Lördagskväll på Brasseriet

 
Får ofta mail från er med frågor om mina bästa Örebro-tips. Var ska man gå ut och äta? Bästa fiket? Bra butiker o.s.v. Ingen har väl missat att en av våra favoritrestauranger här i stan är Brasseriet. Eller Brasserie Rendez-vous som det egentligen heter.
 
Annars gillar jag Amano på Stallbacken och nyöppnade Makeriet som nästan ligger vägg i vägg. Nu har jag inte ätit på Makeriet utan bara tagit en drink i vinbaren men menyn låter lockande och lokalerna är riktigt snygga.
 

Hm, vad ska man välja..?
 
 
Inte alls ett svårt val! Det blev såklart Brasseriets moules frites! Varför ändra på ett vinnande koncept?
 

Henrik satsade på klassisk steak frites med pepparsås och bea. Också det en höjdare! Till förrätt blev det l'escargot...
 
 
Avslutade kvällen med varma hjortron med vanliljglass innan vi hoppade in i en taxi och åkte hem till pojkarna och löste av mina föräldrar som var barnvakter.
 
Nu ska jag tassa upp för trappan och se om pojkarna somnat för natten...
 
Kram
 
ps. Ikväll är det sista chansen att tävla om den fina vinsten från Elodie Details...
1 milla:

skriven

Åh Brasseriet är min favorit restaurang oxå:)
Ha det gott

Kommentera här: