bli blöta och slaskiga. Annars har vi använt Mini A Ture som jag gillar mycket.

Kram kram

6 Hanna:

skriven

Var på Pomp De Lux party igår så mycket fint och blev en hel del shopping till William :) Så mycket fint nu till hösten!
Krammar

Svar: Vad roligt med ett Pomp-party! Har bara varit på Me&I här i stan... Förstår att du shoppade loss. Skulle jag nog också gjort om jag fått klämma och känna på allt fint live!
Kraam kraam
Katta

7 Mirva:

skriven

Vi har haft Molos ytterkläder (året runt) flera år i rad och vi har varit helnöjda! Go for it! Molo är mycket mer "pop" än P.OP!

8 Madde:

skriven

vi har använt Kappahls kaxs overaller till våra två och varit supernöjda. Lagom tjock och inte en skråma trots att lillebror t o m ärvt av storebror. Priset är ju riktigt bra också och ännu bättre emellanåt med rabattkuponger som kommer titt som tätt.

9 Sina:

skriven

Tror att all produktion av Kavat skor redan är flyttad. Tror att det är därför det är nya butikslokaler till outletbutiken i Kumla. Den gamla hängde väl ihop med tillverkningslokalerna....

Kommentera här: