Happy Halloween


Det är redan beckmörkt utanför så nu är det tända ljus som gäller både utomhus och inomhus. Helt galet att vi snart är inne i november...

Vilken bra fredag det här blev! Besöket hos barnmorskan gick bra, förutom att jag måste vara mer uppmärksam på förvärkarna/sammandragningarna som tydligen verkar vara i kraftigaste laget för vecka 31, och på eftermiddagen åkte jag ner på stan för att möta upp Madde och fixa lite ärenden.

Med tanke på att vi åker bort i helgen plockade jag ihop ett litet presentkit till mamma och pappa från butiken Finrummet. Ätbara presenter är perfekt till mina föräldrar som verkligen har allt. Den här gången blev det ett gott rödvin och mammas favoriter chokladbiscotti och tozzetti med saffran från Gränna Bageriet, en balsamico med smak av fikon, en balsamvinäger med citron och en fikonmarmelad med valnötter. Allt inslaget som ett fint cellofankit!

På vägen hem mötte jag en f.d. granne som flyttade härifrån i somras som gratulerade mig till magen. Blev sen spontaninbjuden på en liten husesyn i hennes nya bostadsrätt bara ett stenkast härifrån. Trist när riktigt trevliga grannar flyttar!

Det här blir sista inlägget innan vi packar in oss i bilen och drar iväg mot min hemstad Falun. Imorgon måste vi gå upp riktigt tidigt så det blir packning ikväll för min del. Förhoppningsvis orkar jag hålla mig vaken så jag hinner se kvällens "Idol 2009" men jag sitter redan här och gäspar framför laptopen så vi får se hur det går.

Henrik kommer hem sent ikväll så vi satsar på take away från Shanghai som darlingen får hämta upp på vägen hem. Är så sugen på en klassisk triss i mix med kycklingspett, sataiwok och friterade räkor med sötsur sås. Vet inte när jag åt det sist men det är så gott!

Ha en riktigt mysig allhelgonahelg! Kram
1 Miia - There´s no place like home:

skriven

Så fint ni har höstpiffat på balkongen!



Yes, jag röstar också för fler fikadates på hemmaplan! Det blir bra att införa när er lille kille kikar ut vid årsskiftet.



Ha nu en mysig helg i Falun! Kraaaaam

2 grommis:

skriven

Så deilig med langhelg da:) Jeg tenkte meg til Sverige i morgen for å kjøpe barnevogn.. satser på at de har den inne, tror det blir en brio happy på oss. Får se hva vi ender opp med! Kos deg hjemme hos foreldrene:)



Klem fra meg og magen til deg og magen:)

3 jessi:

skriven

Ha en mysig tripp till föräldrarna! Perfekt med presentkit med matiga saker till dem som har allt! Vi ska till mina föräldrar imorgon så då tar vi med oss blommor o chokladask!



KRAM!

4 Johanna:

skriven

Vill önska er en riktigt mysig Halloweenhelg. Vi är också på resande fot då vi ska besöka några vänner på västkusten. Må så gott! Kram

5 Magdalena:

skriven

Fint på er balkong :)

6 Sara:

skriven

Tack så jättemycket för din fina kommentar. Det ÄR verkligen helt fantastiskt!



Ha en riktigt mysig helg!

KRAM Sara

7 Ann-Louise:

skriven

Skönt att få åka bort och bli omhändertagen av mamma och pappa. Du behöver ta det lugnt låter det som. Bra saker du plockat ihop till mamsingen i fin förpackning. Alltid kul att få nya produkter till köket.



Ha en bra helg och kör försiktigt!!



Kram

8 Mia ☆:

skriven

Vad mysigt det ser ut på er balkong :) Måste ta tag i min snart med...



Ha en härlig allhelgonahelg, kram!

9 BLONDETTY:

skriven

Balsamico med smak av fikon är så grymt gott! Happy halloween!

10 Sanna:

skriven

Hej!



Jag har precis hittat hit och måste säga att du har en väldigt mysig blogg! Super härlig inrednings insperation.

Förstår att du bor i Örebro? Jag är relativt nyinflyttad och har ingen direkt koll på sta´n och tänkte höra om du kan tipsa om en bra salong med lika bra nagelteknolog? (såg i ett inlägg att du hade så fina naglar!) Fråga kan man alltid! :-)



Ta hand om dig

Happy Halloween!

/Sanna

11 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Så fint ni har det på balkongen! Och vilket mysigt presentkit du fick ihop.

12 Emma Lundbladh:

skriven

Så höst fint du har på er uteplats! Vita ljung är så vackert.

13 Lina Nilson.:

skriven

skulle du vilja ta kort på ditt badrum och i skåpen och lägga ut i ett inlägg... är verkligen sugen på insperation :)

14 Hemma hos Katta:

skriven

Sanna: Tack så jättemycket! Vad kul, då får jag säga välkommen till Örebro! =) Tidigare gjorde jag mina naglar på en liten salong på Väster och var jättenöjd. Tyvärr slutade min nageltjej med sin verksamhet så jag har ingen riktig koll på vilka salonger som är bra just nu när det kommer till naglar. Kan tipsa om Salong Unikt där jag gör mitt hår. Vet nämligen att det finns en nageltjej där... Spana in hemsidan: www.salongunikt.se



Hoppas du hittar någon som är duktig! Kraam Katta



Lina Nilsson: Det ska finnas ett äldre inlägg under kategorin "Hemma hos Katta" med bilder på badrumsskåpet/sminkskåpet. Titta där... Hm, kanske läge för en uppdatering för det är nog inte gjort sen vi flyttade in. Kraam

15 Mia:

skriven

Ljung är så himla fint tycker jag. Fast min mormor sa alltid att det är en begravningsblomma. För mig är det en höstblomma. Och du de där betongkrukorna var inte o leka med de heller!



Hoppas Örebro står stadigt nu när jag dragit ner till Lund och jag håller tummarna för att både du & magen mår bra.

Kram

Mia

16 eva:

skriven

hej



var i från kommer dina fina möbler på balkongen?



Mvh

Eva

17 Hemma hos Katta:

skriven

Eva: Svaret är IKEA. Nu var det några år sen men det finns säkert en liknande möbelgrupp hos det blå-gula varuhuset. Kram

Kommentera här: