Bästa, bästa!

 
Så häftigt med syskon ändå!
 
Var lite orolig för det här med svartsjuka och syskonrivalitet som man hört så mycket om innan Carl kom men hittills har det inte varit några som helst problem. Det kommer med största sannolikhet faser längre fram men hittills. Ingenting!
 
Philip är så snäll mot sin lillebror och Carl skiner som en sol så fort han är i närheten. Det finns nog ingen bättre känsla än när man ser att dom tycker om varandra så mycket.
 
Nu ska jag ta en pw bort till Ica och hämta ut två paket. Hur underbart är det inte att komma ut såna här dagar när solen skiner?
 
Todeloo!
 
ps. 1:a april idag och visst har jag blivit lurad. Har lärt Philip att man säger "april, april" så han har försökt lura oss hela kvällen. På en 4-årings söta vis!
1 Malin S:

skriven

Om det inte har uppkommit någon svartsjuka än så tror inte jag att det kommer göra det heller. Såklart att de kommer gnabbas så smått när de blir större men jag tror nog att ni passerat det där första som kan vara jobbigt. Amy testade verkligen mina gränser när Carl var några månader gammal. Skulle prompt hoppa över honom när han låg på golvet och så vidare. Puh! Men nu är det absolut ingen svartsjuka som det var en period förut och nu är ju vår Carl så stabil att han skulle tåla ett eller annat tjuvnyp. Det är förresten han som är mycket hårdhäntare mot sin syster =)

Ha en fin dag med dina små killar! kram

2 Mormor:

skriven

Åh, vilka fina bilder på favoritkillarna!

3 Linda Assarsson:

skriven

Vilka underbara bilder :)

4 Pauline, gravid med lillebror till Nova:

skriven

Gud vilken fina bilder på era prinsar :) Skönt att det inte har varit någon avundsjuka, jag är lite rädd att det ska bli så här hemma när lillebror kommer. Håller dock tummarna att vi också slipper det.

5 Nina - Glamourmamman:

skriven

Åh, vad fina dom är <3 Syskonkärlek är underbart att se!

Kram Nina

6 camilla:

skriven

Så fina dom är dina pojkar!

Visst är det fantastiskt att redan kunna se glädjen dom har av varandra. <3

KRAM

7 Liw - FINA LYAN:

skriven

åh så skönt!
Det är det jag fasar för redan, hur Colin ska tackla den "nya"... han kommer ju bara att vara strax över 2 år, lite liten tycker jag.. kanske lättare när de är äldre?
gulligt att han försöker lura er :)

kram

8 Karin:

skriven

Fina ni! Härligt med vår:)

9 Cecilia:

skriven

Vilka underbara bilder! Jag tror mycket handlar om att det inte är så tätt mellan era små. Vi har 2 år och 9 månader mellan våra och det var aldrig nån svartsjuka från den äldre när den yngre kom. Dessutom var han stor nog att stå på ståbräda och man behövde inte köpa nån syskonvagn. Perfekt på alla sätt och vis :)
Kram!

10 Malin S:

skriven

Om jag ska tillägga (och våga mig på att generalisera) så tror jag att ev svartsjuka kan bli värre om det större syskonet är en flicka. Det tycker jag har stämt på endel i vår närhet och även så som jag hört om också.

11 Anna:

skriven

Sååå fina bilder på killarna!
Har själv två barn som är mer elr. mindre vuxna nu.
Storasyster som är två år och tre månader äldre än lillebror och hon älskade sin lillebror mest av allt på jorden, hon var så snäll mot honom. Den enda skillnaden jag märkte när hon blev storasyster var att när hon själv blev arg så kunde hon slå mig på armen vilket hon aldrig hade gjort på någon innan. Detta höll i sig max en vecka så det blev ju aldrig något problem :)
Hela sin uppväxt har de haft stor glädje av varandra och de står varandra väldigt nära.
Själv har jag inga syskon så det här med syskonkärlek elr. vad man nu ska kalla det tycker jag är fantastisk.
Hoppas dina killar kommer få stor glädje av varandra även i framtiden.
Kram Anna

12 pillan:

skriven

Vad fina dom är pojkarna och så skönt att det går så bra!! Det är ju en lite annorlunda situation hos mej eftersom åldersskillnaden är så stor. Det roliga är ändå vad Filippa sa när Nikki kom att -Hon är min syster, inte halvsyster (de har olika pappor...) halvsyskon tyckte hon var barn som har olika föräldrar som sedan flyttat ihop, alltså de är inte ens släkt! Och precis så känner ju jag de är mina barn, punkt! Att de inte är exakt av samma "fabrikat" ha ha, betyder ju inget :)
Kram P

13 Joanna:

skriven

Mina var också jätte underbara tillsammans innan lillasyster började krypa, gå och ta plats, då var det slut på friden när det helt plötsligt var någon annan som också var intresserad av leksakerna.

Svar: Haha, ja det kan nog bli så även här! P brukar se livrädd ut när jag säger att Carl kommer att vilja leka med hans bilar. Kram K
Katta

14 Marianne:

skriven

Vilken underbar bild på två syskon som tycker så mycket om varandra !

Kommentera här: