En Lego-kalender

 
I år ska Philip få en en Lego-kalender. Det är första året jag köper en sån här leksakskalender men Lego står högst upp på önskelistan i år så jag tror den kommer göra succé.
 
Stod och valde mellan Lego, Bamse och Playmobil men till sist fick det bli kalendern med jultema från Lego City. Lego Star Wars kändes lite för avancerat!
 
 
Tror det här kan vara ett rätt bra alternativ till en sån där paketkalender som man pysslar ihop och hänger upp. Visst, det är jättefint med paketkalendrar och jag hade förmodligen älskat att ha en paketkalender när jag var liten men att först hitta 24 (eller 48 om både Carl och Philip ska få öppna varsitt paket) vettiga småsaker för att sen slå in allt i fina små paket och hänga upp på något kreativt vis. Nej, där går faktiskt gränsen för den här opyssliga mamman.
 
Nu ska jag dra igång med middagen här och ikväll ska jag prova att laga en ny laxrätt - viltlax! Låter urspännande och jag hoppas det är lika gott som det låter!
 
Kram
 
Ps. Det fina julpappret hittade jag på Ikea!
 
1 Elin:

skriven

Den paketkalender jag är uppväxt med innehöll alltifrån strumpor till schampoo till hårspännen eller pussel. Jag och min syster fick paket varannan dag, förutom den 1a december samt 24e december då fick båda paket. Vi hängde aldrig upp paketen utan varje morgon när någon skulle ha paket fanns en ledtråd på vår stora almenacka. Där stod det oftast någon gåta om vart paketet fanns :)

Svar: Gud så kreativt och påhittigt! =) Ja jag förstår verkligen att alla barn äälskar paketkalendrar!
Kram kram
Katta

2 Magda:

skriven

Precis vad spm står på inköpslistan till helgen! Här är det också Lego som gäller för hela slanten!

Så himla fint inne hos Philip! Var så nöjd med Noahs rum i förra lägenheten (om man får säga så) men nu har jag bara inte lyckats få till det. Rummer är större och det är svårt att få det mysigt... Kanske härmar dig med en Morum på golvet, det gör ju sitt till :-)
Kramkram

Svar: Ja men visst kändes den klockren!? =) Sen var den lite söt med tomten tycker jag!
Ja men det är ursvårt att "få till det" och hitta den där rätta känslan som man är ute efter. Noahs rum var jättefint med skrivbordshörnan!! Fortfarande några saker som saknas inne hos Philip men dom tankarna får jag spara till nästa rum =) Båda killarna kommer få större rum i nya huset. Speciellt svårt är det med möbleringen tycker jag! Speciellt om det finns flera fönster i rummet som kan ställa till det. Svårt, svårt...

Ja jag gillar ju Morum. Mjukar upp rummen och enkla att hålla rena. Dessutom i en väldigt bra prisklass!

Kraam kraam
Katta

3 LJUSA RUM:

skriven

Vi fick en Legofriends- kalender till vår sjuåriga tjej så i år blir det "bara" den. Annars brukar jag göra en egen kalender med hårspännen, en slant och liknande i paketen. Ganska skönt att slippa det i år :)

Anna

4 Anna-Märta:

skriven

Jag tror du gjort helt rätt! Jag hade först den höga ambitionen att fixa fina paketkalendrar till min två flickor. Nu är jag nere på att göra paket som de får öppna på adventssöndagarna.. Men innan veckan är slut har nog jag också köpt en liknande som du ;o)!
Jag har en fråga till det tidigare inlägget om det fina barnrummet. Minns du möjlgien vart du fick tag på den fina dokumentsamlaren för barn? Skulle verkligen vlja hitta ngt liknande för kunna samla teckningar, minnen mm på ett bra ställe.

Hälsningar Anna-Märta

5 Louise W:

skriven

Hej Katta! En fråga: de svart - vita bollarna i fönstret (belysning) - var har du köpt dem?
Tack och kram

Svar: Det är Happy lights som jag hittade på Inda här i stan. Borde finnas lite överallt! =) Kram K
Katta

Kommentera här: