Vinterkläderna

Den här helsvarta jackan med röda detaljer från Polarn O. Pyret blir det till Philip i vinter.
 
I fjol köpte vi för första gången ett tvådelat set till Philip, tidigare har han bara haft overall på förskolan, och det var så smidigt att vi kör på samma sak i år igen. Det är väl en smaksak antar jag men vi använder nästan aldrig overall utanför förskolan, om vi inte ska ut och leka i snön eller dylikt.
 
 
 
Till jackan blir det svarta täckbyxor med snölås och extra förstärkning på knä, säte och vid benslut. Så det blir en helsvart vinter för Philip i år!
 
 
 
Och sist men inte minst blir det den här fina overallen till Carl. Han ska skolas in på förskolan i januari så han behöver bra grejer. Vi har haft en helsvart overall från Polarn till Philip tidigare som vi varit supernöjda med och jag tycker årets lite duvblå färg är jättesnygg.
 
Då var det bara vinterskorna kvar att bocka av... Fast jag tror vi satsar på Viking där i år igen. Hade bäst-i-test-kängorna till Philip i fjol som vi var jättenöjda med.
 
Kram
1 Anonym:

skriven

Sånna här blogginlägg gillar jag 👍 Jätte fina ytterkläder till dina barn och overallen har jag också köpt till min son som är 1 år och börjar på dagis i februari. Jätte fin färg på den. Kram/Jessica

Svar: Vad kul att du uppskattade inlägget! Ja nu väntar jag bara på att klädpaketet ska dyka upp här hemma. Så fina killar vi kommer ha i vinter! =) Kraam
Katta

2 Sanna:

skriven

Åh, fint! Nelson skall också ha den overallen i år!! Superfin färg och så bra kvalle! 👍 Kram!

3 Sanna:

skriven

Åh, fint! Nelson skall också ha den overallen i år!! Superfin färg och så bra kvalle! 👍 Kram!

Svar: Ja men visst är den fin! Passade på att klicka hem matchande vantar och mössa när jag ändå var på g ;) Fina vinterkiller vi kommer ha! Kraam
Katta

4 Sara:

skriven

Får inte Carl ärva det som philip växit ur? Köper ni allt nytt till Carl?

Svar: Han ärver jättemycket men killarna är födda olika årstider, höst respektive vinter, så skor och ytterkläder passar inte i storlek. Kram K
Katta

5 Annette:

skriven

Vad tog du för stl på overallen till Carl? Min Alvin e född i slutet av sep så dom e ju jämnstora:) Kram A

Svar: Han har 92 på sin, men så är han också lång för sin ålder! Kram
Katta

Kommentera här: