Carls rum

 
 
Välkommen in till Carl!
 
Killarnas rum ligger vägg i vägg på övervåningen...
 
Det var några av er som skrev och efterlyste ett program där Carls rum är omgjort efter idéerna från Amelias moodboard men något sånt program finns tyvärr inte inspelat. Hade varit jättespännande att se men i så fall får jag göra ett program på egen hand, haha!
 

Rummet är fortfarande lite av ett work in progress men några små förändringar har jag fått till sen Stilsäkert-teamet hälsade på här hemma.
 
 
Fick många bra uppslag på idéer som jag kommer ta med mig. På den här väggen tipsade Amelia om förvaring i form av hyllplan längs med hela väggen och det är någonting som jag absolut skulle kunna tänka mig. Som ni vet gillar jag den typen av förvaringslösningar i barnrum.
 
 
En tapet på någon av väggarna vore såklart urfint och det skulle helt klart mjuka upp rummet men där delar jag och min kära sambo inte samma uppfattning. Än så länge har jag inte lyckats övertyga honom och sen är det ju det där med att hitta den rätta tapeten. Som jag inte tröttnar på i första taget. Svårt...
 
 
Amelias tips om en matta i någon jordnära färg kändes helrätt och med tanke på hur mycket jag tycker om våra mörkgrå Morum-mattor från Ikea som vi har i vardagsrummet så fick det bli samma mattor fast i beige till båda killarnas rum.
 
Det kommer hända grejer på barnrumsfronten framöver men just nu känner jag mig rätt nöjd med Carls rum. Har planer på att hitta en fin tavla till honom och byta ut biltavlan men där kommer velmajan i mig fram igen...
 
Kram
1 Sara:

skriven

Fint, tycker att det skulle se fint ut med tapeten Kaspar i grått.

Svar: Ja den är jättefin! Har tidigare varit inne på den i vit/svart eller ljusblått till Philips rum men sen har det som sagt tagit stopp =)
Katta

2 Sandra:

skriven

Vilken stl har du på Morum-mattan i barnrummen? Kram

Svar: Har inte måtten i huvudet men det är mellanstorleken!
Katta

3 Tess:

skriven

Så himla fint! :D Kram

Svar: Tack Tess! Kram K
Katta

4 Karin:

skriven

Vad fint! Tack för inspon:)
Nästa månad är det dags för oss att börja inreda ett eget rum:)

Svar: Såå spännande för Oliven att få ett eget rum. Nu när dom börjar bli så pass stora att dom uppskattar det vill säga ;) Kram kram
Katta

5 Anna:

skriven

Otroligt fint

Svar: Tack!! Kram K
Katta

6 livet med Asperger och kronisk smärta:

skriven

så fint

Svar: Tack! =)
Katta

7 leonsmammas.blogg.se:

skriven

Fint. Men lite för kalt för min smak, men en annan sak är det inga som använder gardiner längre?

Svar: Tack? Hm, det där är väl en smaksak. Personligen tycker jag det funkar alldeles utmärkt utan gardiner i nybyggda hus med stora fönster. Annars gillar jag hellånga som vi har i vardagsrum o sovrum. Kram K
Katta

8 Annette:

skriven

Ni har så fint! Precis i min stil:) undrar vart filten som hänger på spjälsängen kommer ifrån? Kram

9 Annette:

skriven

Så fint! Vart kommer filten som hänger på spjälsängen ifrån? Kram

Svar: Det är en Elodie Details :-) Kram
Katta

10 Susanna:

skriven

Åh så fint! :-) Jag ska precis beställa en lika spjälsäng till vår lilla, men undrar hur du gjort med spjälskydd? Funkar det från IKEA eller är det något annat du har? MVH

Svar: Vi har ett spjälskydd från Lexington men det brukar vara standardmått. Ikeas vita spjälskydd har vi i sommarhuset men det tycker jag inte om. Tunt och sladdrigt! Kram K
Katta

Kommentera här: