Det perfekta köket?

 
Det här ljusgröna köket med två olika turkosa nyanser på luckorna är verkligen så läckert och det var nästan ännu finare i verkligheten. Känns som det ligger helrätt i tiden när det gäller både färgerna och mässingsdetaljerna men, lite för trendigt för oss...
 
 
Just nu försöker vi planera för att få in det perfekta köket i huset. Finns det?
 
I tisdags ringde klockan tiidigt och vi drog iväg till lilla Vedum för att besöka deras utställning Kvarnen och rita upp vårt nya kök.
 
Faluhus har avtal med Vedum vilket innebär att standardinredningen i huset (kök, badrum, wc och tvättstuga) kommer från Vedum. Sen kan vi ändå plocka ihop det som vi vill, göra tillval eller välja bort det som ingår för att hitta något som vi gillar på egen hand.
 
Köket bestämde vi oss redan från början för att lägga lite krut på och det är verkligen sån lyx att få hjälp av någon som kan kök och har stenkoll på allt sånt där som man inte kan själv. Arbetstrianglar, bäst placering av vitvaror o.s.v. Vi kommer ha ett l-kök och jag tror att vi lyckades få till ett riktigt snyggt och funktionellt kök till slut. Med vita släta luckor, vit bänkskiva, stor disklåda och köksö.
 
 
Det här köket med antikvita luckor och bänkskiva i ljusgrå akrylsten föll jag för när jag bläddrade igenom katalogen men det blir det inte heller. Här har vi bara plockat inspiration. Det är lite marmorkänsla över bänkskivan men jag upplevde färgen som lite för skimrande i verkligheten så den valdes bort.
 
Nu är jag såklart så spänd på att få se köksritningarna som borde dyka upp på mailen vilken dag eller vilken sekund som helst...
 
Kram
1 Anonym:

skriven

Jag håller med dig helt! Även om man kanske känner sig lite "tråkig" så är det enkla alltid bäst i längden som man VET att man trivs med! Så mycket lättare att byta ut porslin/kökshandukar är byta kakel/bänkskivor varje säsong 😉. Har renoverat massor av kök genom åren..(både privat och i jobbet) så vet vad jg pratar om. Kök och badrum- välj så basic som möjligt och kosta gärna på detaljer som underlättar i vardagen. BRA tysta vitvaror tex. Välj riktigt bra diskmaskin/induktions häll och ugn med pyrolys. Ett måste enligt mig! 😊

Svar: Ja men så tänker jag/vi också. Annars kommer jag säkert ångra mig innan vi ens flyttat in, haha! Bättre att byta ut "piffet" i köket precis som du säger. Betydligt mer ekonomiskt för alla inblandade ;-)
Absolut! Vi kommer ha öppet mellan kök och vardagsrum så en tyst fläkt och diskmaskin är ett måste men där tror jag redan vi hittat rätt. Sitter och bläddrar frenetiskt i Electrolux-katalogen just nu och det finns så mycket att ta hänsyn till förutom energiklasser som känns jätteviktigt. MEN det kommer att bli superbra till slut. Lite jobb på vägen bara... =) Kram kram
Katta

2 Oj råkade skicka iväg:) Trevlig kväll! Anna:

skriven

Anna

3 Anonym:

skriven

Kommentarfältet krånglade lite... Men trevlig kväll skulle jag skriva :) Anna

4 Anna:

skriven

Kommentaren åkte iväg innan jag hann skriva namn:) trevlig kväll! Anna

5 Magda:

skriven

Såå härligt att kunna få välja precis det man önskar, måste vara rena drömmen!

Själva har vi precis flyttat till en femrumslägenhet och målarna håller på att måla vitt överallt as we speak :-) Min händige sambo drömmer om hus nen själv är jag e riktig lägenhetsperson. Vi får väl se vad det blir i framtiden... :-)

Trevlig helg!
Kram Magda

Svar: Ååååh, grattis!! Vet ju att du länge velat flytta till något större. En 5:a är väl perfekt nu när ni blir fyra i familjen =)
Haha, vi har tänkt om både en och två gånger när det gäller boende så det här med husbygge har egentligen inte alls varit med speciellt länge i bilden. Och sen är drömmen att flytta till lägenhet inne i stan när killarna blir större och vill ha nära till allt ;)

Kraam
Katta

6 Eva :

skriven

Hej vad roligt att få följa med er på resan mot ett hus . Just nu håller vår son på att totalt renovera sitt hus , han är bara 25 år. Han kommer också att jobba med Vedum i sitt kök . Han visa idag skisser på sitt kök han vill ha öppet och ett socialt plan på entré planet . Vill ha det klint och stilrent och ta tillvara på den otroligt fina utsikten han har över sjön. Jag tar väldigt gärna del av ert kök ritning . Han har inte beställt ännu , börjar riva i helgen för att se grunden och hur alla rör och murstock går. Om du inom de närmsta dagarna får ritningarna skulle du vilja mejla dem till mig. Det kan vara bra att se hur ni tänker i ett mordent dagens kök . Det är så tråkigt omman missar något.
Lycka till mer era val och ha en bra helg/ Eva

Svar: Vad spännande!! Jag kommer nog att visa några bilder på hur vårt kök på ett ungefär kommer att se ut men jag kommer nog inte att dela med mig av våra ritningar. Tycker absolut du ska tipsa honom om att ta hjälp av en köksplanerare. Vedum har ju utställningar på fler ställen än just Vedum så se till att han kommer iväg. Tror absolut man har igen dom pengarna på sikt! =) Kram K
Katta

7 biggeros:

skriven

Vi håller på att installerar ett nytt kök i vårt kök och det blir ett riktigt skräddarsytt kök. Det ska bli så skönt efter flera veckor utan kök.

Svar: Ja det förstår jag verkligen. Hoppas vi inte behöver flytta in utan kök, mardröm... Kram K
Katta

Kommentera här: