Första klapparna

Klick, klick!
 
Jag är sent ute i år igen så jag gjorde en beställning från nätbutiken Litenleker för någon vecka sen och nu är första klapparna till Philip avbockade. Äntligen, puh!
 
Philip älskar verkligen Playmobil men han har ingenting från den häftiga Dragons-serien så jag vet en liten kille som kommer bli väldigt lycklig på julafton när tomten hälsar på.
 
 
I ett stort paket under granen kommer det här stora drakslottet gömma sig...
 

...och i ett lite mindre paket kommer det gömma sig en superstor drake med lysande detaljer. Wow, som en dröm för en 5-åring som älskar Playmobil.
 
Har ni andra tips på bra och passande julklappar till 5-åringar? Philip fyller dessutom år i början av januari så vi tänker så det knakar här.
 
Ha en fortsatt fin måndagskväll alla fina!
 
Kram
1 Karolina Bende:

skriven

Sent ute!? Nu blev jag stressad!:) min Malte fick PlayMobil nu när han fyllde 3, men första kvällen satte han en hjälm i halsen så jag har fått plocka undan det mesta:) Kanske skulle en blivande 5-åring tycka det vore kul med skridskor eller rollerblades!?

Svar: Oh no, då förstår jag att det snabbt gömdes undan. P fick Playmobil i fjol men jag plockade också bort allt småpill i början. Såå många småsaker som guldpengar, små nyckelknippor och allt vad det är. Det fick ligga i en speciell burk med lock ett bra tag men nu kan han leka med allt. Skridskor kanske det kan bli. Tack för tips! Kraam
Katta

2 Anna-Karin :

skriven

Lego ska vår, också snart, femåring få. Lego, lego, lego är det som gäller. Vi har köpt Spel
(fyra i rad, kerplunk etc), karaokemaskin.
Han har även önskat sig "allt annat"!!!! 😃


3 Anna-Karin :

skriven

Lego ska vår, också snart, femåring få. Lego, lego, lego är det som gäller. Vi har köpt Spel
(fyra i rad, kerplunk etc), karaokemaskin.
Han har även önskat sig "allt annat"!!!! 😃



Svar: Lego pratas det mycket om här också, och det har vi faktiskt inte haft hemma så det ska han få. Tänkte börja med sånt där Lego Junior som är lite enklare. Kerplunk (?) måste jag kolla upp. Ingen aning om vad det är för spel men det låter ju spännande! Tack för tips! Kraam
Katta

Kommentera här: