Rumsgransjakt


Börjar bli lite sugen på att köpa hem en rumsgran!
 
I fjol hittade jag den här söta lilla granen på Årstid och frågan är om jag ska satsa på en mini i år igen eller en större variant. Hm...
 
Fick tips av en granne (hej, hej Therese) att ställa ut rumsgranen på sommaren. Hon hade gjort så med sin gran i somras och den är fortfarande fin. Det måste jag också prova nästa sommar, så smart!
 
Kram
 
Ps. Finns det någon annan där ute som haft problem med sin Work lamp från Design House Sthlm? Det här är min tredje lampa som plötsligt inte går att tända och jag börjar ha svårt att tro att det bara är en slump. Fick lampan på bilden utbytt efter sommaren och idag när jag skulle tända den så fungerade den inte. Mycket mystiskt!
1 Louise:

skriven

Känner igen mig ang lampan! Slocknat plötsligt flera ggr! Senaste glödlampan köpte jag på Clas Olsson och den har lyst länge nu, så det kanske är ett tips.

Svar: Hm, mycket mystiskt! Har också testat att byta glödlampor (även om det inte varit fel på dom) men det funkar inte bättre. Mina är stendöda. Får för mig att det är något vajsing med dimmern. Men jag fick en kommentar om att det varit strul med dom från DHS =( Kram
Katta

2 Alexandra:

skriven

Tydligen ett vanligt fel på dom tyvärr, känner en som jobbat på DHS och hon sa att det är nackdelen med om... Så bara att byta igen...

Hälsningar
Alexandra

Svar: Åh vad trist! Stort tack för din kommentar så jag slipper känna mig som en galning som har sönder lampor precis hela tiden =) Bara att ringa och be om en ny då... Kram K
Katta

3 Karin:

skriven

Jag köpte en fin bordsgran på Granit. Modell större än den på bilden. Kram och trevlig helg från Göteborg

Svar: Åh, underbara Granit! Så synd att vi inte har den butiken här och att nätbutiken inte alls har samma sortiment som butikerna =( Lyllos dig! Kram
Katta

4 Karolina Bende:

skriven

Så fin kruka!! Var kommer den ifrån?
Det hade varit jättekul att få se mer gamla adventsbilder hos dig för att få lite inspiration!! Kram!

Svar: Det är en gammal kruka som jag fått "ärva" av min snälla svärfar =) Japp, det kommer absolut! Kram kram och ha en fin lördagskväll!
Katta

5 tildelevin84:

skriven

Såg rumsgranar både på Blomsterlandet, Plantagen och Citygross idag för runt 179 kr, mellanstora 😀

Svar: Tack för tips! Jag har redan haffat en men fler kan det bli ;) Kraam
Katta

6 Elin:

skriven

Jag har haft min rumsgran i 3 år nu, den var större än din från början. Den är mycket lättskött, som vilken krukväxt som helst. Den har stått i olika rum, i olika ljus, och klagar aldrig ! ;) Har inte flyttat ut den på sommaren heller, den bara är, och klarar sig bra själv, nästan! =)

Svar: Ja dom ska ju vara otroligt lätta att ha och göra med. Min från i fjol hade nog kunnat klara sig men om sanningen ska fram hade jag inte plats för den i något fönster när jag ville få in lite vårblommor. Den kändes lite för julig på något vis. Men årets får nog övervintra =) Kraam
Katta

7 Pia:

skriven

Jag lämnade oxå in min och butiksbiträdet sa att de haft väldigt mkt problem med dessa lampor, nåt standard fel på alla tydligen!

Svar: Å nej =( Då känns det ju nästan inte som det är lönt att hålla på och byta lampa. Om felet uppstår igen menar jag... Har inte ringt nätbutiken jag beställde från än men ska ta tag i det pronto. Skönt att höra att jag inte är ensam med krångellampor i alla fall. Kraam
Katta

8 Therese:

skriven

Hej hej från grannen! :-)
Ligger efter med läsning märker jag. Ja tänk på att rumsgranen ska stå lite halvskuggigt i sommar också.
Kram

Kommentera här: