Kiehl's Baby


Kiehl's Creme de corps till mamman och Gentle foaming mousse for hair and body och ett prov med Body and face cream till Filip.

Ni som följt bloggen ett tag vet att Kiehl's är en stor favorit här hemma! Deras berömda bodylotion Creme de corps är nog den bästa lotion jag testat och när vi var i Sthlm sist passade jag självklart på att köpa med mig en stor flaska hem som jag hoppas kommer räcka länge, länge!

Självklart var jag tvungen att spana in deras stora baby- och barnsortiment när jag var inne i butiken. Den lilla tuben med Face and body cream är ett prov men jag önskar att jag köpt en stor förpackning för det här är vår nya favorit i skötväskan! Salvan ger samma effekt som Inotyol och Silon men den har en behagligare konsistens och är betydligt mindre kladdig. Dessutom är den helt doftfri!

Tvättmoussen
använder vi alltid i badvattnet och när håret ska tvättas. Superbra och dryg även den! 

Nu ikväll har vi bytt från ligg till sittdel på Buggan så imorgon åker både vårjackan från Benetton och små skor på! Blir spännande att se om och hur Filip reagerar imorgon när vi ska ta en fredagstur in till stan. Vagnen blev plötsligt väldigt rymlig på bredden och han är inte helt stadig än så vi får se hur det går...  

Nu ska jag krypa upp i soffan och titta på första avsnittet av "Sveriges historia". 

Godnatt, kram!
1 Miah:

skriven

Hej!



Jag bor ju i stockholm. Om du vill kan jag köpa den där "face and body cream" åt dig å skicka (dvs om du inte kan få tag på den där du bor. Ber min karl att skicka den från sitt jobb så slipper vi portot oxå :-) Maila mig om d är ngt du vill att jag gör.

2 Camilla:

skriven

Tack för tips om babyprodukter!



Kul att ha bytt till sittdel! Bianca är också lång, så det dröjer nog inte här heller..men hon är inte heller riktigt stadig än, men det kanske funkar ändå? Du får berätta hur det går :-) Håller med om att det hade varit vår/sommarfräscht med ny toppklädsel..har funderat på cerise men kanske lite för "skrikigt"..



Natti natti, kram/Camilla

3 Anette:

skriven

Hejsan!! Tänk att Filip blivit så stor så han ska byta till sittdel. Oj, vad tiden går. Jag är också en stolt ägare till en vit Stelton kanna. Den är superbra. Ha en bra fredag. Kraam Anette

4 BLONDETTY:

skriven

Hej!



Javisst! En ny barnbutik i MUS gamla lokaler. Du måste checka in den. mycket tuffa kläder till de små!

Ja, NS har jättemycket fint och jag spanade också på täckvästen igår. Sofia sa att du varit inne. Vi är ju ett gäng som läser varandras bloggar nu. Kul!



Kul att byta till sittdelen nu! De får bättre uppsikt och så kommer man åt förvaringen under bättre. Tyckte det var svårt med liggdelen i så det borde Bugaboo verkligen förbättra!



Ha nu en riktigt mysig valborgshelg! För oss blir det brasa här hemma ikväll!



Kram till er!

5 Miia - There´s no place like home:

skriven

Tack för senast raring! =)



Vad roligt att ni ändrade om Buggan så snabbt! Hoppas nu bara Filip också tycker om förändringen, men det tror jag nog. Förmodligen superspännande för honom att få se vad som händer runt omkring er när ni är ute och promenerar!



Ha en mysig fredag & Valborg! Kraaaam

6 grommis:

skriven

Åj, den kremen bør kanskje testes ut. Vet du om den kan bestilles på nett noe sted? god helg og klem!

7 Kidelin bloggen - Therese:

skriven

Kiehls babysortiment lät lovande! Själv är min favorit Estelle & Thild för att det är både ekologiskt, doftfritt samt har bra konsistens och funktion.

Spännande imorgon då med sittdelen, alla förändringar är så roliga när den lille är ny:)

Ha en fin kväll. Kram kram

8 Sara:

skriven

Ååå vårjacka från Benetton, jag älskar deras kläder till små grabs!! Köpte en täckjacka till S när han var liten som både han och lillebror haft jättemycket å jag bara älskar den.



Fördelen med Buggas sittdel är ju just att den är så ombonad även när de är riktigt små o knappt kan sitta, jag bytte när S var knappt fyra månader och nyfiken som han var så satt han som en kung, men jag hade Geckon å den är väl kanske ngt mindre... kändes inte fullt lika bra med minstingen i Urbans sittdel, dels för att den är så öppen och samtidigt frånvänd - inte alls bra, näe buggan kommer alltid vara min favvovagn...

Sköt om er & Grattis till husköp!

Kram

9 Petra:

skriven

Jick det bra när ni bytte till sittdelen? Tror inte att vi byter riktigt ännu,kanske om en månad. Köpte ni parasoll till buggan?



Kram!

10 Emma från Kastberga:

skriven

Var kan man shoppa Kiehls i Stockholm? Åhlens?

Kram

11 Hemma hos Katta:

skriven

Petra: Bytet blev aningen tidigt men Filip är väldigt lång så det var ett måste. Han fick nämligen ligga med böjda ben annars =( Yes, ett Bugaboo-parasoll är inhandlat så nu är vi redo för vårsolen! =) Kraam



Emma från Kastberga: Kommer tyvärr inte in på din sida så jag svarar här i stället... Kiehl's har en butik i Sthlm. Tvärgata till Biblioteksgatan! Supermysig butik och trevlig personal! =) Kraam

12 Ylva:

skriven

jag har precis upptäckt Kiehls, underbara grejer. Synd att det inte finns på fler ställen, jag är i Stockholm en gång om året.

Kommentera här: