If Stilsäkert

 
Då var det dags! Gulp!
 
Idag är det premiär för If Stilsäkert och nu finns avsnittet som spelades in här hemma för lite drygt en månad sen att se direkt här inne hos mig eller direkt hos If.
 
If Stilsäkert är alltså webbtv-serien som i åtta avsnitt inspirerar till en snyggare och säkrare vardag. Duktiga Amelia Widell tillsammans med Kajsa och Petra från If (Petra i mitt fall) hälsar på hemma hos mig och sju andra bloggare och inspirerar oss kring olika projekt. Det kan vara en tvättstuga som behöver en makeover eller ett barnkammare som ska inredas.
 
Carls rum som då var rätt kalt och omysigt fick bli mitt göra-om-projekt och avsnittet där vi är med heter kort och gott "Carls barnrum". Du hittar det och andra avsnitt, alla moodboards, massor av bra inredningstips och all övrig info på If:s hemsida som du hittar här.
 
 
Någon kanske undrar var jag gömde undan Carl medan vi spelade in? Han slog till på en långsovning så han vaknade till lagom till dom sista tagningarna. Då ville han mest åla omkring på golvet och allra helst över Amelias fina moodboard så han fick stanna kvar i spjälsängen.
 
Sen vågar jag knappt räkna alla "ja, precis", "precis" eller "mmm, precis" från min sida. Hahaha!  
 
Med det sagt så är det bara att klicka på play. Välkommen hem till mig, lite mer på riktigt i alla fall!
 
(Inlägg i samarbete med If)
1 Anna Kubel:

skriven

haha härligt att se att det inte bara var jag som endast sa "mmm" "jaa precis" "precis" :)
Fint du bor föresten, barnrummet ser ju superduper ut, blir kul att se hur du gör om det! Kram till dig

2 Liw / gravid:

skriven

Åh vad kul att se dig "live" :)

Kram

Svar: =) Kram kram
Katta

3 Cecilia:

skriven

Åh vad kul att få se. Superfint hem och du verkar så himla rar :)
Kram!

Svar: Tack!! =) Kramar K
Katta

4 Malin:

skriven

Men åh så underbart att du bjuder på dig själv såhär. Och så roligt att få se lite mer av dig. Har följt dig många år och du verkar vara precis så varm och härlig som jag fått intryck av. Stor kram!

Svar: Men tack Malin! Vilken fin kommentar, blir jätteglad för själv tycker jag att det var urjobbigt att titta på programmet. Kram K
Katta

5 pillan:

skriven

Det där gick ju hur bra som helst! Kul att få se dig "rörlig" ;)

Kram P

Svar: Haha, skrev precis till en vän att jag nog behöver något lugnande efter det här ;) Kram K
Katta

6 Karin:

skriven

SÅ kul att se dig på film! =) Superfint hus! =)

Svar: Men tack Karin! =) Kram
Katta

7 Erica:

skriven

Va skoj att se! Kommer det en del 2 😉

Kram Erica

Svar: Haha, tyvärr inte! Hade varit galet spännande men jag får ta tag i den biten själv =) Kram
Katta

8 Lullan:

skriven

Men....fick man inte se hur det blev?!?

Svar: Det är upp till mig men jag har redan gjort några små förändringar som jag tänkte visa på bloggen snart =) Kram
Katta

9 Eva:

skriven

Åh vad roligt att se, ni har ju verkligen superfint hemma men det skulle vara roligt och se om ni gör om Carls rum :) Hoppas att ni alla är friska nu och kan njuta av helgen som kommer. Hälsa P <3

Svar: Har gjort några små förändringar sen inspelningen som jag tänkte visa snart. Fick jättejättemånga bra tips så jag får sätta mig ner med moodboarden och klura lite ;) Vad roligt att du verkar trivas på nya jobbet. Passar ju dig som handen i handsken så inte så konstigt. Jättesnyggt jobb du gjorde för Böda! Kram kram
Katta

10 Maria:

skriven

Åh, vad inspirerande! Du gjorde det jättebra! Ska bli kul att se hur det blir i Carls rum. Har själv en son på snart 3 år och tycker det är svårt att göra rummet mysigt då det är stort och högt i tak. Sen har jag svårt att bestämma vilka färger jag vill ha i hans rum. Gillar inte starka färger utan har nog samma färgsmak som dig. Tack för en inspirerande blogg! Kram

Svar: Ja jag fick med mig jättemånga bra tips, och det är ju ursmart att det inte bara var jag som fick ta del av tipsen. Moodboarden hittar du på hemsidan! Nu har jag verkligen inte tagit i från tårna och ändrat om speciellt mycket i hans rum, men det finns en anledning. Kram K
Katta

11 Camilla:

skriven

Så roligt att få se klippet! Tycker du skötte dig alldeles utmärkt och vilken liten godbit Carl är. =)

Kram Camilla

12 Linnea:

skriven

Åh vad skoj att se dig live! Det gjorde du ju jättebra.
Håller med Malin :-)

Trevlig helg!

Svar: Tack Linnea!! Kram
Katta

13 Rebecca:

skriven

Det gjorde du bra Katta! Det gör inget att det blev många "mmm" eller "precis", för du känns naturlig och man upplever dig både avspänd och trevlig! Precis den bild man har utifrån bloggen. :) Tummen upp!
Kram från en som tittar in lite då och då.

Svar: Tyckte du inte? Usch, jag fick sitta med skämskudden framme =) Tack!! Kraam
Katta

14 Magda:

skriven

Så himla roligt att se dig "på riktigt"! Och du verkar precis lika trevlig och glad som jag trodde efter att ha följt dig i x antal år!

Kul att få lite tips till Carls rum. Om allt går som planerat kommer även jag att få planera för ett till barnrum. I mars nästa år blir Noah nämligen storebror :-)

Kram Magda

Svar: Åååååh grattis!! Gud så roligt Magda! =)
Hoppas verkligen att du fått må bra den första tiden. Vad tycker Noah om att bli storebror? Om han har någon uppfattning, än... Det är verkligen perfekt att dom är lite större och vi har som sagt bara tyckt att det är positivt med några år mellan dom. Så skönt att slippa ha två blöjbarn, två som ska ha välling, napp osv. Sen kan dom hjälpa till och klara sig själva på ett helt annat sätt. Urbra!

Har du försvunnit från Insta förresten? Skulle söka efter dig men så kom du inte upp =(

Kram kram och stort grattis igen!
Katta

15 Christine:

skriven

Vad snygg du är! Roligt att se! Kram

Svar: Vad snäll du är, tack!! Kram K
Katta

16 Bindi:

skriven

Så kul at få se dig "live"
- synes,at du gjorde det jättebra. Så spændende,at se,hvad i hittar på i Carls rum.
Kram på dig

Svar: Men tack Bindi! =) Kram
Katta

17 Mary:

skriven

Inget att skämmas för, du är väldigt artig och vacker!!!

Svar: Tack Mary! =) Kram
Katta

Kommentera här: