Söndagstipset

 
Misstänker att vi inte är dom enda som laddat hem appen med julkalenderspelet "Aquilas äventyr"?
 
Det är snarlikt förra årets julkalenderspel med sagogrynet och Hedenhösarnas raket men i år är det ett piratskepp som ska styras i jakten på olika skatter.
 
 
Varje dag öppnas en ny "karta" upp som man ska följa och det gäller att se upp för pirater och andra faror ute på havet medan man samlar skatter. Superroligt tycker Philip!
 
 
Och Carl hänger som vanligt med på ett litet hörn...
 
 
Äntligen känner jag att vi börjar komma i fas efter förra veckans magsjuka och idag tog vi oss t.o.m. ut en sväng, även om det bara blev en kortis för Carl började frysa om händerna. Inte lätt att hitta BRA vantar till 1-åringar. Kom gärna med tips på vintervantar som både är varma och som dom kan greppa med. Köpte Polarns vantar som går upp en bit men det är ursvårt att få dom där små tummarna på plats. Suck!
 
Nu är det bara att ladda om inför nya veckan. Den här veckan händer typ allt känns det som och det har redan kört ihop sig med logistiken. Men allt brukar ordna sig så det är bara att bita ihop och köra på så gott det går... 
 
Söndagskram!
 
1 Elin:

skriven

När jag jobbade på Intersport sålde
Vi massor av småttisvantar från Didriksson! De var de enda som funkade, sa många kunder. Så prova dem :) Minns dock ej vad de heter, men de har greppyta och k

2 Elin:

skriven

...Och går en bit upp på ärmarna!

Hoppas ni håller er friska nu :)
Kraaam!

3 Anonym:

skriven

Måste få tipsa om Lindex bamse vantar i tjock fleece, visserligen inte vattentäta men tål en hel del fukt. Superbra för små barnhänder att greppa med och prisvänliga. Varken storasyster 4,5 år eller lillebror 2 år vill ha några andra.

4 Anonym:

skriven

Måste få tipsa om Lindex bamse vantar i tjock fleece, visserligen inte vattentäta men tål en hel del fukt. Superbra för små barnhänder att greppa med och prisvänliga. Varken storasyster 4,5 år eller lillebror 2 år vill ha några andra.

5 Anonym:

skriven

Måste få tipsa om Lindex bamse vantar i tjock fleece, visserligen inte vattentäta men tål en hel del fukt. Superbra för små barnhänder att greppa med och prisvänliga. Varken storasyster 4,5 år eller lillebror 2 år vill ha några andra.

6 Anonym:

skriven

Måste få tipsa om Lindex bamse vantar i tjock fleece, visserligen inte vattentäta men tål en hel del fukt. Superbra för små barnhänder att greppa med och prisvänliga. Varken storasyster 4,5 år eller lillebror 2 år vill ha några andra.

Svar: Kollade faktiskt på Lindex när jag var där senast igår men hittade inte dom. Hm, kanske var slut? Har ett par tumvantar i fleece med lurv i så jag kanske ska köra på dom även till förskolan. Man kan ju alltid ha ett extra par i lådan om dom skulle bli blöta. Kram K
Katta

7 Maria:

skriven

Märket Hestra har jag blivit tipsad om till min lille.

Svar: Ska kollas upp, tack! Kram K
Katta

8 Karolina:

skriven

Jag har köpt POP vantar som går upp en bit på armen och som är fodrade och vattentäta. De har funkat väldigt bra på min Malte iaf. Alla andra drar han av sig:)

Svar: Det är såna som jag har! Kruxet är ju det där med tummarna som ska in på rätt plats och hållas där men det finns visst varianter med dragkedja som jag ska spana in. Kram K
Katta

9 Linda:

skriven

Jag är Förskollärare & har jobbat med små barn i många år och jag tycker helt klart att POP fodrade lite längre (antar att det är dom du har?) vantar är bäst. Dom har jag även kört med till mina egna barn och gör fortfarande. Dom vantarna går ju att variera & ha antingen under overallärmarna eller över. Just små tummar och vantar är ett gissel. Men det är dom vantarna som jag ändå upplever att dom sitter bäst även på mina lite större barn. Dom kallas ju "dagisvantar" =) Annars kan jag tipsa om fodrade fleecevantar som går att hitta lite överallt.

10 Linda:

skriven

Hmm fodrade fleecevantar? Jag menade "regnvantar" med fodrat fleece inuti =) Dom brukar också sitta bra.

Svar: Ja såna brukar funka bra. Philip älskade sina regnvantar... Är ju det där problemet med dom små tummarna som ska in men det kanske också finns med dragkedja som många tipsat om. Kram K
Katta

11 MAlin:

skriven

Jag tycker Didrikssons vantar som har en dragkedja längs sidan är det bästa med små slappa tummar =) Då kan man pilla in tummen och sen stänga, och så är de varma och gosiga.

Svar: Har googlat på dom och dragkedjorna verkar ju supersmidiga. Tack för tipset!! Kram K
Katta

12 Åsa:

skriven

Hej!
Har haft zipizi handsken till mina barn som små. Supersmidiga med dragkedja!

http://www.betalahalften.se/index.php?main_page=product_info&products_id=81

Svar: Verkar jättebra! Tack för tipset!! Kram K
Katta

13 Paula:

skriven

Här kör vi också med pop:s men så är det ju det där med tummarna, suck! Så nu kommer ett tips som kanske inte hjälper men du kan ju i alla fall hålla ögonen öppna ;) Senaste helg haffade jag nämligen ett par läderhandskar fodrade med riktigt ull av en torgförsäljare och jag måste bara säga WOW! Så enkla att sätta på och tummen glider utan problem på plats :) Dessutom är det ett par handskar som dottern vill ha på sig (hon vägrar de flesta andra) och jag behöver inte vara rädd för att hon skulle frysa om händerna! Sedan är de även greppvänliga och delvis vattenavvisande då de är av läder :)

Vet ej om det hjälper eller om du förstår vad jag menar, men ändå :) Hoppas du får en fin kväll! Kram, Paula

Svar: Tack för tipset! Får hålla utkik på vårt torg med andra ord =) Ja det är ju det där med dom små tummarna som ska in på rätt plats. Man kan ju bli gaaalen. Philip är ju så stor att det inte är några problem och han kör tom med handskar numera men pyttisarna... Man vill ju inte att dom ska stå helt handfallna och inte kunna röra sig när dom är ute på förskolegården =(
Kram kram
Katta

Kommentera här: