Höstlistan

 
På min önskelista inför kyligare dagar står plagg i cashmere högst upp. Älskar verkligen cashmere och just nu ligger en beställning från Soft Goat och väntar på mig på ett utlämningsställe här i stan. I paketet ligger bl.a. den här fina koftan. Har gått bananas på ull till killarna och det är verkligen det bästa under på vintern. Det är underställ, mössor, strumpor, fuskpolos o.s.v. och jag ska inte vara sämre i år har jag bestämt.  
 
 
 
 
Isadoras Gel nail laquer har kommit i några nya färger och jag är nyfiken på färgen Marron glacé. Älskar gellacken och det här måste vara den ultimata höstfärgen.
 
Vänskapsknuten från Svenskt Tenn. En ombloggad klassiker som bara måste vara med på min höstlista. Den försilvrade varianten får mer än gärna flytta hem till oss och få hedersplatsen på köksön i nya köket. Galet fin!
 
 
 
Elegant crime! Är så sugen på att plöja Denise Rudbergs fjärde bok om åklagarsekreteraren Marianne Jidhoff. Har fått låna boken av min mamma så den ligger på mitt sängbord och bara väntar på mig, men så var det där med att hitta lästiden...
 
 
 
I år är det dags att investera i en ny vinterjacka som gärna ska funka både påväg till jobbet och i lekparken. Den här lite längre jackan från Peak Performance gillar jag. Hm. Kanske, kanske... 
 
Nu: tända ljus, lite tv och kanske ett kapitel eller två i boken lite senare. Om jag orkar vill säga...
 
Kram
1 Småstadsfrun:

skriven

Den jackan gillar jag med! Tycker om att den går ner en bit över rumpan = perfekt för alla kalla parkbänkar på lekplatsen :)

2 Karin:

skriven

Fina saker! Älskar också casmere, favoriten är nya tröjan från Uniqlo, så synd att inte det finns i Sverige!

Svar: Ja men visst är det bra, och lyxigt på något vis! Nu har ju tom HM börjat sälja cashmere så det kommer nog komma fler märken framöver har jag en känsla av. Davida har också mycket snyggt! Kram på dig och Oliven
Katta

3 Kristin:

skriven

Lyssnade klart på den boken idag! Den var lika bra som de andra! Ett tips är Storytel om tiden tryter! Jag köper böcker men hinner inte läsa dem längre! Så jag lyssnar på mina dagliga promenader! Jag låter mig bara lyssna på promenader/joggingturer så man längtar efter motion :)

Svar: Har precis laddat ner appen så tack för tips! Verkar ju urbra och jag gillar att det fanns så många barntitlar =) Kram
Katta

Kommentera här: