Origami

 
En ny kruka har flyttat in och fick direkt ta plats i fönstret i trappan upp till övervåningen. Man kan ju inte bara ha lyxkrukor från Svenskt Tenn, även om det skulle vara drömmen!
 
Krukan som kommer från Åhléns, och som direkt för tankarna till den japanska papperskonsten origami, heter Diamonds och priset var blygsamma 129 kr. Ett kap!
 
Idag har vi varit iväg på en liten dagsutflykt och bilderna får ni se imorgon...
 
Nu: sovande barn, äppelpaj och "Så mycket bättre"!
 
Kram
1 Karolina Bende:

skriven

Haha!! Jag har också investerat i en sån! Det finaste är ju ändå att blanda nytt-gammalt dyrt-billigare! Ser verkligen fram emot att se ert nya hem!!!

Svar: Jasså? Great minds du vet ;) Jag också, vill flytta in i huset NU!
Katta

2 Anna:

skriven

Nääää. Hur personliga skulle alla hem vara om alla hade inredning från precis samma ställe?
Väldigt opersonligt och tråkigt skulle jag nog säga.
En mix av det man gillar är nog det som gör ett hem hemtrevligt.
En utställningslokal eftersträvar man ju inte.
Ditt hem är verkligen stilrent och fint utan att se ut som "alla" andras som är stöpta i exakt samma form.
Fram för mer bloggar som inte kopierar rakt av!
Kram på dig fina Katta och tack för att jag får läsa din blogg

Svar: Vilken härlig kommentar att läsa! =)
Vet väl inte om min/vår stil är unik eller egen på något vis men jag försöker tänka över köp och i stället gå på något mer klassiskt och hållbart än trendpryttlar som jag inte vill ha om någon månad. Sen gillar jag ju det här med "ljust och fräscht" så jag trillar nog dit titt som tätt, haha!

Kram och tack för att just du läser. Ibland undrar man ju om det verkligen kan vara spännande för någon att följa just min blogg =)
Katta

3 Jennica - Jen Fotografi:

skriven

Hehe, så olika det kan vara. När jag ser att en kruka kostar 129:- säger jag Oj, det var dyrt! ;) Men jag köper ändå för fina saker i hemmet är viktigt :) Vi har samma smak. Synd att de precis lagt ner Åhléns här hos oss för den där krukan var verkligen superläcker!

4 Kristina:

skriven

Åh, vad är det för växt? :-)

Svar: Det är en korokia! Kram K
Katta

Kommentera här: