En pärlis


En pärlhyacint på fönsterbrädan i köket är ett säkert vårtecken hemma hos mig. Cylindervasen kommer från CE här i stan.
 
Hej onsdagskväll!

Idag har jag haft en riktigt bra dag på jobbet och det har varit så härligt väder här i stan. Plusgrader och strålande sol!

Om vi inte har några trista bakslag (ingen mer snö tack!) att vänta oss så känns det som att våren och värmen verkligen är på väg!

Idag åkte både jag och Henrik för att hämta Philip på förskolan och vi möttes av en glad liten kille som satt i sandlådan och "målade" i sanden med en pinne. Han ville inte gärna lämna sandlådan men efter en och annan utlovad muta fick vi med honom hem...

Nu ska jag ladda inför kvällens spännande "Sveriges mästerkock". Jag hejar på duktiga Josephine!

Kramar
1 Carolines hemligheter:

skriven

En härlig vårbild, tänk om våren är här redan... Vågar inte riktigt hoppas men hur som helst är det ljuvligt att det blir ljusare, fågelkvitter hörs, solen värmer och snön smälter undan i rask takt! Gud, vad jag längtar efter våren nuuuuu :-)



Hoppas att du har en skön kväll, Mästerkockarna var ju spännande som vanligt, vilken jäkla stress de utsätts för! Jag tycker de är fantastiskt duktiga, alla som är kvar nu är ju mästerkockar redan på ett eller annat sätt :-)



KRAAAAM

2 Linn:

skriven

Hehe, Josephine är min kusin! :)

3 Kampen mot cancer:

skriven

Hej! Vi är två tjejer som går sista året på samhällsprogrammet i Duveholmsgymnasiet, Katrineholm. Vi håller på med ett projekt som går ut på att vi genom vår nystartade välgörenhetsorganisation ska samla in så mycket pengar som möjligt till barncancerfonden. Vi skulle uppskatta om du eller någon som ser den här kommentaren skulle vilja hjälpa oss genom att skänka pengar, eller uppmärksamma vårt arbete på sin blogg. Självklart går alla pengar oavkortat till barncancerfonden. Om du har några frågor så kan du nå oss på: [email protected]



Vi har även en egen sida: kampenmotcancer.webblogg.se

Twitter: kampenmotcancer



Kom ihåg att varje krona räknas i kampen mot cancer.



Hoppas att du har en bra dag!

/Sandra Jaber och Maria Jaber

4 Hanna:

skriven

Jag tycker det är så mysigt när man båda hämtar på dagiset här hemma händer det typ aldrig någon gång då och då...

Hoppas ni får en lika bra dag idag!:) krammar

5 Helena - barnvakt i Vasastan:

skriven

fint!

6 Julia:

skriven

Jaaa visst var det härligt väder igår, underbart!!

Nu vill vi ha vår och ingen mer snö :-)



Hoppas ni får en fin torsdag!



Kramar Julia

7 Jenny:

skriven

Det kändes verkligen vårigt med en pärlhyacint :)

8 Elin:

skriven

Hej! Har ni altan, uteplats eller hur ser det ut? :)

9 nea:

skriven

fint me Muscari botryoides (pärlhyacint) =)

Kommentera här: