Badrumstankar

 
Nu var det ett tag sen jag bloggade om husbygget men byggsamrådet avklarades som sagt förra veckan och nu väntar vi bara på en sista ritning innan markarbetet kan påbörjas. Igår fick vi besked om att huset kommer att levereras under v. 5 så nu börjar det närma sig. Plattan ska gjutas asap!
 
Vår produktionsorder är inskickad till fabriken så nu är alla stora val till huset gjorda. Med alla stora val i vårt fall innebär panel, tegel, plåtdetaljer, fönster, golv, kök, dörrar, vitvaror o.s.v. Gaah! Hur läskigt som helst! Tänk om vi (jag) ångrar oss?
 
Nu är det inredning till lilla badrummet som vi är på jakt efter. Till det stora badrummet valde vi badrumsinredning från Vedum men till den lilla toaletten valde vi att hitta någonting på egen hand. Hm...
 
 
Här har vi kommoden vi ska ha i det stora badrummet, fast vi ska ha en vit. En Flow med dubbla handfat i top solid. Hade först tänkt att bara ha en stor spegel ovanför kommoden och sätta upp ett högskåp någonstans i badrummet men till slut valde vi dubbla spegelskåp. Min tanke är att man aldrig kan ha för mycket förvaring i ett badrum. Eller?
 
 
Just ja, en handdukstork måste vi också titta ut längre fram. Det tar aldrig slut...

Happy friday! 
 
Kram
1 Theresa:

skriven

Det är mycket att tänka på och bestämma och som du säger - tänk om man ångrar sig! Men det är så härligt när inflyttningsdagen kommer! Ha en fin helg!

Svar: Ja jag hoppas ju att den känslan kommer att infinna sig direkt, kan tänka mig att det kommer börja smyga sig på bara väggarna kommer upp och man får en känsla för huset och alla perspektiv. Detsamma T! Kraam
Katta

2 Karolina Bende:

skriven

Men vad roligt ändå! Gick runt i Örebro hela veckan och vi överväger starkt att flytta dit! Vad heter det området ni bor i nu? Är det långt från Sjukhuset?

Svar: Haha, och vi som ska flytta härifrån! Eller i alla fall ett stenkast härifrån =)
Vi bor faktiskt jättenära sjukhuset, i Rynninge! Hur trivs du på sjukhuset?
Katta

3 Karolina Bende:

skriven

Åh, jag misstänkte nästan det! Insåg att det var ett superområde att bo i om man jobbar på sjukhuset! Nära vattnet också vilket vi aldrig haft här i Skövde. Denna veckan var jag på en tumörkurs så jag börjar jobba först 1 december men jag fick ett väldigt positivt intryck när jag var där! Nästa år kommer jag vara där 8 månader så känner du någon som hyr ut ett rum eller mindre lägenhet så hojta till:)

Svar: Ja det är vääldigt många läkarpar häromkring! =) Tyvärr har jag ingen koll på någon som hyr ut. Har du kollat runt på universitetet? Tänker mig att det kan sitta uppe någon lapp eller så? Kraam
Katta

Kommentera här: