Fjädrarna flyttar in

 
 
Påskpiffat vardagsrum med ett knippe videkvistar som jag kom ut med från Årstid igår. Sen hittade jag en förpackning med vita fjädrar här hemma i gömmorna så hepp fick vi ett påskris.
 
 
Vem har vi här då?
 

Stora killen som börjat sitta i gåstolen mer och mer. Fortfarande uppallad med en kudde framför magen men ändå. Det går snabbt nu och det känns som allt hänt bara senaste veckan!
 
 Härliga freedagskväll!
 
Vi har haft en lugn och skön fredag, killarna och jag. En liten fredagshandling och sen ett stopp i lekparken på vägen hem. Vi har haft så varmt här idag så vi kunde skippa både mössor och vantar. Nästan så vårjackan blev för varm. Hur härligt som helst!
 
 
Nu ska vi fortsätta fredagsmyset med lite "ah ah Amigo" och lite senare åker godisskålarna fram.
 
Stor kram!
1 Hannah :

skriven

Haha, men åh så himla söt! Alla borde ha en halvårsmänniska hemma hos sig, för de är så galet gulliga :) Funderade på en sak; hade du hyperemesis även under första graviditeten? Som jag har förstått var ju din andra gång riktigt vidrig :(

Har själv inte riktigt den åkomman, men mår ändå betydligt värre nu med andra graviditeten. Att må så vidrigt (som du gjorde) förtar ju så mycket och är oerhört psykiskt påfrestande. Tankarna på en trea känns rätt avlägset faktiskt. Men man vet ju aldrig ;)

Tack för en härlig blogg. Kraam!

Svar: Ja men eller hur!? Tänkte faktiskt den tanken bara för någon dag sen. Eller en liten spädis, fast det kanske bara är för att min kompis precis fått en liten kille som ser såå liten och söt ut.
Jo men jag hade absolut hyperemesis även med P, även om jag aldrig fick någon diagnos satt. Med P började det väl efter åtta veckor och med Carl i magen redan i typ vecka två så det både drog igång snabbare och höll i sig längre andra gången. Så det var snäppet värre andra gången!

Det är verkligen jättejättejobbigt och jag tror nog att det kan vara rätt så svårt att sätta sig in i känslan för någon som inte varit med om det för det går ju inte att jämföra med vanligt graviditetsillamående. Glädjen blir därmed väldigt delad, i alla fall för mig och bara det känns ju jättejobbigt. Att vara med om någonting så fantastiskt och så mår man så dåligt som man aldrig gjort i hela sitt liv. Det går ju liksom inte ihop! =(

Tack Hannah! =) Och massor av lyckönskningar på vägen nu. Jag tänkte på det som en sträcka vi bara skulle igenom så det var bara att bita ihop så gott det gick. Tog en dag i taget och försökte att bara acceptera läget. Ät när du kan äta och ät det du vill äta.

Kram K
Katta

2 Magda- mamma till Noah:

skriven

Nämen naaw så söt han är! Lik storebror tror jag bestämt :-)

Ha en fin helg!

Kram Magda

Svar: Tycker du det? =) Du är nog den första som säger det. Alla andra säger att dom är såå olika, haha! Själv ser jag jättemånga likheter, även om Carl är mycket rundare än vad Philip var, men man kanske är lite färgad som mamma. Kraaam på er!!
Katta

3 Nina - Glamourmamman:

skriven

Får nog låta mitt (lilla) påskpynt flytta in snart också - såå fint med fjädrar i riset!

KRAM

Svar: Ja det blev faktiskt riktigt bra! Tänkte bara ha riset som det var men så tänkte jag att Philip nog skulle gilla lite fjädrar ;) Kram K
Katta

4 Maria:

skriven

Hej!
Undrar vad du har för färg/ märke på ditt läppstift som du har på bilderna från lekparken? Ser super snyggt ut. Läser ofta din blogg och du har otroligt snyggt hem med tanke på att det bor två små i huset.
Maria

Svar: Hej där Maria! Hm, det var nog mitt favvogloss från Clarins. Instant light heter det. Inte sådär jätteglansigt utan ger mer bara lite glans och beige/rosa färg. Finns både med och utan pärlemor. Såå bra! Kram K
Katta

5 Mormor:

skriven

Hur fina bilder som helst på lille Carl, längtar tills fredag, då vi får krama båda pojkarna!

6 Liw - FINA LYAN:

skriven

Haha så söt lille Carl är på bilderna... jag har också pyntat lite, annars hinner man ju inte njuta av det, påsken är ju så kort ;)

trevlig kväll!

kram

Kommentera här: