Barnvagnspromenad & Brogrensfika


Dagens Philip ute på promenad. Pikébody och sköna jeans är vardagsuniformen!


Mamma-fika med en söt och god rosa minipinsesstårta.


Philip-fika! Den söta lilla lunchboxen med bilar på kommer från Rice. Perfekt förvaring för mellanmål.


Fíck till den sötaste gruppbilden på våra små. Mira, Patrik och Philip.


Philip och mamma. Lika som bär?


Tack för idag säger vi!

Godkväll tisdag!

Idag har vi varit betydligt piggare än igår eftersom Philip gjorde sin mamma glad genom att sova gott hela natten. Vi har varit ute i det fina vädret och gått en promenad med mammorna och deras små. En liten runda blev det och sen avslutade vi med en lite längre fikaBrogrens. Ni vet, det mysiga fiket med en fin inredningsbutik?   

Tycker faktiskt att det känns riktigt mysigt att hösten är på ingång. På måndag ska vi iväg på babysång för första gången och det ser vi verkligen fram emot. Vi ska även försöka vara flitiga besökare på vår öppna förskola i höst så Philip får leka med andra små.

Imorgon får det nog bli en liten sväng på stan. Vi ska gå på vinteroverall- och skojakt! Ska dessutom besöka vår lilla barnvagnsbutik för att titta på en sittdyna till Buggan.

Bugaboo presenterade en ny sittdyna redan i våras och jag ångrar så att vi inte hade en i vagnen i somras när det var som varmast. Det finurliga med dynan är att den fungerar lika bra året om. Den är gjord i ett material som andas samtidigt som den håller värmen när det är kallt ute men frågan är om jag ska välja en sittdyna i färgen off white eller en i dark grey

Dark grey eller off white?

Kram
1 Cecilia:

skriven

Dark grey, utan tvekan. Tänk på hans slaskiga vinterstövlar ett par sekunder. Är du övertygad nu? :)

2 Hemma hos Katta:

skriven

Cecilia: Förstår hur du tänker! Dynan slutar ungefär i knähöjd så det borde inte vara något större problem inför denna höst/vintersäsong och vem vet om vi har kvar vagnen nästa vinter..?



Ha en fin kväll! /Katta

3 Madeleine:

skriven

Mysiga dagar ni har:) Måste testa Brogrens, har bara passerat förbi. Jag är ju inte så ofta i dom krokarna.



Sov Philip bättre i natt?



KRAM



PS. Tycker att Philip är sin pappa upp i dagen:)

4 Malin S:

skriven

Praktiskt eller ej, men Off White känns mest Katta =)



Vilken härlig dag ni haft! Jag blir nästan avis när du nämner babysång och sådant skoj. Men jag har haft mitt roliga och nu väntar en rolig vardag istället. Det blir nog bra det också =)



Känns som att den roligaste delen av mammaledigheten nästan börjar för din del nu. Åtminstone jag tyckte det var skoj med en mera aktiv bebis och att hitta på grejer som lekplatshäng, babysång och liknande. Jag tycker faktiskt att det blir bättre och bättre för varje dag som går att vara mamma. Nu till exempel är det så vansinnigt häftigt när Amy snackar och "visar intelligens" på olika sätt ;)



ha en fortsatt bra vecka! kramisar

5 BLONDETTY:

skriven

Åh, vad mysigt ni haft det och skönt att ni sovit bättre i natt!



Ska också köra en sittdyna, men nu funderade jag på om det är någon idé när man snart ska ha åkpåse i. men jag vet inte, den behövs ju ändå till våren och så får vi väl hoppas på att kylan väntar lite på sig.....



Jag röstar på off white! Det blir fint tror jag!



Imorgon är min sista dag innan jobb börjar! Jag fattar inte det riktigt! Blir svårt att få en vardag med mindre Hugo..... :(

Men det blir säkert bra när man vant sig!



Du kommer ju att få en urmysig höst med sång och öppna förskolan och mammafika. Åh, som jag kommer sakna det!



Kram!

6 Mia:

skriven

Åh svårt hade det varit jag hade jag velat hur länge som helst och haft ångest, men i slutändan hade det blivit dark grey:) vad fin du är på bilderna, verkligen fräsch hot mama:) önskar att jag med hade sett ut så där när sessorna var små:)



kram kram

7 ♥ Anna S:

skriven

Jag skulle ta en grå. Även om inte skorna kommer komma i kontakt med dynan så kan den vita lätt bli solkig. Philip kommer kanske sitta ute med overallen på och då följer lite "solk" med...

Jag måste köpa ny åkpåse eller så hoppas jag art jag vinner en inne hos Evelina.



Kram

8 Hanna:

skriven

Men gudars vilken söt prinsess bakelse:) mums

Off white är ju väldigt snyggt :) men grått är väll mer praktiskt men det blir också smutsigt! Så man ska gå efter det magkänslan säger :)Vad skönt att Philip sov hela natten, lite jobbigt när dem vaknar mitt i natten och man inte är van vid det. Vi är med vana att William sover hela nätter det är GULD värt jag Älskar det verkligen:) Krammar till er

9 Sofia:

skriven

Låter som ni har en mysig höst framför er!



Vilken fin bild på er, du är SÅ snygg :) Fin topp du har med, passar dig perfekt.

10 Anna - Starwoman ☆:

skriven

Jag röstar för off white, för jag gillar off white bäst =) Vi beställde en sådan sittdyna som du skriver om, ett parasoll och en åkpåse i den kulören till vår vagn =)



Jag måste också ut på overalljakt, har du något bra tips till en liiiten bebis så är det varmt välkommet!



Ha en skön onsdag och hoppas solen lyser lika fint på er som på oss här i huvudstaden.



Kramar/Anna

11 Mia ☆:

skriven

Fina bilder med mycket sötsaker på =) Rent praktiskt skulle jag säga dark grey, men jag röstar nog ändå på off white!



Kram!

12 Elins blogg:

skriven

Så himla söta bilder på dig och lilla killen! :)



Kraamar

13 Therese:

skriven

Hej!



Vilka mysiga bilder! Tack för en superbra blogg!

Kram

14 Veronica:

skriven

Mysigt med mamma-barn fika! Åhh, har Bugaboo kommit ut med sittdynor? Det skulle jag nog också vilja ha!



Philip har så fina jackor, vart köper du dom?

Kram Veronica

15 Emelie:

skriven

Finingar!

16 madde:

skriven

Vilka härliga bilder, får mig att sakna den lediga mammatiden...



Kram på er njut av tiden



Madde

17 sandra:

skriven

Jag skulle nog köra på off white, min erfarenhet säger att man får tvätta lika ofta oavsett färg :-)

18 Villa W:

skriven

Vi köpte en Bugaboo Bee med crème suflett och dito dyna igår och det blev såå fint så jag röstar på crème/ vit! Tänkte ev. komplettera med ett fint fårskinn i vitt, grått och svart för ett något mörkare alternativ innan åkpåsen blir aktuell igen =) Kramar till er, ser supermysigt ut på Brogrens och ni är båda lika fina som vanligt!

19 Dinka:

skriven

Jag hade helt klart kört på en off white.Eller så köper du båda två om du inte kan bestämma dig :)



KRAM!

20 Hemma hos Katta:

skriven

Sofia, Emelie & Therese: Tack så jättemycket! Sånt blir jag glad av att höra! =) Kraam på er! /K

21 Nina - Glamourmamman:

skriven

Vilka söta bilder! Och smarriga mammafikor hör verkligen mammledigheten till - jag har redan kommit in i fikaträsket :-)



Kram!

Kommentera här: